Eneloop, Ready2Use czy zwykłe??

Witam!!

Chciałem zapytać - wszyscy chwalą ostatnio akumulatorki Eneloop firmy Sanyo. Fakt, że mają niskie samorozładowanie jest wielką zaletą... ale wie ktoś może jakie mają wady?? To, że osiągają ciut mniejszą pojemność -to mi nie przeszkadza... Ale może wytrzymują mniej cykli?? Może trzeba je delikatnie ładować?? Może mają mniejszą wydajność prądową?? Pytam, bo chcę ocenić do czego się nadają eneloopy, a do czego lepiej kupić "zwykłe"?? Jakie są fakty, jakie obserwacje użytkowników?? I od razu zapytam - co sądzicie o ofercie innych firm w porównaniu do eneloopów?? Np. Varta posiada serię Ready2Use... a że obecnie używałem (od 5 lat) akumulatorków Varta w moim aparacie i byłem z nich bardzo zadowolony - chętnie zmieniłbym je na nowe też tej firmy :)...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Użytkownik "Konop" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:gi151p$n6i$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

a/ droższe b/ mniejsza pojemność z cm3 c/ ciut mniejsza wydajność prądowa od np. SANYO HR3U ale i tak większa od np. NONAME 4500 mAh

co do trwałości to jeszcze nie wiadomo bo to jeszcze relatywna "nowość"

buwi

Reply to
buwi777

Konop pisze:

/.../

U mnie z Eneloopami mało zaawansowana ładowarka -dU głupieje.

Reply to
PeJot

No ale napisz co to z chinskie cudo glupieje z Eneloopami. U mnie 3 ładowarki ładują Eneloopy/Ready2Use/Infinium zupełnie poprawnie i bezproblemowo. Prawde mowiąc to nie używam juz innych ogniw NiMH niż te z małym prądem rozładowania...

Reply to
Mikolaj Tutak

Taka jak ta:

PeJot

Dnia Mon, 15 Dec 2008 12:49:38 +0100, PeJot snipped-for-privacy@02.pl napisał:

mam GP recyko i eneloopy, recyko mi sie bardziej podoboja bo wskaznik rozladowania w aparacie cos pokazuje a przy eneloopach nie (tzn rozladowanie przychodzi nagle). Poza tym, oba rodzaje sa moim zdaniem duzo lepsze od zwyklych nimh. Faktem jest ze kiedys mialem Varty 1900mAH (tak z 7 lat temu) i one tez mialy male samorozladowanie.

Reply to
yorgus

O fuj. Jedna z gorszych ładowarek (miałem taka przez 2 dni). Naprawde nie szkoda wyrzucić ;-) Zwłaszcza, że "ładuje" ogniwa parami...

Reply to
Mikolaj Tutak