Elementy pasywne - gdzie kupować?

Jak dotąd zaopatrywałem się w kondziory/rezystory i tym podobne pierdulamenty w TME. Ostatnio kupowałem u nich jakieś 4-5 miesięcy temu i wszystko wyglądało cacy. Wczoraj chcąc złożyć kolejne zamówienie, ze smutkiem stwierdziłem bardzo niekorzystną rewolucję cenową. Ceny tak na oko poszły w górę jakieś 5-6x.

Obecnie ceny u piekarza są jakieś 3x niższe niż w TME, ale wybór niestety znacznie uboższy. Co Wy proponujecie?

Reply to
stchebel

W dniu 2018-08-16 o 12:53, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Nie zajmuję się zaopatrzeniem, ale podejrzewam, że ceny u piekarza wynikają z tego, ze stare zakupy więc stare ceny.

Chińczyki podobno produkują samochody elektryczne na potęgę i jednym ze skutków jest kolosalny wzrost cen najpierw kondensatorów a potem rezystorów. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Pan Piotr Gałka napisał:

Strach myśleć co będzie, gdy się w końcu Morawiecki za to samo zabierze.

Też podrożeją, ale tylko u nas :) P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Pan Piotr Gałka napisał:

Jak poprzednicy z sąsiedztwa robili Samochód Ludowy, miało to zasięg, że tak się wyrażę, światowy.

W dniu 16.08.2018 o 12:53, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Jak możesz to zostaw zakup części firmie montującej. Na pewno mają większy obrót niż ty, więc są w stanie znaleźć/wynegocjować niższe ceny.

Maritex, farnell, digikey, mouser itp. Ja zazwyczaj otwieram kilka sklepów jednocześnie przy kompletacji i patrzę gdzie wychodzi taniej.

Piekarza omijam, bo potrafią przysłać SMD pocięte na kawałki po 10 szt. a jak zaznaczę w zamówieniu, że ma być w jednym kawałku, to trafia się odpowiedź, że nie mają.

Reply to
Zbych

Jest jeszcze elecena.pl.

Ja kupuję na Allegro, ale to detalicznie.

Reply to
Queequeg

W dniu czwartek, 16 sierpnia 2018 14:05:33 UTC+2 użytkownik Zbych napisał:

Tak też robię, ale pod prototyp nie ma sensu zawracać mandoliny. Pod prototyp zbytnio cenami nie ma sie co przejmować. ale zawsze lepiej trochę zaoszczędzić żeby starczyło na upojny wieczór. :)

Ci to już mają ceny na pasywne wywalone jak Himalaje...

Reply to
stchebel

Jeszcze tam nie kupowałem ale zobaczyć można

Wojtek

Reply to
wowa

snipped-for-privacy@gmail.com wrote on 16.08.2018 19:41:

Sprawdziłem dla przykładu 100n/0603/X7R/25V+, przy 4k (1 rolka), ceny netto: Maritex - 1gr TME - 6,7gr Farnell - 2gr Piekarz - nie podaje ceny dla 4k, najmniej 16gr Digikey - 0.5c LCSC - 1.3c

Więc chyba ci się Himalaje z Kopcem Kościuszki pomyliły.

Reply to
Zbych

Zbych wrote on 16.08.2018 21:32:

Poprawka, bo nie odfiltrowałem elementów niedostępnych w magazynie: Maritex - 10gr Farnell - 10gr Digikey - 2c

Więc, faktycznie nieciekawe te ceny.

Reply to
Zbych

W Mouserze. Pomijając taki "drobiazg", że mają chyba wszystko, co ludzkość wyprodukowała (no OK, z tranzystorami z azotku galu u nich słabo), to ceny mają znacznie lepsze niż w Farnellu, a czasem niższe nawet niż w TME (np. kondensatory ceramiczne). Do tego sprzedadzą Ci

1 opornik, bo akurat potrzebujesz do prototypu i nie wiesz, czy wypali, a TME poniżej 100 sztuk nie chce z Tobą rozmawiać. Jeśli jednak bierzesz w hurcie, to trzeba indywidualnie sprawdzać.

To jest sklep typu "bida z nędzą", idealny jako źródło zaopatrzenia produkcji o małej intelektualnej wartości dodanej. Są szybcy, pewni, ale ofertę mają ubogą i widać rosnące parcie na sprzedaż hurtową.

Nie kupuję u nich rzadziej, ale są to coraz większe bzdury w stylu "zapomniałem opornika, help, help!" Następnego dnia na biurku leży. Podstawowe zaopatrzenie mam z Mousera.

Ceny *czego*? Np. na rynku kondensatorów ceramicznych panuje kryzys i ceny *wszędzie* poszybowały.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

W dniu 16.08.2018 o 12:53, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Nie potwierdzam. Ja się w 90% zaopatruję w TME - m.in. z uwagi na ceny. Fakt, że za każdym razem sprawdzam ceny i szukam najlepszej bo "reorder" na ten sam typ może nie być najkorzystniejszy.

Ale w 95% przypadków udaje mi się znaleźć to co potrzebne. A już na pewno z pasywnych. Chyba, że jak ktoś już wspomniał chodzi o kondensatory ceramiczne, to faktycznie ostatnio przeżyłem szok cenowy. No ale to inna bajka.

Reply to
sundayman

Potrzebowałem 15k 0,1% 0603. Akurat takiego nie mieli, więc całe duże zamówienie przeklikałem do Mousera. Fajnie by mi prototyp działał bez rezystora w pętli sprzężenia.

Pokop w polimerowych kondensatorach tantalowych o mikroskopijnym ESR, to dopiero zobaczysz, co to znaczy szok... :-/

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

W dniu czwartek, 16 sierpnia 2018 13:23:07 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

To jakaś bajeczka marketingowa. Ile takich robaczków może być potrzebnych do auta elektrycznego w porównaniu dajmy na to z komputerkiem? Zdecydowanie mniej. Ponadto ilość produkowanych aut elektrycznych nigdy nie osiągnie poziomu produkcji komputerów, komórek, telewizorów i innych gadżetów.

Reply to
stchebel

Te auta wyglądają rzeczywiście dziwnie, ale komórki już mniej. Skoro ssanie jest na 0201 i mniejsze, to po co utrzymywać linię do 1206? Wysokie napięcia też w komórce nie występują, to po co robić kondensator na 16V, że o 35V dla zboczeńców nie wspomnę?

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

W dniu 2018-08-16 o 22:58, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

Czy jak powiem, że PCB skokowo podrożały z powodu produkcji samochodów elektrycznych to też będziesz się zastanawiał ile tych płytek tam jest potrzebnych. To nie działa tak bezpośrednio.

To nie problem ile takich robaczków potrzeba w samochodach tylko ile ceramiki do dużych kondensatorów ceramicznych. Tę najlepszą ceramikę (uzyskanie maksymalnych pojemności/napięć przy minimalnej objętości) robi podobno tylko jedna fabryka w Japonii. Lawinowo wzrosło zapotrzebowanie to cena poszła w górę. Dodatkowo podobno postanowili wykorzystać okazję i przykręcili kurek.

Rezystory też się robi na podłożu ceramicznym - może nie koniecznie na tym co kondensatory, ale jak brakuje jednej ceramiki to wkrótce braki pojawią się też w innych. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

W dniu piątek, 17 sierpnia 2018 11:02:49 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

==========

Napisałeś, że:

  1. Chińczyki podobno produkują samochody elektryczne na potęgę
  2. Tę najlepszą ceramikę (uzyskanie maksymalnych pojemności/napięć przy minimalnej objętości) robi podobno tylko jedna fabryka w Japonii.
  3. Dodatkowo podobno postanowili wykorzystać okazję i przykręcili kurek.

To ja napiszę, że podobno ktoś się pomylił i tą ceramikę wysłał do producenta kafelek.

A przyczyna jest zupełnie inna.

Reply to
stchebel

Niech nawet będzie, że stoją za tym ci, co to za wszystkim stoją. Co to w praktyce zmienia?

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

W dniu 2018-08-17 o 11:31, snipped-for-privacy@gmail.com pisze:

I jak zauważyli błąd to już jej się nie udało odzyskać od producenta kafelek?

Celowo piszę 'podobno', bo nie mam twardych dowodów, a jedynie zasłyszane informacje (z 3 różnych źródeł, ale nie mogę być pewien, czy niezależnych od siebie). Ale to co piszę wydaje mi się przynajmniej nie pozbawione logiki.

Jak wiesz to napisałbyś co to za przyczyna (ta tajemnicza - inna). P.G.

Reply to
Piotr Gałka