filtr sieciowy

jak najprosciej zroić filtry (dolno i górno przepustowe) na tak niskie
częstotliwości jak sieciowe 50Hz?:O)

Re: filtr sieciowy

Ale co chcesz osiagnac ?

Zawsze mozna sie przejsc do sklepu po pare dlawikow od swietlowek i
kondensatorow od pralek :-)

J.

Re: filtr sieciowy
82%(a):

Nie karm trola, na grupie budowlanej teC5%BC o to samo pytaC5%82.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: filtr sieciowy

Na budowlanej ? silnik synchroniczny i filtr mechaniczny ? :-)

J.

Re: filtr sieciowy
82%(a):

82%>
Ano :) sam zobacz
http://www.google.pl/#num3D%100&hl3D%pl&safe3D%off&biw3D%990&bih3D%619&q =
3D%Pa.pa5morf&oq3D%Pa.pa5morf&aq3D%f&aqi3D%&aql3D%&gs_sm3D%e&gs_upl3D%68=
21l9033l0l3l3l0l0l0l0l245l418l0.1.1&bav3D%on.2,or.r_gc.r_pw.&fp3D%876c1b=
7c718c87f5

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: filtr sieciowy

potrzebuję filtrów zasilania na częstotliwości graniczne rzędu 50Hz, bo mam
bardzo czułe urządzenie pomiarowe mierzące sygnały rzendu mikrowoltuf i mi
ta sieć ze fszystkiego włazi!:O(
problem w tym że ze wzorkuf na te filtry rezonansowe "pi" i "te" dla takich
niskich częstotliwości wychodzą praktycznie nie do kupienia pojemności i
indukcyjności!:O(

w zasilaczach impulsowych widziałem takie filtry zbudowane z dwóch cewek
nawiniętych przeciwsobnie, ale niestety nie wiem jakie coś takiego ma
charakterystyki, a może są jeszcze jakieś inne sposoby filtracji?:O)

Re: filtr sieciowy

Jeżeli potrzebujesz _filtrów_zasilania_ na 50Hz to wykonuje się je w
formie aktywnej, czyli np. stabilizator napięcia. Bardzo skuteczne.
Tyle na podstawie wróżenia z Twojego postu.
K.

Re: filtr sieciowy

Tez, ale i stabilizator stabilizatorowi nie rowny ;)
Swego czasu chcialem sobie ulatwic i podmienilem
w PH-metrze transformatorowy zas. stab. (wtyczkowy)
na niby taki sam ale impulsowy - bo lzejszy i sie mniej grzeje :D
.... no i cuda sie działy przy odczycie z sondy ;)

Pozdrawiam

Re: filtr sieciowy

Autor wątku nie opisał dokładnie problemu, ma jedynie problemy z
mierzeniem napięć na poziomie mikrowoltów. Czy używa własnego ADC czy
gotowego przyrządu, nie wiadomo.
Z odfiltrowaniem 50Hz we własnej konstrukcji nie ma wielkiego problemu.

A w Twoim PH-metrze sprawa jest prosta, z przetwornicy poprzez zasilanie
przeniosły się zakłócenia. Gdy ja projektuję ADC który ma mierzyć
napięcia z dokładnością uV, to uwzględniam nawet szumy stabilizatora
liniowego. A tu mogą trafić się niespodzianki, są stabilizatory które
mają szumy na poziomie 1mV w szerokim paśmie i do zasilania czułych
torów analogowych się nie nadają.
Pozdrawiam,
K.

Re: filtr sieciowy
(a):

Przepraszam gdzie to wyczytaC5%82eC5%9B? bo ja tego nie widzC4%99, za=
 to widzC4%99 trolla
ktC3%B3ry pisze bzdury na grupy tylko po to C5%BCeby zaistnieC4%87.

Czyli szukasz innch czy odszumasz RC lub LC fitrem na zasilaniu?

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: filtr sieciowy
Nietrudno znaleźć, wątkotwórca napisał zaledwie kilka postów w tym
wątku, zanim zniknął, zgnojony przez doświadczonych uczestników grupy.
Cytuję: "potrzebuję filtrów zasilania na częstotliwości graniczne rzędu
50Hz, bo mam bardzo czułe urządzenie pomiarowe mierzące sygnały rzendu
mikrowoltuf i mi ta sieć ze fszystkiego włazi!:O( "

Stosuję inne stabilizatory. Szum zasilania na poziomie 20-40uV
najczęściej nie przeszkadza, a takie stabilizatory są tanie. Oczywiście,
nie wolno zaniedbać blokowania zasilania przy samym ADC który ma pracować
z rozdzielczościami uV i lepiej.
K.

Re: filtr sieciowy

Skoro już piszesz to mogłeś podać kilka przykładów tych szumiących i
tych z małymi szumami. Zostałaby w archiwum jakaś korzyść z tego pisania.

Re: filtr sieciowy

Stabilizatorów są tysiące! Jeśli nie więcej. W pdf szukaj pod nazwą
"Output noise voltage".

Z liniowych bardzo szumią:
TPS71550 - 575uV (RMS) czyli 3795uVpp
i ten właśnie stabilizator kiedyś mnie zaskoczył.

popularny 78L05 - 30uVrms

niskoszumny TPS79101 - 15uV

Oczywiście nie można stosować przetwornic do bezpośredniego zasilania
precyzyjnych ADC, gdyż tu wahania zasilania sięgają setek mV.
K.

Re: filtr sieciowy
(ciap)

Uprzejmie informuję, że troll watkotwórca potrafi pisać poprawnie, dotyczy
to przypadkĂłw kiedy rzeczywiscie potrzebuje pomocy.
PowyĹźszy przypadek to typowe dokarmianie.

--
Włodek

Re: filtr sieciowy

Ale mimo wszystko temat ciekawy, może innym się przyda :)

--
Pozdrawiam.

Adam.

Re: filtr sieciowy

Ciekawy, tylko kwestia co się potrzebuje. Bo ten pop... smerf nie
napisał, gdzie ten filtr ma siedzeć. Jakbym potrzebował ostrego notcha
na 50Hz to wziąłbym coś z przełączaną pojemnością i gotowe. Używamy tu
takowych z 48dB/oktawę. Jak się wścieknąć, to można nawet zrobić notcha,
który się samemu dopasowywuje do częstotliwości sieci. Widziałem taki
sprytny układ, który sam się przestawiał z 50 na 60 lub 400 Hz.

My jsme BorgovĂŠ. Sklopte ĹĄtĂ­ty a vzdejte se. Odpor je marnĂ˝.

Re: filtr sieciowy
W dniu 2011-05-26 15:28, Waldemar Krzok pisze:
(...)

Wcześniej Smerfik zapodał ten sam wątek na pl.misc.budowanie i tam mu
właśnie napisałem, żeby się skonkretyzował. Ale jak widać, niektórzy
lubią sobie (i nie tylko) utrudniać życie, lub myślą, że grupowa szklana
kula już wróciła z serwisu ;)

--
Pozdrawiam.

Adam.

Re: filtr sieciowy

Jeżeli budujesz własne urządzenie, to zewnętrzny scalony filtr na
wejściu nie jest potrzebny, ADC ma np. sinc3, na częstorliwości 50 lub
60 Hz tłumienie jest rzędu 120-130 dB.
K.

Re: filtr sieciowy

Jest. Urządzenie nie ma ADC :-)

Re: filtr sieciowy

Jeżeli przeszkadza przenikanie 50Hz, to filtr trzeba stosować, cudu nie
ma. :-)
Napisałem jedynie, iż ADC (z domniemaniem delta-sigma) ma skuteczny
filtr w swojej strukturze.
K.

Site Timeline