extender (server) vga

Potrzebuje jakieś urządzenie (serwer) które potrafiłoby sygnał VGA ze złącza
DSUB przesyłać po sieci LAN w inne miejsce.
Najlepiej jakby w tych innych miejscach była, możliwość zalogowania sie do
takiego serwera w celu śledzenia podglądu.
Zalezy mi tylko na przesyłaniu samego obrazu VGA 1920 x 1080 (rozdzielczosc
jest tu wazna).
Ważne jest tez aby odbiór (podgląd) mógł odbywać się jednocześnie w kilku
miejscach.

Wiem, że są extendery ale to nie to o co mi chodzi.

Czy słyszeliście  urządzeniach spełniającyhc moje oczekiwania?

Czego szukać?

Re: extender (server) vga

vga2lan vga2ethernet i tego typu wynalazki.
Raczej nie spodziewaj się niskich (<1k$) cen.

Piotrek

Re: extender (server) vga

Na początek (bo nie ma potrzebnej rozdzielczości) CN8000 Atena.
Wprawdzie daje to również klawiaturę i mysz, ale nie musisz z tego
korzystać.
Oczywiście zdajesz sobie sprawę z obciążenia sieci takimi ilościami danych?

Pozdrawiam

DD

Re: extender (server) vga

hmm

Format HD
Pixel Grid 1920x1080
Pixels 2073600
YUV B/frame 4147200
bits/frame 33177600
15Hz Mb/s 500
30Hz Mb/s 995(1080i)
60Hz Mb/s 1991(1080p)

Potrzebujesz Gigabita?
:)

Re: extender (server) vga
Hello wchpikus,

A teraz to skompresuj i jeszcze raz policz strumień :P

Re: extender (server) vga

Nic nie mowil o kompresjii:)
Dla pelnego hd potrzeba ok 25Mb

Re: extender (server) vga

Dla jednego odbiorcy. A była mowa o kilku co najmniej (2 czy 9?).
Oczywiście jest sporo niewiadomych (ile bitów na piksel, jak często
obraz się zmienia itd). Bo ładnie podałeś dla HDTV, ale tu mamy VGA,
czyli tak naprawdę może być i 32 bity na piksel. Poza tym podałeś
potrzebny strumień danych, a to trzeba jeszcze obudować ramkami i
pakietami plus dać możliwość przekazywania innych danych przez sieć.

W każdym razie nie jest do wartość pomijalna i może mieć duże znaczenie
dla funkcjonowania sieci.

Pozdrawiam

DD

Re: extender (server) vga

VNC + jakiś pecet?

Pzdr.
M.

Re: extender (server) vga
Hej!
prosto sie nie da, multicast i h.264..
I napewno nie za 100zl:)

Re: extender (server) vga

jaki obraz? jak w miarę statyczny np prezentacje to VNCViewer albo inne z
VNC w nazwuie, darmowe są

Re: extender (server) vga
kilku
Zalezy do czego to potrzebne, VNC jest dobre jak system operacyjny pracuje. Jak
nie pracuje i chcesz zobaczyc czy komputer wykrywa dyski twarde podczas startu
albo wejsc do BIOS to VNC nie pomoze.

Tomek

Re: extender (server) vga
Tylko wtedy to przesłania jest 320x240 albo 640x480 a nie 1920x1080 ;)

Re: extender (server) vga
To wtedy się stosuje 'ip menagment card' - ma to w swojej ofercie do
serwerów chyba każdy. Ja takie coś używałem z HP/Compaq, wygląda i
działa jak karta graficzna klasy S3-trio, ale z dodatkowym wyjściem
RJ45, zawiera procka typu ARM i cały swój komputer w sumie, dający
interfejs po stronie sieci, dający dostep do vga klawiatury myszy,
możliwości zrestartowania komputera, a nawet jego uruchomienia przez
www/snmp/telnet gdy jest wyłączony (karta pracuje oddzielnie, nawet w
standby, ma osobne zasilanie).

--
| Bartłomiej Kuźniewski
Re: extender (server) vga
np
http://allegro.pl/hp-compaq-proliant-pc-board-227925-001-vga-lan-i1859806202.html

--
| Bartłomiej Kuźniewski
Re: extender (server) vga
http://allegro.pl/hp-compaq-proliant-pc-board-227925-001-vga-lan-i1859806202.html
tu masz lepszą fotkę:
http://www.secondsystems.de/ebaypics/S20177/1.jpg
Widać że podłącza się to z zewnątrz dodatkowym kablem jak klawiaturę i
mysz PS/2, i jest zasilane jako oddzielne urządzenie (a tylko montuje
się wewnątrz PC by przejmować obraz jako aktywna karta VGA)

--
| Bartłomiej Kuźniewski
Re: extender (server) vga
http://allegro.pl/hp-compaq-proliant-pc-board-227925-001-vga-lan-i1859806202.html
mysz PS/2, i jest zasilane jako oddzielne urządzenie (a tylko montuje się
wewnątrz PC by przejmować obraz jako aktywna karta VGA)
Dzieki, chociaz to nie ja szukalem ale poznalem cos nowego o czym nie slyszalem.
U nas uzywaja Dell 2161DS Remote Console Switch ale serverow jest z 7 czy 8 wiec
pewnie taniej to wychodzi niz 8 'ip menagment card'.
Tomek

Re: extender (server) vga

Szukaj VGA to IP Enkoder

http://www.dveo.com/broadcast-systems/VGA-to-IP-Encoder.html