Filtr ADSL z neostrady... - Page 2

Re: Filtr ADSL z neostrady...

Filtry czy zwrotnice? Do pierwszej Neostrady (tej co jeszcze miała
stałe IP i nie było logowania) tepsa dała mi zwrotnicę. Taką dość
dorodną -- spore białe pudełko z trzema gniazdkami (opisanymi).
Trzeba było trzech kabli żeby gniazdko w ścianie połączyć z telefonem
i routerem.

Tu nie chodziło o pomyłkę, tylko o celowe włączenie filtra (z jedną
wtyczką i jednym gniazdkiem) w odwrotną stronę -- kol. Pszemolowi
było ciężko wymyślić coś innego niż dobieranie się do wnętrza pudełka.

Otwórzmy więc ich drzwi...
zajrzyjmy im do wnętrza
Re: Filtr ADSL z neostrady...

Ci, którym się wydawało, że odwrotnie podłączony filtr może spowodować
"kichę", mogli tego nie wiedzieć. A próba miała na celu coś więcej niż
zademonstrowanie filtra dolnoprzepustowego. Ktoś to już oczywiście
wcześniej jako pierwszy wymyślił, policzył i zmierzył -- w tym sensie
twórcze nie było (oczywiście bardzo żałuję, że tym kimś nie byłem ja).

Filtr od strony gniazdka można podłączyć tylko we właściwym kierunku,
a od strony telefonu -- tylko odwrotnie. Jak ktoś nie jest w stanie
tego pojąć, to już trudno.

Każdy odpowiada za swój czas, więc tylko do siebie może mieć pretensje,
jeśli go traci.

Bardzo mnie to cieszy. Naprawdę.

Raz tylko dany ci czas
Ani on twój ani czyj
Re: Filtr ADSL z neostrady...

no, kondensator z dwiema cewkami przy pewnej czestotliwosci wpada w
rezonans.
A kondensator z linia dluga to ciekawe zagadnienie .. choc tu chyba
jest linia krotka ..

Nie wiem jak w USA, ale w Polsce to sciana ma gniazdko, modem ma
gniazdko i telefon ma gniazdko, wiec mozliwosci podlaczenia jest
sporo.

J.

Re: Filtr ADSL z neostrady...

Dla końca pasma ADSL długość fali w próżni to około 270 metrów.
Można przyjąć, że NVP kabla telefonicznego, to jakieś 2/3. A więc
będzie 180 metrów. Ćwierć fali, to 45 m. W okablowaniu budynków
jak najbardziej trzeba pamiętać o liniach długich.

Ale najfajniejsze w technice ADSL jest to, że między DSLAM a modem
można wstawić jeden bądź kilka filtrów środkowozaporowych, a i tak
będzie działać. I to bez utraty parametrów użytkowych (o ile nie
żąda się maksymalnej prędkości transmisji, czyli 25Mbps dla ADSL2+).

Re: Filtr ADSL z neostrady...

Najwyraźniej "in" znaczy do mieszkania a "out" znaczy na zewnątrz :-)

Zdecydowanie nie jest obojętne. Podłącz odwrotnie i przekonaj się sam :-)

Wiele modemów DSL ma tryb diagnostyczny w którym możesz
przekonać się jaka jest siła sygnału w dB, ile wadliwych ramek itp...
Porównaj te dane przy pracy tydzień z filtrem tu, tydzień z filtrem tam
i napisz nam czy widzisz różnice... Ja obstawiam że różnicy nie będzie.

Po prostu zrobiłeś coś niestandardowego, czego na szkoleniu nie mieli, tyle.

Re: Filtr ADSL z neostrady...

Nie rozumiem.
Kolega napisał:
"Fachowcy pozostawili po sobie ze sześć
filtrów przy gniazdkach w pokojach"
i zamienił na jeden.

Dlaczego myślisz, że mądry człowiek nie wie co pisze, po przeprowadzeniu
dodatkowo
testów na obiekcie, co do którego nie masz dostępu?

Sylwester Łazar
Re: Filtr ADSL z neostrady...

Nie pomyliło Ci się coś przypadkiem, Sylwek? :-)

O sześciu filtrach pisał Jarek, a ja proponowałem zrobić testy 'qlphonowi'
który pytał się grupowiczów czy lepiej dać filtr przy rozgałęzieniu linii
telefonicznych czy na końcu, przy telefonie.

Re: Filtr ADSL z neostrady...

No tak...
Skupiłem się na tej wrzącej wodzie...
:-)