energooszczedne lm78l05?

szukam jakiegos energooszczednego zamiennika dla lm78l05...

78l05 pobiera 3mA, to troche za duzo.

zastosowanie - zasilanie mikrokontrolera,
max prad ~20mA , srednio 1mA, w uspieniu ponizej...

Uwe - max 20V (typowo 14.4V)
jesli jest cos z nizszymi Uwe , (np. 10V, do litowek)
to tez mile widziane...

rozklad wyprowadzen, obudowa, czesci dodatkowe (moze byc pwm) - dowolne.

Re: energooszczedne lm78l05?

Rozumiem, Ĺźe nie szukasz zamiennika, tylko dowolnego stabilizatora 5V,
spełniającego Twoje wymagania, tak?? :)... Bo nie wiem w czym miałby być
zgodny z 78L05 ;)...
Może to zadziała?
LP2950, 75uA ;)
http://www.onsemi.com/pub_link/Collateral/LP2950-D.PDF
Dostępny m.in. w Seguro.
Rozumiem, że do zastosowania w aucie, tak? Polecam na wejściu dać
rezystor i zenerkę, albo transila... tak, aby normalnie zener nie
przewodził, ale jakieś duże przepięcia obniżał do wartości bezpiecznej
dla stabilizatora... Z rezystorem nie będzie problemu, bo prąd mały ;)...

  Konop

Re: energooszczedne lm78l05?

w TME jest kilka wersji

e.

Re: energooszczedne lm78l05?

dziekuje za odp.
nie, zgodny byc nie musi, chodzilo mi zeby byl podobnie
popularny/latwodostepny  :)

akurat to nie do autka, wyrzezbilem sobie prosty termometr z wyjsciem
na rs232 (ew. mrugajacy diodka w kodzie rc5) i planuje to zapakowac do
tzw. 'lampy solarnej' , ew. jesli to bedzie razem z wiekszym systemem
to pewnie bedzie zasilane z prostego wiatraczka/ogniwka slonecznego,
z ew. zabezpieczeniem przed przepieciami sobie poradze bez problemu.

--

Re: energooszczedne lm78l05?
Uzytkownik "Piotr "Curious" Slawinski"

LP2950 np.
slowa kluczowe: micropower, low quiescent current

e.

Re: energooszczedne lm78l05?

Wg moich notatek:
TI: LP2950 stabilny od ESR=0,03