elementy RC SMD a porzadek

witam,

Mam pytanie natury praktycznej. Jak przechowujecie stosy tasm z elementami SMD, ktore stosujecie podczas montazu prototypow? Przy serii 1% zaczyna to byc delikatnie mowiac klopotliwe... Chetnie poczytam o sposobach innych radzenia sobie z tym nieladem i metodami szybkiego wyszukiwania w swoich podrecznych zapasach.

pozdrawiam Janusz

Reply to
nopsoft

snipped-for-privacy@poczta.onet.pl pisze:

szafa na dokumenty koperty i dobry flamaster:D jak na razie sprawdza sie ciut mala wygodne jak sie stwierdzi ze czegos sie nie wzielo bo trzeba sie z fotela podniesc :D

Reply to
Raven

do tej pory stosuje koszulki na dokumenty, ale szukam jakiegos lepszego pomyslu, ktory umozliwi korzystanie z podrecznych zasobow 2-3 osobom...

no wlasnie, mala, a co jesli jest tam srednio 50-100 typow elementow? Jak to sensownie posegregowac? Skad wiedziec kiedy isc do magazynu czy tez zamowic? Niby drobne rzeczy, ale istotne. Szafeczka z szuflami na SMD to rowniez kiepski pomysl chyba, ze sa jakies specjalne ze szczelnymi, miniaturowymi zasobnikami...

pozdrawiam Janusz U.

Reply to
nopsoft

snipped-for-privacy@poczta.onet.pl pisze:

kiedys widzialem cos takiego ze byl stojaczek(z pokrywka) w srodu pret i przegrody a w nich rolki z elementami mi to marnie sie sprawdzalo ale moze cos takiego u Ciebie sie sprawdzi

bylo widac kiedy sie elementy konczyly:D

Reply to
Raven

Dnia Thu, 04 Oct 2007 20:32:39 -0000, snipped-for-privacy@poczta.onet.pl napisał(a):

Patent autorstwa bodajże MDz: odcinki taśm z jednej dekady spinamy na jednym końcu np. taśmą samoprzylepną a potem takie grupy w jeszcze większą całość. Przy odpowiednim opisaniu bez problemu szybko można znaleźć potrzebną wartość :)

Reply to
badworm

Osobiście wykorzystuję zapasy pudełek po tic-tac'ach. Choć mi się już kończą. takie pudełka świetnie wpasowały mi się w kartony a opisy robię ołówkiem na wieczku. Dla mnie idealne pod względem miejsca i kosztów.

pozdrawiam

yes

Reply to
Yes
Reply to
Piotr "PitLab" Laskowski

zakupilem sobie niezwykle praktyczne szafki na elementy drogie to jest, ale naprawde warto dostep do dowolnego elementu jest ponizej kilku s. kazda wartosc jest w oddzielnej przegrodce.Otwiera sie 1 ruchem pensety lub palca

1 szufladka to 169 oddzilnych pojemniczkow
?sku=9584455w 1 szafce jest 4 szufladki. Caly typoszereg E24 i czesc E96, zarowno R, C, L, i drobne polprzewodniki zajmuja mi 2 takie szuflady.
Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Greg(G.Kasprowicz) schrieb:

ja kupiłem sobie zestawy w Mira-Electronic. Są w pudełkach formatu mniej więcej A5, w środku małe puzderka. E24 (10Ohm-1M) mieści się w jednym takim opakowaniu. Parę jest też wolnych, tam mam parę często używanych "maleństw": 1 ohm, 2.2, 4.7, 6.8, 8.2. Kondensatory mam E12, w mniejszym opakowaniu. Mam takie zestawy w 0805 i 0603. Robię tylko prototypy, więc wystarczy mi taki skład. Resztę rzeczy mam w opakowaniach do SMD, są w różnych wielkościach i dają się składać w większe klocki. Można obejrzeć na stronie

(SMD-Container, SMD-Sortimente)

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Poki co dalem sie namowic na posegragowanie tasm z RC SMD na dekady wartosci i spiecie ich za pomoca kawalka drutu/przewodu (kazda tasma posiada perforowane otworki wzdluz swej dlugosci). Zobaczymy jak sie sprawdzi. Problem/pytanie polega na tym, czy warto wydlubywac elementy z tasm czy nie. Jesli tak to zainwestuje w jeden zestawow tic-tac'obobnych :)

pozdrawiam, dziekuje i czekam na dodatkowe sugestie Janusz

Reply to
Janusz U.

Witam,

tu jest ciekawy pojemnik:

130 roznych wartosci powinno wystarczyc na caly szereg RC.

Pozdr AK

Reply to
AK

AK schrieb:

dokładnie taki sam pojemnik, ale tańszy jest w mira electronic.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

snipped-for-privacy@poczta.onet.pl pisze:

Widze że każdy ma swoją metodę, to i moją opiszę:

Małe ilości "prototypowe" (50-300szt) - paski pocięte po około 30-50szt trzymam w klaserze-atlasie takim jak na klisze/negatywy fotograficzne - akurat ma rozmiar idealny do szeregu SMD: na jednej 'kartce' jest miejsce na 7 klisz (wartości x1 x10 x100 x1k x10k x100k x1M), a kartek jest ~30, więc kartki dotyczą kolejnych wartości, np 1 (i na niej 1ohm,

10ohm, do 1Mohm), 1.2 (od 1.2ohm,12,120,1.2k, 12k,120k,1.2MOhm), 1.5 (od 1.5 do 1.5M itd)... Szerokość kartki A5 jest akurat niezbyt szczęśliwa - pasek 100 smd pasuje w sam raz jak sie go potnie na 3 części. Może klaser A4 byłby lepszy

Tą metodą da się przechowywać paski smdków pod warunkiem że w jednym miejscu na klisze jest tych pasków 1-10 (czyli 30-300szt), większe ilości nie ma sensu bo klaser robi się gruby, paski wypadają itd. Większe ilości trzymam zwinięte w rulonik, każda w woreczku strunowym (plus tego jest taki, że niewykorzystane pojedyncze sztuki też mogę tam wrzucić), w kolejności rosnącej.

A ilości produkcyjne - trzymam na rolkach "pełnowymiarowych"...

Reply to
BartekK

Waldemar Krzok pisze:

A sprzedaja dla osob prywatnych czy tylko dla firm ? Na stronie glownej pisze ze tylko dla firm.

Pozdr AK

Reply to
AK

AK schrieb:

ja tam kupowałem jak firmą nie byłem. Sprzedają każdemu. Nazwiesz się firma "Jan Kowalski" i gotowe. Jak chcesz uniknąć VATu, to potrzebujesz oczywiście VAT-ID, jak zapłacisz VAT, to im zwisa, czy jesteś w rejestrze firm, czy nie.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok