Firma Epson i potyczki z drukarką...

No jasne że on żartował... nie zatrybiłeś? :-)

Reply to
Pszemol

Tusze przysłane z drukarkami zastępczymi były bez opakowań detalicznych (bez kartonowych pudełek) oraz bez jakichkolwiek instrukcji... Miały te żółto-zielone kapsle i zafoliowane były w nowych, szczelnych foliowych workach, owinięte jako zestaw po chamsku taśmą klejącą aby trzymały się w jednej "kupie" i tak wrzucone były razem z drukarką do szarego kartonowego pudła.

Każdy kolor ma swój rowek oznaczony nalepką w tym samym kolorze. Pomyłka czarnego foto z czarnym tekstowym jest wykluczona bo czarny foto ma wielkość kartridżów kolorowych a czarny tekstowy jest od nich dwa razy większy.

:-) To można zrobić... o ile się dowiem jak to zrobić XP-600.

Chodzi Ci o oznaczenie modelu? To są tusze 273...

data była na opakowaniu zewnętrznym, kartonowym pudełku, tego co kupiłem w sklepie detalicznym. Te które przysłał Epson z drukarkami nie miały pudełek i nie mają wydrukowanej żadnej wyraźnej daty...

Pierwszą podesłaną podłączyłem do swojej domowej sieci WiFi, wpisałem pieczołowicie hasło wybierając go na ekranie drukarki klawiszami strzałek, więc weszła do mojej sieci LAN - drugą przysłaną już nie podłączałem, bo mi się nie chciało...

Obiecali tym razem przetestować drukarkę przed wysłaniem... Dam im jeszcze jedną szansę - jeśli to nie pomoże to wtedy będę robił burzę.

Reply to
Pszemol

Dnia Sat, 1 Jun 2013 19:45:05 -0500, Pszemol napisał(a):

Fotka i odwołanie do tego, co było w instrukcji do drukarki. Tak na wszelki wypadek.

Ja nie mówię, że zrobiłeś coś źle. Ja tylko mówię - sprawdź po raz pierdyliardpierwszy, a najlepiej zrób tofkę. :D

Manual w garść i… :D

Seriously - pomóż serwisowi odzierając go z każdej kretyńskiej nawet opcji.

Nie. Chodzi mi o to, że drukarka zgłasza się jako:

- model XP-600 v.1

W liście materiałów eksploatacyjnych widzisz:

- czarny tusz - oznaczenie modelu P/N XXXXX

Jeżeli mzas stare zbiorniki, na których drukarka działał poprawnie i nowe, to porównaj czy na nalepce starych i nowych P/n (czy inne iznaczenie) jest identyczne. Daleki strzał, ale sprawdź.

Epson w manualu wspomina w porusza w dziale troubleshooting, że mogą to być stare tusze. Jeżeli do zastępczych drukarek stare zbiorniki dostarczają… No ja bym się wściekł.

Autotest w każdym przypadku wyszedł chusteczkowo?

Ja wychodzę z założenia:

- podaj helpdeskowi wszystkie informacje (nawet te, o które helpdesk nie prosi)

- czekaj na reakcję

Jak reakcja jest typu „proszę wyłączyć i włączyć komputer” w przypadku urządzenia, które wcale podłączane do komputera być nie musiało - oj helpdesk się robi spocony. Z tuszami sprawdź wszystko by the book - czyli wg instrukcji. Jeżeli tego jesteś pewien (i masz na to dokumentację foto) - rób dym. :D

Reply to
Przemysław Ryk

Cofam. Tak na szybko popatrzylem na twoj model i tam jest inny wklad, nowszy:( W starych modelach byla folia przebijana w momencie wkadania wkladu, u ciebie jest jakas przesiakajaca poduszka. W swojej przedmuchiwalem dysze strzykawka, tu taki myk odpada. Jak dostales poserwisowa z wyjetymi tuszami to bardzo prawdopodobne ze dysze sa zaschniete lub zageszczony atrament w glowicy. Cholera go wie jakie tam sa atramenty, jak pigmentowe to lubia sie scalac i robi sie gesta papka ale takie rzeczy dzieja sie dopiero po 6mcach, roku. Sprobuj puscis cos w najdokladniejszym trybie. Nie znam panelu sterowania i opcji ale walczyl bym z czyszczeniem, moze sterownik windowsowy ma wiecej opcji czyszczenia niz panel sterowania. Powinna byc jakas zrywalna folia do odpowietrznika. Bez wlotu powietrza, atrament nie bedzie przeciekac do glowicy.

Reply to
Leming Show

Użytkownik Pszemol napisał:

Chyba mi nie powiesz że 3-4 cykle czyszczenia dysz zjadają 3/4 czarnego pojemnika. Opcja 1: pojemnik już był zapełniony zaledwie w 1/4 opcja 2: kontroler nie zauważył zmiany pojemnika.

Reply to
AlexY

Nie znasz polityki epsona:), ich startery miewaja po 3,5ml atramentu. Smiech na sali. U Przemola moze sa inne standardy, bogatszy kraj, moze daja na poczatek po 8ml.

Reply to
Leming Show

W dniu 2013-06-01 13:08, Desoft pisze:

Ty chyba nie wiesz o czym piszesz. Właśnie wtedy bios miał od groma spraw do skonfigurowania. To nie to co teraz, że przy odrobinie szczęścia można wcale do biosu nie wchodzić... Nie chodzi mi o to, że masz to pamiętać, chodziło mi o to, że sprzedawca sobie z tym nie poradził, a powinien.

Reply to
TOMASZEK

Może w Protechu kupował kompa, to by moim zdaniem tłumaczyło niemotę sprzedawcy ;-)

Włodek

Z drukarką? przecież była sprawna.

To tłumaczy dlaczego serwisy zadają takie durne pytania (drukarka włączona? itd) Bo ciężko na odległość wytłumaczyć problem i użytkownik udaje mądrzejszego od serwisanta.

Reply to
Desoft

Dnia Thu, 30 May 2013 21:22:35 -0500, Pszemol napisał(a):

Faktycznie był taki wątek jakiś czas temu ale chodziło tam o minilab fotograficzny (OIDP zasilany z 3 faz) i brak jego uziemienia a nie o drukarkę domową.

Reply to
badworm

Ta moja ma fabryczny kabelek sieciowy dwużyłowy: faza i zero, bez uziemienia... To tak jak by ktoś chciał kontynuować ten wątek ;-)

Reply to
Pszemol

a może sprawdź papier wsadz z inej paczki

Reply to
Marek Dyjor

:-)

Reply to
Pszemol

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news:koln02$d2b$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

Tylko tego papieru nie włóż do góry nogami... :)) Ani tył-na-przód :))

Reply to
Anerys

Ty się zając śmiej... Przyszła dziś nowa paczka od Epsona... aż się boję zajrzeć do środka ;-)

Reply to
Pszemol

W dniu 2013-06-04 23:58, Pszemol pisze:

I tak już wisisz na tapecie u nich: tych klientów nie obsługujemy ;)

Reply to
Jawi

Chcąc sobie oszczędzić nerwów popołudniem poszedłem najpierw na rowerek a drukarkę otworzyłem dopiero po powrocie, teraz o 19-tej. Na początku miłe zaskoczenie - w pudle drukarka taka sama, tusze takie same jak kiedyś (owinięte taśmą) ale jest list do drogiego klienta, ręcznie podpisany imieniem i nazwiskiem zapewniający że tym razem jest drukarka osobiście przetestowana i tusze są już włożone, gotowe do pracy a osobny, zawinięty taśmą komplet mogę potraktować jako prezent od firmy... Do listu dopięte wydruki testowe, nawet fotka 10x15. No kurde, myślę sobie - wreszcie ktoś się przyłożył!

Otwieram, zdejmuję wszystkie taśmy, nalepki, wkładam papier, zerkam pod klapę skanera - rzeczywiście są jakieś tusze: ok, jedziemy z koksem. Włączam drukarkę, coś pomyślała, menu na ekranie - gotowa do pracy. Więc zaczynamy od tego aby pokazała nam poziom tuszu w zbiornikach: czarny tekstowy pełny, kolorowe i czarny foto: prawie zero.. No trudno. Punkt drugi programu: podstawowy wydruk testowy "nozzle pattern". I kicha :-) Dwie kolumny z lewej, wydrukowane tuszem czarny tekstowy ledwie parę kresek na dole... Cztery kolumny kolory+czarny foto: zero. Brak jakichkolwiek kresek. Tu zatem zakląłem (po polsku, a jakże...) bo wygląda na to, że czarny tekstowy "naprawili" a teraz kolory nie drukują. No dobra... Wybieram "czyszczenie głowic" :( No nie ma wyjścia! Po procesie tegoż czyszczenia mam już dużą poprawę: kolumna czarna tekstowa z lewej prawie dobra, znaczy się co druga kreska do połowy :-( druga kolumna czarna-tekstowa całkiem dobra, kolory dobre... No ok, jest duża poprawia, zrobię znowu czyszczenie i będzie już całkiem dobrze: a tu kupa...

W czasie drugiego czyszczenia drukarka dała komunikat że: "Cannot recognize following ink cartridge(s) Try installing them again" i tu wymieniają cztery tusze: PBK (zgduję że photo-black) M, Y, C.

I co teraz robić? Dzwonić do supportu znowu? Czy może ten durny komunikat świadczy o tym, że skończył się w nich tusz bo było mało... Tak, tak, wiem że English co innego znaczy, ale boję się że jakiemuś Hindusowi się "if" w firmware pomylił i skoczył do nie tego napisu co trzeba przy sytuacji gdy się pojawił kod błędu braku tuszu w czasie czyszczenia głowic a nie w czasie normalnego drukowania :-))))

Drukarka mi dała opcję "OK Proceed". Naciskam więc OK :-))

No kurde - oni naprawdę chcą abym wymienił tusze!!!!!! Brak mi słów... Rzeczywiście wygląda na to, że w czasie czyszczenia głowic skończył się tusz i procedura czyszczenia się nie dokończyła, drukarka jest bezużyteczna: zacięła się i nie popuści, muszę wymienić tusze... :-(

Reply to
Pszemol

Pan Pszemol napisał:

A może trzeba odkurzyć wiatraczek?

Wymyśliłem, że zamiast otwierać nowy zestaw tuszów który dostałem "w prezencie", ten owinięty taśmą klejącą, i ryzykować że drukarka znowu dostanie pierdo&&&ca i przestanie drukować na czarno wymyśliłem, że przełożę tylko tusze kolorowe i czarny foto z ostatnio testowanej drukarki co nie drukowała na czarno.

Zrobiłem jak zaplanowałem - jest dobrze - ink nozzle pattern się mi wydrukował poprawnie, zrobiłem ustawienie głowic też dobrze, tym razem widziałem czarne numerki jakie miałem jej wpisać w menu i jest OK... Niestety drukarka pokazuje poziom tuszu bliski zeru na wszystkich kartridżach, więc niedługo znowu będzie to samo...

No ale na razie jest OK. Ustawię jeszcze parametry wifi i spróbuję wydrukować coś przez sieć z komputera, aby uspokoić wszystkich którzy proponowali taką opcję wcześniej i aby już jej więcej nie proponowali ;-)))

1-sza strona testowa z komputera wydrukowała się po jakichś 5 minutach stukania i pukania i niewiadomo-czego-jeszcze... :-( Druga wyszła szybko... No nic, jest dobrze, lepiej napewno nie będzie.

Pakuję więc trzy pozostałe drukarki w pudła i jutro wysyłam je FedExem do Epsona aby dostać zwrot kaucji założonej na mojej karcie kredytowej... :-)

Ale generalnie nie jestem zadowolony i mam jakiś niesmak po tym doświadczeniu - tego tuszu jest tam tyle co kot napłakał i dwa czyszczenia głowicy zostawiają kartridże po prostu puste. Porażka... :-(

Reply to
Pszemol

:-))))) Na to wygląda... temu panu co skoczył do if-a gdzie pisze że "cannot recognize ink cartridges" - dlatego że są puste :-)

Reply to
Pszemol