Farnell a faktura VAT

ChciaB3%em ostatnio zrobiE6% zakupy w Farnellu bo w TME akurat nie mieli =

paru rzeczy. MajB1%c gotowy koszyk zadzwoniB3%em do konsultanta pytajB1%c=
 o20%
pB3%atnoB6%ci i faktury. I co siEA% okazuje.
1. Jak pB3%acEA% kartB1% to mam fakturEA% w funtach.
2. Jak pB3%acEA% przelewem na podstawie proforma to na proformie mam dane=
20%
takie jak do faktury a na fakturze juBF% tylko dane wysyB3%kowe (inny adr=
es20%
w moim przypadku).
3. Pytam do kogo mogEA% wtedy napisaE6% w sprawie korekty faktury i dosta=
jEA%20
odpowiedBC% BF%e nie majB1% polskiego oddziaB3%u.
4. W trakcie rozmowy z konsultantem uB6%wiadamiam sobie BF%e nie majB1%c =

europejskiego NIPu nie mogEA% takiej faktury rozliczyE6% .
ZaskoczyB3% mnie trochEA% brak tej doB6%E6 waBF%nej informacji na platfo=
rmie20%
internetowej.
JakoB6%E6 ELFA i Distrelec potrafiB3%y sobie to jakoB6% zorganizowaE6%.

Chyba BF%e czegoB6% nie wiem i koledzy majB1%cy DG wiedzB1% jak zrobiE6% =
BF%eby nie20%
majB1%c VAT UE uzyskaE6% od nich fakturEA% akceptowanB1% przez US.

--20%

Re: Farnell a faktura VAT
[...]

Najprościej jest zarejestrować się jako płatnik EU VAT. To nic nie kosztuje.
Trochę trwa rejestracja a potem dodajesz do swojego NIPu dwie literki PL na
początku i raz na kwartał musisz złożyć deklarację VAT UE (przy okazji
deklaracji VAT).

--
Piotrek.
http://www.pitlab.pl

Re: Farnell a faktura VAT
kosztuje.

Dla uściślenia, żeby ktoś się nie spóźnił: można i przy okazji, ale
pamiętając, że VAT-7 składa się do 25, a VAT-UE do 15 bodajże :)
Andrzej