fatalny zakup

witam
nabyłem drogą kupna na znanym serwisie aukcyjnym kontroler SATA/PCI na
chipie VIA vt6421a, prawie identyczny jak na zdjęciu (zdjęcie z google)
http://gamestuff.ca/images/viavt6421a.jpg

No i się zaczęło.
Kontroler nie uruchamia swojego biosu żeby wykryc dysk i zbootować
maszynę. Z tego co znalazłem na forach to widzę że ten produkt to jakaś
fatalna pomyłka.
Ponoć udaję się wystartować bios kiedy dołączy się go do biosu płyty
głównej (przynajmniej da sie to skompilować dla AWARDa i AMI)
Nie ryzykowałem bo w maszynie jest bios Phenix a komputer nie jest mój.
Po obejżeniu błytki z bliska zauważyłem że kość PLCC jest przylutowana
tylko na dwóch nóşkach z kaşdego boku (czyli razem 4)
Pod pozostałe nóżki można podsunąć żyletkę po pola lutownicze nie są
nawet pocynowane, tylko miedziane.

Czy waszym zdaniem może to być przyczyna "braku biosu", czy te kości po
prostu tak się montuje ? Tzn. czy reszta nóżek jest zbędna.
Zastanawiam się czy startować do kości z lutownica i poprawić to czy tak
miało być a przyczyna jest w skopanym biosie ?

Pozdrawiam
Romek

Re: fatalny zakup
  Tak to jest jak jedynym kryterium zakupu jest niska cena

Kostka moze byc niezaprogramowana a nawet w ogole  moze nie byc w niej
struktury ,
pewnie chinczycy dostali zamowienie na najtanszy kontroler z kostka biosu ,
bo bez tej kostki to ludzie nie chcieli kupowac to taki wykonali :)
Mozesz przylutowac , najwyzej nie bedzie dzialal ale zobacz jeszcze czy nie
brakuje tam jakiejs drobnicy  w okolicach biosu .

Re: fatalny zakup
    jesli sprzet jest niesprawny - reklamuj.

--
Psychik

Re: fatalny zakup
j.

Witam
mam identyczny kontroler
kosc biosu to SST 49LF020
wszystkie nozki sa przylutowane
pozdrawiam
Janek

Re: fatalny zakup
google)
http://gamestuff.ca/images/viavt6421a.jpg
a co ze startowaniem BIOSu ?
Wstaje samodzielnie, czy używasz kontrolera do dostępu do dysków już po
wystartowaniu systemu z innego dysku ?

Ja przylutowałem tą pieprzoną kość, ale nie zauważyłem efektów
Faktycznie po doczytaniu na stronie VIA, ten chip jest oferowany tylko
jako komponent do produkcji kontrolerów, o bios i jego support musi
zadbać producent kontrolera (czyli Chińczyk)

Do dupy z taką robotą :(

Site Timeline