fatalne mocowanie anteny corab

Mam problem z mocowaniem anteny corab 80 ...  o ile z nachyleniem nie ma
problemu to przy ustawianiu wschod-zachod jak ustawie antene optymalnie
to przy dokrecaniu srub wszystko sie psuje ...

co poradzicie doswiadczeni? wymienic na inna antene ale jaka? a moze
mozna dokupic precyzyjne mocowanie na sruby + precyzyjne pokretla?

pzdr

Re: fatalne mocowanie anteny corab
W wiadomosci

Mam ta sama antene i mialem ten sam problem przy ustawaniu. Bylo troche
absurdalnie, bo musialem ustwic nieprecyzyjnie po to zeby w czasie
dokrecania srub ustwila sie tak jak nalezy. Upierdliwe to bylo, ale dalo
sie opanowac.

Mnie sie marzy wlasnie takie zawieszenie anteny, którym za pomoca np.
drobnozwojowych srub daloby sie maksymalnie precyzjnie ustwic antene w
azymucie i elewacji. I jestem niemal pewnien, ze kiedys w necie gdzies
cos takiego widzialem, ale za nic sobie nie przypomne gdzie. A
paradoksalnie wieksza antene trudniej ustawic z racji wezszej wiazki
trafiajacej do LNB :/

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

polecam anteny triax

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

tak jest przy wielu antenach.

ustawiasz kierunek wschód - zachód, równomiernie dokręcając
śruby, a na końcu ustawiasz kąt elewacji.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Re: fatalne mocowanie anteny corab
kręcisz

jak juĹź to triax. UwaĹźam, Ĺźe to jedne z najlepszych anten.
motylki możesz smiało zamienić na nakrętki.

no to trzeba być zdolnym...

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

CzyĹźby? Akurat Triax to jedne z lepszych anten :-). I
mechanicznie, i parametry mają dobre. Jeśli masz problem z
ustawieniem anteny to moĹźe wezwij fachowca?

Tak jak powiedział Pawell, wymień na nakrętki. Ja też tak
robię...

Re: fatalne mocowanie anteny corab
Nie zgodzę się ze najlepsza..
SzczegĂłlnie po kilku latach wiszenia na dachu.
Co do trzymania, tez mam wiele do tycznia.
Zauważ ze przy większych wiatrach trzymanie przez nich proponowane
niestety nie trzyma anteny w miejscu.
Widać to tutaj na zdjęciach.
http://zapodaj.net/4be4f567442e.jpg.html
http://zapodaj.net/8dd9aba93d07.jpg.html
http://zapodaj.net/0334f2cb3c24.jpg.html

Niezamontowaniem sie tych anten trochę, może na raz to ok, ale jak
musisz zmieniać położenie od czasu do czasu, wykonanie tego nie ulatwia.
Niestety tez nie wytrzymują tez próby czasu..

[...]

Tutaj masz przyklad innego mocowania.
[...]

Zainstalowalem troche tych anten, i niestety nadaje sie na jedno
ustawienie, ale jak musisz zmieniać położenie od czasu do czasu,
wykonanie tego nie ulatwia.
Niestety tez nie wytrzymują tez próby czasu..

Re: fatalne mocowanie anteny corab
Nie zgodzę się ze najlepsza..
SzczegĂłlnie po kilku latach wiszenia na dachu.
Co do trzymania, tez mam wiele do Ĺźycznia.
Zauważ ze przy większych wiatrach trzymanie przez nich proponowane
niestety nie trzyma anteny w miejscu.
Nie mówie tutaj o 80cm, ale nie wiem czy widziałes jak zachowuje sie
100cm antena na wietrze..

Zainstalowalem troche tych anten, i niestety nadaje sie na jedno
ustawienie, ale jak musisz zmieniać położenie od czasu do czasu,
wykonanie tego nie ulatwia.
Niestety tez nie wytrzymują tez próby czasu..
Nie mówie ze sa złe, parametry maja jak każda inna antena za ta cene..

Re: fatalne mocowanie anteny corab

ja, 100cm zamontowałem tylko kilka, bo nie widzę potrzeby
wieszania takiego Ĺźagla.

nie bardzo rozumiem, o co chodzi w tym zdaniu.

możliwe, ale podaj przykłady

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Pracuje w firmie, gdzie raz na kilka tygodni zmienia się położenie
anten, zaleznie od potrzeb.
Rozumiem ustawic raz i nic nie krecic, ale jak musisz przestawiac od
czasu do czasu, wykonanie takiej anteny sprawia problemy z ustawieniem.

Zysk przy 60cm a 100cm jest znaczny.\
Wszystkie 60-tki maja podobne parametry.
Problem robi sie gdy chcesz zlapac nietypowa satke.

Re: fatalne mocowanie anteny corab

60cm nie brałem pod uwagę. najczęściej używam TD78.

to tak.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.4 - power of linux

Tak się składa że anteny o których mowa mają być zamontowane
i amen. Ich konstrukcja jest obmyślona tak, żeby były
stabilne po zamocowaniu, a nie kręcone na prawo i lewo :-).
Jak masz antenę kręcić co chwilę to załóż sobie czaszkę z
obrotnicą...

Re: fatalne mocowanie anteny corab
Witam!

To znajdź mi obrotnice, mechaniczną, z oddzielnym sterownikiem, a nie diseq.
Obrotnice mają to do siebie, że tez małe luzy, przy dokładnym ustawieniu
sygnał "pływa", sprawdzone..
Temat przerabiany wiele razy, najszybciej jest przestawić antenę.

Re: fatalne mocowanie anteny corab

No tak, ale to że nie możesz znaleźć obrotnicy i kręcisz bez
przerwy anteną nie zaprojektowaną do tego, nie znaczy, że ta
antena ma złe mocowanie :-). A właśnie to usiłujesz
udowodnić ;-)

Re: fatalne mocowanie anteny corab

Firmy nie stać na obrotnice za kilkadziesiąt zł? Taniej zatrudniać
umyślnego od
kręcenia śrubami i antenami?

Remek

Re: fatalne mocowanie anteny corab
Nie doczytales..
Nie ma na rynku obrotnic stresowanych analogowo, sa tylko diseq.
Sama obrotnica nie ustawi Tobie dokladnie, zawsze jest mozliwosc
recznego dopieszczenia ustawienia..
To nie dziala 0/1 jest sygnal nie ma...

umyślnego od

Re: fatalne mocowanie anteny corab
Nie doczytales..
Nie ma na rynku obrotnic sterowanych analogowo, sa tylko poprzez diseq.
Sama obrotnica nie ustawi Tobie dokladnie, zawsze jest mozliwosc
recznego dopieszczenia ustawienia..
To nie dziala 0/1 jest sygnal nie ma...

Site Timeline