Eneloop czy zwykłe?

Witam

Mimo sporego zapasu akumulatorków nadszedł chyba czas na rozbudowanie floty. Czy Eneloop nie degradują się po dłuższym czasie? Wiem, wiem, teoria mówi, że trzymają pojemność. Ale, czy po 2 ładowaniach rocznie nie okaże się, że zamiast 2000mAh mają już tylko 1500? Wg jednego opisu wynika, że pracują dobrze w niskich temperaturach. Czego nie można powiedzieć o NiMH. Zastanawiam się, czy kupić Eneloop 2000, czy zwykłe Sanyo 2700.

Reply to
Zbynek Ltd.

Zbynek Ltd. pisze:

Kup Eneloop'y.

Reply to
Adam Dybkowski

Witam

Adam Dybkowski napisał(a) :

Sanyo ENELOOP 2000mAh - 85% po 12 mies. - 9zł

Czy też może inne podobne: Varta Ready2use 2100mAh - 80% po 12 mies. - 8.25zł Panasonic INFINIUM 2100mAh - 80% po 6 mies. (dziękujemy) - 9zł GP ReCyko 2100mAh - 85% po 12 mies. - 8.5zł

Chyba GP wezmę. Zawszeć to 100mAh więcej.

Reply to
Zbynek Ltd.

To Twoje pomiary? W takim razie thx. za dane :)

pzdr, Gotfryd

Reply to
Gotfryd Smolik news

Witam

Gotfryd Smolik news napisał(a) :

Nieeee, to dane producenta. A w każdym razie sprzedawcy :-)

Reply to
Zbynek Ltd.

U, to gorzej, bo trzeba znać "współczynnik optymizmu" poszczególnych producentów :) To taka jednostka miary, mniej więcej wynosząca 1/wiarygodność :) (wcale nie musi to oznaczać że ich wyroby są złe, bo OT zapodam że np. mam akku MaxXcella i działają, ale dane podawane przez producenta należy podzielić przez współczynnik optymizmu właśnie, zdaje się w moich MaxXcellach to cóś sięga 1,6! :))

pzdr, Gotfryd

Reply to
Gotfryd Smolik news

Zbynek Ltd. pisze:

A co za różnica ? Kup i jedne i drugie będziesz miał na zmianę. Majątku wszak nie kosztuje.

Adam

A propos - daje sie je [ i podobne Recyko itp] ladowac w zwyklej ladowarce do NiMH [niCd ?] czy trzba specjalnej ?

Jasne, przecież pod względem chemicznym to są zwykłe NiMH.

Reply to
Piotr "PitLab" Laskowski

Eneloopy są bardziej normalne od tych o dużej pojemności. :-) Kiedyś akumulatory utrzymywały ładunek przez bardzo długi okres czasu. Po wyścigu do zwiększonej pojemności, parametry akumulatorów zdecydowanie się pogorszyły. Szczególnie czas trzymania ładunku i ilość cykli ładowania.

Używam eneloopów (niezbyt często - foto, gps) i mają jedną zaletę kiedy ich potrzebuję to są zawsze naładowane. Pojemność też jest bliska podawanej przez producenta.

Reply to
Desoft

J.F. pisze:

MW8168GS, prosta ładowarka -dU, która radzi sobie ze zwykłymi NiMH, wykłada się na Enelopach, sygnalizując koniec ładowania w kilka minut po rozpoczęciu ładowania. Czyżby zbyt wysokie napięcie ładowania ?

Reply to
PeJot

PeJot pisze:

A ja Eneloopy ładuję bez żadnych problemów w BC700. Polecam.

Reply to
Adam Dybkowski

Adam Dybkowski pisze:

BC 700 kupiłem, gdy stara ładowarka się na Enelopach wyłożyła.

Reply to
PeJot

PeJot pisze:

Moja MW 8988GS nie ma z nimi żadnych problemów.

Reply to
Padre_peper

Padre_peper pisze:

A czym się właściwie różnią te ładowarki? Chyba detekcja końca ładowania NiMH'ów jest wszędzie taka sama (spadek napięcia). BTW: Nigdy nie miałem żadnej z tych 2.

Reply to
Adam Dybkowski

Nie - spadek napiecia to byl w NiCd, w NiMH punkt przegiecia.

Gotfryd Smolik news napisał(a):

Autorem technologii jest Sanyo

I tak dobrze. Po co wogóle kupowac takie gówno?

Reply to
A. Grodecki

PeJot napisał(a):

Wszystkie akumulatory miewają -dU na początku ładowania. Pytanie tylko czy ładowarka na tym sie wyłoży. POWINNA - ze względów bezpieczeństwa. Włącz ponownie, i po sprawie. BC700 sie na tym wykłada. Tym bardziej BC100 :)

Reply to
A. Grodecki

J.F. napisał(a):

Przeginasz ;) Praktyczne ładowarki NiMh wykrywają mały spadek napięcia (czulsze niż dla CdNi) lub co najwyzej stabilizację napiecia.

Reply to
A. Grodecki

A. Grodecki pisze:

Ekhm.....słyszałem tylko o -dU jako o jednym z symptomów końca ładowania :)

IMHO bez sensu - jeśli ładowarka automatyczna, powinna sobie z tym poradzić. I ze zwykłymi NiMH wszelakiej maści sobie radzi.

Dziwne, moja BC700 sobie z Enelopami radzi bez zająknięcia.

Reply to
PeJot