Element wykonawczy dla silnika indukcyjnego

Jak najlepiej rozwi±zaæ sterowanie ma³ym silnikiem indukcyjnym dwufazowym z kondensatorowym przesuwnikiem fazy (jak w pompce obiegowej CO) o mocy 100W ? Chodzi o niezawodno¶æ. Przeka¼nik czy traik ? Jaki¶ gasik a mo¿e co¶ bardziej wyrafinowanego ? Z kosztami powiedzmy do 50z³ za jeden kana³ sterowania.

Reply to
William

Ja mam od ~3 lat uklad triak (nie pamietam modelu) + wyzwalanie w zerze przez optotriak MOC3041 właśnie w sterowniku pompki obiegowej. Działa bez zarzutu.

Pozdrawiam.

Reply to
Stasiek_T