falownik 1kw diy

Witam. Czy coś takiego w ogóle jest do zrobienia ? Szukam na hasło falownik
diy, vfd i tak
dalej i nic. Same konstrukcje fabryczne.

Chodzi o zasilanie szlifierki 800W :

http://www.ebay.com/itm/0-8KW-800w-1HP-water-cooled-spindle-motor-for-wood-engraver-cnc-milling-machine-/290779511650?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item43b3cf3b62

Jest szansa coś wykombinować do 200 zł czy dać sobie od razu spokój ?

Re: falownik 1kw diy
ój ?
Na upartego może i się da, ale to sporo roboty i trzeba oszczędzać
na wszystkim. Przerabiałem temat i skończyło się na fabrycznym.
Za 300 zł da się czasem kupić używane.

Re: falownik 1kw diy
okój ?
ć na wszystkim. Przerabiałem temat i skończyło się na fabrycznym.

Proba samodzielnej budowy elektroniki zawsze konczy sie popaleniem ilus tam
 elementow zanim dopracuje sie konstrukcje.

Elementy mocy sa drogie. Do falownika bedziesz potrzebowal minumum 9 tranzy
storow MOSFET. Ile takich zestawow popalisz zanim urzadzenie zacznie dziala
c? I ile to bedzi ekosztowac.

Przerabialem temat na troche innym urzadzeniu - inverterze. W sumie prawie
to samo. Akurat probowalem naprawic chinski inwerter 48V/220V 5kW. Zanim do
szedlem jak to dziala i dla czego sie zepsulo zniszczylem tranzystorow MOSF
ET i IGBT tyle, ze kupil bym drugi. Ale naprawilem.

Re: falownik 1kw diy

Czy to coś

http://allegro.pl/regulator-obrotow-falownik-do-silnika-jednofaz-i3026285811.html

to jest to czego szukam ?

Re: falownik 1kw diy
http://allegro.pl/regulator-obrotow-falownik-do-silnika-jednofaz-i3026285811.html

To jest na 1 fazowy, potrzebujesz 3 fazowy.

Re: falownik 1kw diy
http://allegro.pl/regulator-obrotow-falownik-do-silnika-jednofaz-i3026285811.html

To jest silnik 3 fazowy ? No to jestem zaskoczony

Re: falownik 1kw diy

A znasz silnik 1 fazowy podłączany za pomocą przewodów U,V,W?

This 800W water cooled spindle is designed for commercial usage,it has
4pins,U,V,W and E,so it's more safety than ordinary cheap spindle with
black ends.

Re: falownik 1kw diy

Ale to trzeba przeczytać opis. A jego jednofazowość wydawała mi się tak
oczywista, że
jakoś nie pomyślałem żeby to czytać.

Re: falownik 1kw diy

http://allegro.pl/falownik-danfoss-0-80kva-i3013949518.html
http://allegro.pl/falownik-ls-sv015ic5-1f-i3041597780.html

Zasilanie z jednej fazy, 3 fazy na wyjściu. Przy tej mocy filtry
raczej nie będą potrzebna, rezystor do hamowania pewnie też nie.

Re: falownik 1kw diy

A ten

http://allegro.pl/nowy-falownik-emerson-commander-sk-zas-230v-0-75kw-i3027793000.html

?

Moc trochę mniejsza ale z tego co czytam to można je przeciążyć i zwykle nic
strasznego się nie dzieje.
A ta szlifierka raczej na pełnej mocy nigdy działała nie będzie.

Re: falownik 1kw diy
.
 i zwykle nic

Wygląda na to, że jest ok. W instrukcji piszą, że trzeba rezystor
hamujący. Nie wnikałem w szczegóły, ale teoretycznie da się zatrz
ymać
silnik tracąc moc mechanicznie (a nie w rezystorze), tylko nie wiem
jak to w tym falowniku wygląda.
No i nie zauważyłem, że silnik na 400 Hz, w takim razie ten Danfoss,
do którego linkowałem się nie nadaje, LS owszem.
A ten Emerson to do wirówek do wzbogacania uranu?, 1500 Hz...

Re: falownik 1kw diy

Moge Ci sprzedac za 50zl uszkodzony falownik 2kW :)
Jak naprawisz to wygrales ;)

A jak nie naprawisz to bedziesz juz mial obudowe, wyswietlacz ;)

Re: falownik 1kw diy

Ewentualnie ja by reflektował.

Re: falownik 1kw diy

Skrobnij maila :)

Re: falownik 1kw diy

Skrobłem. ;-)

Re: falownik 1kw diy

raczej dac sobie spokoj.

Nie swieci falowniki lepia, ale ile tranzystorow przy tym spalisz ..

J.

Re: falownik 1kw diy
Czy ty założyłeś się z kimś, że da się wybudować "centrum obróbki CNC"

za mniej niż jedną średnią krajową brutto?

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| snipped-for-privacy@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
Re: falownik 1kw diy

CNC" za

Za minimum krajowe !

Musi to być ciche (chce tego używać w bloku) więc w grę wchodzą
urządzenia
porządnie wykonane (drogie). A frezarka to zabawka warta z 200 zł w związku
z czym w grę wchodzą rozwiązania tanie. I dlatego szukam drogich rzeczy
tanio (jeśli
jakieś 800-1000 zł za komplet silnik/falownik/tuleje to tanio).

Re: falownik 1kw diy

Zapomnij. Frezarka, która jest w stanie porządnie frezować nie jest
cicha. Małe gówienko do PCB jest głośne... Chcesz mieć cicho - musisz
zapakować całość w jakąś obudowę wygłuszającą.

Re: falownik 1kw diy

Frezarka jest cicha, glosny jest proces frezowania ;)