Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ? - Page 3

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów ?wietlówek ?

Jak to nie ma ?
Też mam telewizor marki Grundig - wcale nie z poprzedniej epoki  ...

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów ?wietlówek ?

Grundig zbankrutowal pare lat temu, ale z tego co czytam to teraz jest
turecka marka :-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Grundig

J.

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producent ów ?wietlówek ?

No pytam się właśnie kiedy te złote lata były...
Owszem, Lazuryt to nie tak duży, 19-20" czarno biały telewizor.
Oczywiście lampowy. Sądzę że to jakiś późny Gierek był...

Nie, raczej kopia Grundinga. Na pierwszy rzut oka identyczne :-)
Grunding nie brzmi mi francusko - to chyba niemiecka firma?

Otóż to. Ja nie pamiętam złotych czasów polskiej elektroniki...
Sorry, jeśli to brzmi niepatriotycznie, ale odkąd pamiętam
sprzęt zza Odry ZAWSZE lepiej pracował, nie mówiąc już
o wyrobach skośnookich.

Dziesiątki nowych konstrukcji???? Szczerze zdziwiony teraz jestem...
Możesz zrobić mi krótką listę 10 takich nowych udanych konstrukcji??
Nie mówisz przypadkiem o kopiowaniu procesora 8080 w polskiej
fabryce??? Albo bardzo polskiej linii układów scalonych UCY i MCY???

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów ?wietlówek ?

IMO wczesny. Za poznego to telewizory byly juz tranzystorowo-lampowe,
i bez nazw tzn te cz-b.
A potem zaczelismy robic Jowisza i kolejne ..

Myslem o MK125, a Thomson brzmi francusko :-)

No, to tylko drobna wada, a trudno powiedziec co lepsze. Po prostu
wyszedlem z zalozenia ze nie kupie sprzetu po ktorym widac ze
producent sie nawet nie stara, choc byl sporo tanszy.

Udanych jak udanych, ale Jowisza zaczeli robic, potem kilka innych TV,
magnetofonow tez bylo troche roznych modeli, itd.
Radioelektronik co miesiac publikowal nowy schemat.

Moze i niepolska, ale uklady produkowala. I te analogowe scalaki tez
byly, coraz wiecej i nowsze, choc nie wiedziec czemu oryginalne
TDA1170 jakos dluzej dzialaly :-)

J.

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producent ów ?wietlówek ?

Może - nigdy nie byłem dobry z historii, kłócić się nie będę :-)

Gdy mówimy o polskiej konstrukcji to nie mam na myśli telewizora
który wykorzystuje przez kogoś zaprojektowane układy scalone
"telewizorowe" w ich domyślnych schematach z not aplikacyjnych Philipsa
ani też o kopiowaniu Intelowskiego projektu cpu 8080 na kupionej
maszynie i licencyjnych maskach - to nie jest polska konstrukcja
tylko odtwórstwo czegoś, kto ktoś obcy skonstruował, niestety...
Prawdziwej polskiej myśli konstruktorskiej to tam niestety nie było :-(

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?

Lazuryt to telewizor lampowy. Tutaj pojawia się kwestia definicji
"awarii". Bo jak dla mnie przepalona lampa się nie kwalifikuje - to było
zużywanie się materiałów eksploatacyjnych. Równie dobrze można by
narzekać, iż żyrandol jest do niczego bo żarówki się przepalają. Albo
denerwować się na producenta, który wypuścił na rynek kiepską drukarkę,
w której kończy się toner. ;P

Też go miałem. I też wciągał kasety. Tyle tylko, że to był problem
mechaniczny, nie elektroniczny. ;) Zresztą wciąganie taśmy było
problemem również zagranicznych konstrukcji, emocje towarzyszące takiej
sytuacji są tym, co zrozumieją tylko ci, którzy to przeżyli. ;)

Ok. Rozumiem, że ówczesne zachodnie konstrukcje biły jakością wykonania
te pochodzące z Polski. Tyle tylko, że ja teraz porównuje ówczesną
polską elektronikę z tym, co można teraz dostać. Zresztą... Dotyczy to
nie tylko elektroniki. Mam w domu mikser pamiętający jeszcze chyba
końcówkę lat osiemdziesiątych. Raz albo dwa razy przez ten czas trzeba
było go otworzyć i dokonać jakiejś drobnej naprawy. Oczywiście były
podejmowane próby zastąpienia go czymś nowszym. I wiesz co się działo?
"Nowy" sprzęt padał kompletnie po roku albo dwóch i zawsze wyciągało się
ten stary z szafy. Po jakimś czasie daliśmy sobie spokój z zakupami. :)
Mam więcej takich przykładów. Za mojego życia rozpadło się kilka
współczesnych radioodbiorników - Diory grają nadal. Neptuna i Heliosa
trzeba było się pozbyć tylko dlatego, że zajmowały miejsce w domu -
pomimo upływu lat wciąż były sprawne. Sprzęt grający Unitry rozkłada na
łopatki wszystkie współczesne, plastikowe "wieże".

A co do odpowiedzi na twoje pytanie, to dla mnie te "złote lata" to
osiemdziesiąte i początek dziewięćdziesiątych. ;)

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów œwietlówek ?

Jesli macie na mysli MK125, to to byla zagraniczna konstrukcja :-)

J.

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producent ów ?wietlówek ?

Ja mówię o Kasprzaku RB 3200 co to był kiedyś Grundigiem RB 3200 :-)

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producent ów świetlówek ?

Czy do końcowego użytkownika był dostarczony wraz z instrukcją
przy jakich objawach jaką lampę należy wymienić?
Inaczej porównanie do żyrandola i drukarki atramentowej jest nie
na miejscu skoro użytkownik sam sobie lampy nie wymienił bo
raz że nie wiedział która a dwa że nie tylko lampy ulegały usterkom.
Pamiętam te czasy gdy majster przychodził i godzinami siedział
i "naprawiał"...

Nie wiem - koleżanka miała identycznego tylko z napisem
grunding a nie Kasprzak i kupionego w PewExie i jej taśmy
z kaset nie wciągał. Dziwne.

To nie porównuj polskiej elektroniki tylko ówczesną elektronikę do
dzisiejszej. Dawniej jak ktoś kupował telewizor i był jednym człowiekiem
na całej wsi którego stać było na taki zakup w PRLu to wiadomo było
że ten telewizor jest jeden na cały dom i cała rodzina plus sąsiedzi
go oglądają na okrągło i będą oglądać przez 20 lat... To był zakup
przedmiotu trwałego. Dziś elektronika to nie jest produkt trwały i nie
jest jako taki projektowany. Po jasnego grzyba ktoś miałby projektować
taki telefon komórkowy na 10 lat pracy skoro typowe życie takiego
urządzenia to rok, góra 2 a potem klient kupuje sobie nową zabawkę?

No ale nie rozumiem problemu.. prosty mikser kupisz dziś za 20zł.
Dawniej kosztowałby w przeliczeniu pewnie 200zł... efekty są.
Stajemy się świadomie użytkownikami jednorazowych produktów.
Czemu? Bo chcemy aby mikser kosztował 20 z nie 200zł. A co
za tym idzie musi być zrobiony z gorszych, mniej trwałych materiałów
i nie może nadawać się do naprawy bo plastikowe nity lub spawane
ultradźwiękami (nierozbieralne) obudowy kosztują mniej niż śruby...

No ale ile kosztowały? To jest efekt globalnego obniżenia cen urządzeń.
Jestem pewny że i dziś kupisz studyjny sprzęt zrobiony jako niezniszczalny.

Czym rozkłada? Cieżarem? Poborem prądu? Wielkością obudowy :-)

Chyba kpisz... co się wtedy w Polsce produkowało takiego dobrego???
Neptuny i Heliosy to przecież kopie ruskiego sprzętu - szmelc.
Kupował to tylko ktoś, kogo nie stać było wtedy na Panasonica,
Sony czy Grundiga lub JVC.

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?

mialem neptuna 212 - lampowe cudo z dwoma tranzystorami
(ktore byly ponoc sporym osiagnieciem i zmniejszaly awaryjnosc - owszem
dzwiek dzialal zawsze :)

ad 'naprawy' - instrukcja zawierala podrozdzial informujacy jakie lampy
trzeba bylo wymienic przy jakich objawach, jak rowniez schemat ideowy i
troche innych przydantych informacji.

jak ktos zupelnie byl 'niekumaty' i nie chcialo mu sie instrukcji studiowac
to po prostu wymienial wszystkie , ew. probowal 'jedna po drugiej'...

--

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?

Ale ja chcę miksera za 200zł, bo nie kręci mnie jeżdżenie po marketach
za mikserem co pół roku. Może większość wciąż jeszcze przeżywa ekstazę,
gdy wyciąga coś nowego z pudełka, ale mnie już dawno przeszło.
Dlaczego nie ma sprzętu droższego dziesięciokrotnie, za to z gwarancją
np. pięcioletnią? Gwarancją rzeczywistą, dodajmy. Czy już naprawdę nie
ma rynku na trwałe produkty? Niech sobie będzie elitarny ów rynek, byle był.

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl

Widać producenci olewają ten segment rynku jako mało chłonny.

--
P. Jankisz
Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producent ów świetlówek ?

Jest " MIELE "

Pzdr

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?

Ale mikserów nie robią. Chyba?

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?

Thermomix (nie produkcji MIELE, ale wymóg ceny spełnia; trwałości chyba
też, sądząc z doświadczeń własnych i paru znajomych)

--
Artur Stachura

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producent ów świetlówek ?

Elitarny moze i jest, ale tam niekoniecznie wystarczy 10x grubszy
portfel, a i niekoniecznie po tej stronie Odry - spoleczenstwo mamy
jakie mamy i taki sklep nie musi sie utrzymac.

Co do gwarancji .. Mercedes i VW w USA dawali 5.. 8 .. 10 lat
gwarancji. A w Europie rok. Moze Niemcow nie trzeba przekonywac do
jakosci Mercedesa, a moze Amerykanie narod pragmatyczny - jesli to
takiej dobrej jakosci, to poprosimy na pismie ..

Mozna tez odszukac filmik o pewnej Amerykankance, ktora jezdzi
30-letnim samochodem. Stara sie kupowac czesci z wieczysta
gwarancja .. i ja egzekwuje :-) A te czesci wcale nie byly jakos
duzo drozsze, ot, zwykly akumulator, wymieniony juz wielokrotnie
:-)

Mikser
http://deser.pl/deser/1,83453,7735988,Tego_pytania_nie_dalo_sie_uniknac.html

Na youtube jest tego wiecej, "Will it blend ?".  Szczegolnie
ciekawa jest proba reklamacji kamery :-)
Ale Ciebie powinien sam mikser zainteresowac.

J.

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?

No właśnie, ale wymieniać trzeba, a mnie się nie chce :)

O właśnie, ja chcę ten mikser!
A tak na marginesie - żeby mieć np. niezniszczalny budzik należy go
samemu zrobić. Podobnie z latarkami (ileż tego już nakupowałem i
przestawało działać?) i innymi pierdołami. Większość biurowych lampek
należy rozkręcić i zlutować na sztywno połączenia, bo zaczynają mrugać
po pół roku. Teraz zastanawiam się nad uniwersalnym sterownikiem
świetlówek energooszczędnych, bo to właśnie elektronika w nich pada
najczęściej.

Nawet w lutownicy, tym razem jeszcze dizajnie peerelowskim typu
pistolet, wymieniłem beznadziejne mocowanie grota na przewlekane przez
otwory w śrubach 4mm skręcanych od drugiej strony grota. Pracuje to
idealnie. Przy okazji należy wymienić żarówkę na ledę z baterią
kondensatorów 20mF, która świeci kilkadziesiąt sekund po wyłączeniu
grzania. Dlaczego nikt tego nie sprzedaje?

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producent ów świetlówek ?

Bo taka lutownica nie ma regulacji temperatury grota,
nie ma zabezpieczenia przed iskrzeniem przy przepaleniu grota
a zatem nie nadaje się do precyzyjnych prac przy SMD
wymagających czasem cienkich grotów np. o przekroju 1/2 mm.
Ja już dawno przesiadłem się na Wellerka z regulacją temperatury.

Ale spróbuj - może znajdziesz kogoś, kto taką lutownicę dziś
jeszcze produkuje w Polsce - skontaktuj się z nimi, zaproponuj
współpracę :-)

Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?

To teraz pytanie - ilu tu piszących nie używa pistoletu już w ogóle?

Od współpracy z pomysłami to ja już się wyleczyłem...

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl
Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producent ów świetlówek ?

Ja nie używam od jakichś 10-11 lat :-)

Zawsze możesz pomysł najpierw wysłać do Urzędu Patentowego
a dopiero potem przystąpić do rozmów z producentem, nie ?

Site Timeline