Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

Wyrzucić do śmieci i zapomnieć o problemie. Kiedyś jako ekolog straciłem chyba ze 20 czy 30 zł na telefony obdzwaniając przeróżne instytucje i urzedy z prośbą aby wskazali mi firmę czy też instytucję, która odbierze ode mnie zużyte akumulatory żelowe, które mi się zebrały, gdzyż jako instalator wymieniałem w centralach alarmowych. Kolejni specjaliści do spraw ekologii odsyłali mnie od urzędu do urzędu, od firmy do firmy. Objeździłem pół miasta próbując przekazać te akumulatory do utylizacji. W sklepach i firmach kręcili nosem i mówili, że przyjmują tylko wtedy, kiedy się od nich bierze nowe, bo sami maja ogromne problemy i koszty związane z ich utylizacją. Oczywiście firmy oczyszczania miasta przyjmą do utylizacji za opłatą, ale z jakiej racji, skoro kupując obecnie nowe produkty jestem zmuszony ustawą zapłacić kolejny, pierd...ny, ekologiczny podatek państwu. Państwo zamiast przeznaczyć te pieniądze na tworzenie sieci utylizacji to tylko tworzy kolejne urzedy i instytucje do zbierania podatków od recyclingu. I to jest Polska właśnie.

Reply to
Plumpi

Bo sie nie poradziles na grupie :-) Wsadzic w paczke i wyslac Inspektorowi Ochrony Srodowiska w gminie, albo jeszcze lepiej wojtowi/burmistrzowi/prezydentowi.

Jesli paczka za droga, to ubrac kombinezon i udawac kuriera.

Pokwitowanie wyslac do gazety i niech dziennikarze sie dowiedza co odpowiedzialny urzednik zrobil z tymi akumulatorami :-)

A to bylo zanim wprowadzili kaucje za akumulatory samochodowe, czy przed ? Ja usilowalem oddac w sklepie taki ups i odebrac kaucje za samochodowy, sztuka jest w koncu sztuka, ale Tesco sie nie udalo.

Wydaje mi sie ze tych pieniedzy ida jakies doplaty do recyklingow. No coz, zawsze bylem ciekaw czy to cenny surowiec, czy uciazliwy odpad. Podobnie np slysze o cenach makulatury, patrze na te sterty papieru i sie zastanawiam - z czego oni ten papier robia ?

Dalej sie zastanawiam - jaki procent rteci da sie odzyskac ze starych swietlowek. Rteci malo, a stluczki szklanej duzo, odzyskuje sie

50%, 90%, 99% ?

Albo taka utylizacja elektroniki .. blaszana obudowa komputera wiadomo

- do huty, ale reszta to jakis odzyk czy dzialania pozorowane ? Bo znow - metali malo, szklo-epoksydu duzo. Ale moze po przemiale to i tak ma wiecej miedzi niz ruda z kopalni ..

Albo np czytam o oponach. Producenci czy moze nawet sprzedawcy maja obowiazek zbiorki zuzytych. O chyba cos 75% wskaznik zbiorki musza uzyskac. Ale pomyslu co z nimi zrobic dalej - nie ma. Na szczescie cementownia przyjmuje za darmo, bo to cenne paliwo.

W dniu 2010-04-11 12:01, J.F. pisze:

O, cementownia pali w piecu oponami? No super ekologia - a resztę puszcza w komin?

Reply to
Adam Dybkowski

Na kominie maja instalacje oczyszczajaca i odsiarczajaca.

Byc moze w porzadnym piecu opony sie dobrze pala - w koncu jesli z opony leci czarny dym, to to jest wegiel, czyli jak najbardziej rzecz palna. Inne szkodliwe emisje tez sa palne, a siarka to cenny surowiec do produkcji gipsu :-)

W sumie moze to i nie najgorzej. A na pewno zaoszczedzi miejsca na wysypiskach smieci.

Użytkownik Plumpi napisał:

Drobna porada - nie wrzucaj w tej samej torbie śmieci np. z Twoim adresem, czy innymi danymi identyfikacyjnymi. Elektrośmieci mają też czasami numery seryjne, zarejestrowane przez użytkownika a to też może się źle skończyć. Maciek

Reply to
Maciek

:-) No jak komuś przecieka bęben i woda kapie na ten pasek, to gdy wodę zmiękczysz Calgonem to nie będą się na pasku robić stalagmity i stalaktyty. Jak nie zmiękczysz to będziesz miał problemy z takim formacjami skalnymi znanymi z jaskiń :-)

Reply to
Pszemol

No ja na jego miejscu odesłałbym je Tobie :-)

Reply to
Pszemol

Ale zdajesz sobie sprawę że to tak działa tylko w nieużywanej pralce? bo w używanej stalaktyty i stalagmity na pasku stalagnatów nie utworzą bo wcześniej o szajbki zmielone zostaną?

Nie muszą stalagnatów tworzyć - parę stalagmitów i mogą Ci pasek ładnie przedziurawić jak następnym razem pralkę uruchomisz. Pomyśl jak szybko się kręci ten pasek przy wirowaniu!!! ;-)

Reply to
Pszemol

Akumulatory możesz sprzedać w punkcie skupu złomu.

Reply to
www99