FALDRUK - przygotowanie dokumentacji - Page 2

Re: FALDRUK - przygotowanie dokumentacji
W moim przypadku to jest tak, że robię od czasu do czasu (powiedzmy raz albo
dwa razy w miesiącu) jakiś "dynks".
Czasem zdarza się, ze powtarzam coś robionego już wcześniej, ale nawet jeśli
tak, to i tak są jakieś zmiany.
A przeważnie to są zupełnie różna za każdym razem urządzenia.

I oczywiście dwustronna płyteczka to maximum, jakiego wymagam, a przeważnie
staram się robić na jednostronnych, dla wygody i taniości.
Bawić mi się osobiście w robienie płytek już trochę nie chce. Więc
najchętniej znalazłbym sobie jakąś firmę,  do "stałej współpracy".
W sumie to mi nie są nawet przeważnie potrzebne soldermaski, opisy itp - ale
chętnie dopłacę za te fanaberie dla estetyki :)

No ale te standardowe stawki za przygotowalnię (czyli np. 100 za 1 rodzaj
płytki) to mi się specjalnie nie podobuje.
A już zwłaszcza jak np. BAZEKO z Łodzi zaproponowało mi koszty przygotowania
700 zł przy cenie płytek 160 zł :)
Ci to już w ogóle nie bawili się w zestawianie formatek , tylko metoda
cepa - 1 płyteczka - 1 formatka :)

Oczywiście, ja mogę klientowi wliczyć taką cenę. I klient może nawet
zapłaci.
Tylko, po kiego diabła mam bulić sporą jakby nie było kasę za coś, co
doskonale sam zrobię ?
Do naświetlarni to mam 15 minut, samo naświetlanie kosztuje grosze. Być
może, jeśli kiedyś będę robił sterowniki do rakiet balistycznych
to mi będzie latało te parę setek, ale jak na razie takiego zlecenia nie
było :)

Ja oczywiście wiem, że te moje parę dcm2 płytek to zawracanie dupy dla
płytkarni - więc wychodzę z założenia, że jak im dam własną dokumentację,
to korzyść jest dla obu stron - ja im mniej zawracam - i zaoszczędzam przy
tym.
Zapytałem BAZEKO co oni na to - ale na razie cisza :)

Co do tematu przedmiotowego, to na razie olałem te wszystkie wielkie firmy i
zamówiłem tutaj http://pl.obwody-drukowane.com/pcb_pl_goo.php#kalkulator
Tym konkretnym razem mi wystarczy, a te zaoszczędzone minimum 300 zł wolę
przechulać z żoną :)

No, ale - żarty żartami - jednak wolałbym ładne płyteczki z maską itp. Poza
tym, jednakowoż czasem potrzeba jednak zrobić coś bardziej ambitnego, no i
dlatego
drążę temat. Na razie jednakowoż słabo to wygląda. No ale zobaczymy co
dalej.

Re: FALDRUK - przygotowanie dokumentacji

Bo naświetlarnie to zanikająca branża.
Całe drukarstwo przechodzi na CTP (czyli naświetlanie
od razu blach z pliku postscriptowego).

Szukałem u mnie (trójmiasto) po firmach, w których
kiedyś naświetlałem sporo - nikt już nie miał
fotonaświetlarki.

Mi pomogło szukanie w góglu hasła "CTF" - w ten sposób
znalazłem parę firm w Gdańsku, które jeszcze tę usługę
świadczą. Mogę z czystym sercem polecić www.studio-4.pl
- zlecam e-mailem, ale odbieram osobiście. Nie widzę
jednak problemu, żeby nie mieli wysłać kurierem pod
wskazany adres.

Zawsze możesz kupić fotonaświetlarkę ;) - dużo drukarń
je sprzedaje.

Pozdrowienia,
MKi

Re: FALDRUK - przygotowanie dokumentacji

Chyba współpracują z Faldrukiem:
http://www.zumi.pl/487012,Studio_Pre_Press_Acad.,Jozefow,firma.html

Paweł

Re: FALDRUK - przygotowanie dokumentacji

Jak ja im wysle pliki mailem jak oni najwyrazniej nie maja zadnego maila. No
ale
sprobuje tam zadzwonic.

Re: FALDRUK - przygotowanie dokumentacji

Email do Acad: acad@p?o?s?t?.pl (usunąć '?' z adresu). Wysyłasz pliki
postcript lub PDF do naświetlania oraz email do Faldruk że klisze robią
się w Acad. Na drugi dzień ludzie z Faldruku sami je odbierają czyli nie
trzeba kombinować z transportem.

Re: FALDRUK - przygotowanie dokumentacji

Nooo brzmi zachecajaco. To moze jeszcze jestes w stanie napisac czy to sie
uda
dla pojedynczych plytek ? Powiedzmy 1dm2.

Re: FALDRUK - przygotowanie dokumentacji

No bardzo zachęcająco nawet brzmi :)
Kolega tak korzystał rozumiem ?

Re: FALDRUK - przygotowanie dokumentacji

Tak to standardowa firmowa procedura.

Re: FALDRUK - przygotowanie dokumentacji

AFAIR minimalne zamówienie w Faldruku to 1,5dm^2.

Re: FALDRUK - przygotowanie dokumentacji

Minimalne zamówienie to około 2dm^2 i za tyle płacisz nawet gdy płytka
ma 2x2cm powierzchni.
Dlatego na formatkę trzeba wepchnąć kilka projektów żeby się opłacało.

Site Timeline