falownik 115V

Witam !

Potrzebuję regulować w pewnym zakresie obroty wentylatora. Ma on moc około 500W i jest zasilany jednofazowo napięciem 115V. Na rynku dostępne są różnego rodzaju falowniki. Niektóre mają bardzo rozbudowane możliwości programowania. Czy do takiego falownika na 230V można bezpośrednio podłączyć silnik na

115V ? Inaczej mówiąc czy taki falownik poza regulacją obrotów może zapewnić również odpowiednie zmniejszenie napięcia zasilania silnika ?

Paweł

Reply to
Paweł

Paweł pisze:

W sensie napięcia skutecznego tak. Jednym z parametrów, które trzeba ustawić podczas konfiguracji jest napięcie znamionowe silnika. W znanym mi falowniku ATV11 jest to zakres 100-500V przy 230V napięcia w sieci.

Reply to
PH

Paweł pisze:

W sensie napięca skutecznego tak. W znanym mi ATV11 jednym z parametrów konfiguracyjnych jest napięcie znamionowe silnika, parametr może przyjmować wartości od 100 do 500V.

Reply to
PH