filtr - Page 3

Re: filtr

no to oblicz zastępczą takiego czwórnika, jak ty chcesz tam uzyskać
równoległą?
jak chcesz równoległą łączyć w szereg z szeregową? wtedy ta równoległa by
była szeregową.

to dla sygnału wspólnego mi się zgadza, natomiast dla różnicowego mi bardzo
nie pasuje, w każdym razie dzięki za opinię, przetrawię to i może do czegoś
dojdę.

to był żart a ty to zaraz na poważnie wziąłeś

Re: filtr

Przede wszystkim to jest na razie dwójnik. Ma połączone w szereg Rs i L.
Do szeregowego połączenia tych elementów czyli do skrajnych zacisków
dopinasz teraz rezystancję równoległą Rr (oraz pojemność rozproszenia
C). Gdy ci się rezystancja szeregowa zmniejszy do zera pozostaje tylko L
z dopiętym równolegle Rr. I wartość tego Rr jest nadal Rr, a nie zero
mimo, że Rs wynosi zero :)

Zobacz sobie rysunek na końcu podlinkowanego pdfa.
http://www.intusoft.com/articles/inductor.pdf
  Tam jest schemat tego modelu z rezystancją równoległą i szeregową bo
nie chce mi się tego rysować. W inny poście linkowałem do googlebooks
ale mogło mi coś nie wyjść. Zredukuj sobie teraz RDC do zera i przemyśl
czy w efekcie uzyskasz wypadkową rezystancję równoległą równą zeru.

Kreujesz się na kogoś kto ma problem konstruktorski. Dostajesz sensowna
odpowiedź inżynierską jak rozwiązać problem a ty człowiekowi zarzucasz,
że niechęć do liczenia wynika z braku edukacji. Nie są ty mile widziane
drwiny pytającego z osób chcących pomóc. Zwłaszcza gdy pytający wygląda
na cwaniaczka szukającego kogoś kto mu rozwiąże zadanie domowe.

Re: filtr

dzięki za sensowny dokument, z niego wyszło na czym polega nieporozumienie,
mianowicie charakterystyki przedstawiają impedancję zastępczą wynikającą z
elementów pasożytniczych, natomiast nie wynika ona z żadnego rezonansu a my
rozważamy rezonans niepotrzebnie.

odnośnie tego dławika skompensowanego producent podaje parametry takie same
jak dla zwykłego dławika i o to mi chodziło, zabrakło mi tam przynajmniej
indukcyjności wzajemnej, której zdaje sie policzyć nie można, tylko trzeba
zmierzyć, więc skoro jest indukcyjność wzajemna to i charakterystyka też
powinna być dla sygnału wspólnego i przeciwnego,
nie mam pojęcia, ale pewnie ta indukcja wzajemna też nie jest stała w
częstotliwości, a wiec pewnie i tłumienie sygnałów przeciwnych nie jest
funkcją stałą, tak więc bez charakterystyk sie nie obejdzie,

zdaje sie ze link jaki mi podano:
http://www.epcos.com/inf/30/db/ind_2008/b82793c0_s0.pdf
to jest to o co mi chodziło, niemniej z charakterystyk wynika że dławiki te
są na pasma mega i giga herców, a mnie interesuje pasmo w okolicach do kilo
herców.

ja niczego nie kreuję, to ty kreujesz siebie na wybitnego specjalistę po
studiach, mającego zawsze rację racje i który pozjadał wszystkie rozumy a
innych masz za głąbów, wiedz że inni też kończą studia, część nawet lepiej
od ciebie i jakoś z tego problemu nie robią,
natomiast na żarty odnośnie twojej postawy reagujesz histerycznie jak
dziecko,
całe szczęście że uniknęliśmy batalii na oceny na świadectwie i czerwone
paski (to też żart;)

Re: filtr

No bo sam dławik ma tylko 2 podstawowe parametry: indukcyjność i
rezystancję szeregową. Chciałeś znać koniecznie inne parametry a inne to
są właśnie elementy pasożytnicze powodujące, że na charakterystyce
samego dławika pojawiają się rezonanse zamiast monotonicznie rosnącej
wartości impedancji  czy insertion loss (odwrotność transmitancji).
Dopiero dodanie pojemności daje ci odpowiednią charakterystykę.

Indukcja wzajemna (czy tu właściwie indukcja rozproszenia) jest stała
ale też oddziałuje z pojemnościami pasożytniczymi dając w efekcie te
rezonanse na znacznie wyższych częstotliwościach. W praktyce indukcja ta
pozwala wykorzystać dławik skompensowany do tłumienia także zaburzeń
różnicowych ale pojemności muszą być znacznie większe. np 100 nF do
zaburzeń różnicowych a tylko 2*2.2nF do wspólnych.

Wystarczy wyjść do menu głównego tej stronki i wybrać zakładkę z innymi
filtrami:
http://www.epcos.com/inf/30/db/ind_2008/b82732f.pdf

Spójrz na swoje pierwsze reakcje gdy dostałeś odpowiedzi. Szyderstwa,
pretensje do grupy, do producentów ukrywających informację czy do
sklepów. W dodatku to wszystko przy żenującej nieumiejętności
sprecyzowaniu problemu i korzystaniu z dostarczonych informacji.

Re: filtr
Hello Mario,

Trzeba pamiętać, że każdy dławik liczony z jego pojemnościa
pasożytniczą to tak naprawdę element o stałych rozłozonych i przyjęta
pojemność pasożytnicza to tylko jeden ze stopni uproszczenia. W
rzeczywistości pojawiają się jeszcze inne, bardzo dziwne rezonanse
związane np. ze sposobem ułożenia warstw uzwojeń w dławiku.

Błagam nie myl indukcyjności z indukcją.

Przede wszystkim - zakłócenia przewodzone podlegaja pomiarowi od
150kHz i producentów elementów do filtrów niższe częstotliwości nie
obchodzą.

Re: filtr

Widziałem ostatnio analizę pomiarów sondy prądowej BCI (zrobionych przy
pomocy VNA) robioną programem ic-emc. W sumie model miał 4 obwody
rezonansowe dla 50, 200. 900 MHz i dla 4 GHz.
ATSD ten program to ciekawe narzędzie jak ktoś się chce zajmować emc.

Sorry. Poprawię się.

Re: filtr

dławik ma dwa, ale ten jest sprzężony, a indukcja wzajemna nie jest
elementem pasorzytniczym cewek sprzężonych,
dodatkowo dla tych częstotliwości nie zachodzą tam żadne rezonanse, bo
charakterystyki rezonansowe mają odmienne krztałty, na co zwróciłem uwagę.

Re: filtr
Hello wacek,

Mam dosyć.

*PLONK!* za kłamstwa i insynuacje.

Re: filtr

Troszkę pokory. Szukaj może winy w sobie a nie w jakichś spiskach innych :)
Zaglądam tam często. Nawet z tydzień temu sprawdzałem ceny toroidów.

Re: filtr
Sorry, ale to brzmi jak:
- do sterowania diodą użyj jakiś NPN (np bc848) i 1k rezystor na bazę
= jak policzyć jaki mi potrzeba tranzystor i rezystor i czy znacie
dokładne charakterystyki rezystorów

No tak, taki migający na czerwono napis "Sklep Online" można łatwo
przeoczyć...

Re: filtr
Hello wacek,

Chyba całkiem oślepłeś.

Re: filtr
A propos, nie chcę zakładać osobnego wątku, ale potrzebuje filtr sieciowy do
zailsenia PC plus drukarka itd , gotowej listwy nie chcę, bo często "listwa z
filterm" zawiera w środku jedynie warystor, czyli żaden filtr. Jest do kupienia
sporo gotowych filtrów, większośc jak widzę to chińczyki. Może macie
doświadzcenia, co są warte ? Czy kupić taki gotowy ? Czy też kupić elementy i
zrobić ? Filtr na ociążenie 4-6 A będzie dla mnie w sam raz.
PP

Re: filtr

Nasuwa mi się następujące pytanie:
Co ma ten filtr wnieść swym ciałem?

pzdr
mk

Re: filtr

http://www.tme.eu/pl/katalog/#cleanParameters%3D1%26id_category%3D112931

wybierz sobie coś pod względem ceny czy rozmiaru.
osobiście używam:
http://www.tme.eu/pl/details/10vv1/filtry-przeciwzakloceniowe-tht/te-connectivity/6609043-3 /
ale cena może powalić jak do listwy oraz ilość min 12 szt.
W trudnych warunkach sieciowych sprawdzają się idealnie.
--
pzdr, j.r.

Site Timeline