elektryko patent - Page 2

Re: elektryko patent

W pewnym sensie to działa na podobnej zasadzie:

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item29%50973252&ars_source=ars&ars_socket_id=5&ars_rule_id72%

Ale w praktyce jest mało wygodne. Chyba, że masz dużo przewodów o
jednakowej średnicy, wtedy raz nastawiasz i jedziesz...

Pozdrawiam,
Paweł

Re: elektryko patent
oje
li
 niczego
 z jednej
wodu, w
 i ja
aliber to
jstwa
socket_id=5&ars_rule_id72%

Na podobnej czyli jedynie właściwej. A szczypcami tego typu, jak się

nauczyć używać, to pracuje się bez przymiarek - ja już po prost
u na oko
ustawiam rozstaw i ściągam. Od średnicy 0.5 mm do przekroju 10 mm^2

narzędzie w sam raz. Jedno jest ważne - takich szczypiec nie ma sensu

kupować wysyłkowo, to trzeba wziąć do ręki - świetne od zupeł
nie
nieprzydatnych na zdjęciu nie różnią się niczym, szczeliny mied
zy
szczękami na zdjęciu nie zobaczysz. A waśnie ta szczelina (powinna
być
jak najmniejsza) stanowi o kulturze pracy narzędzia - luźne szczypce

cieńsze przewody gną zamiast nacinać izolację. Trzeba iść do
sklepu,
poprosić o szczypce, obejrzeć, jak za luźne - poprosić o następ
ne, jak
sprzedawca zacznie tracić cierpliwość to znaczy że do niewłaś
ciwego
sklepu trafiliśmy i porządnego narzędzia tam nie znajdziemy - wów
czas
należy iść gdzie indziej.

--
Darek

Re: elektryko patent

nas elektryków ZE służbowo wyposażają w takie coś i jest OK
http://allegro.pl/i2913021372.html

Re: elektryko patent

Czy Was elektryków z ZE także wyposażają w okulary?
Chyba nie, bo byś zauważył o co pytał autor :-D

Re: elektryko patent

zauważyłem ale moderatorom elektrody tu dziękujemy

Re: elektryko patent

Gość który to zaprojektował oraz gość który zadecydował o
 zakupie tego
badziewia nie ma pojęcia o technologii. To wysoce precyzyjne narzędzi
służy do kaleczenia żyły przewodu i osłabiania jej mechanicznie
. Żeby
izolację ściągnąć to trzeba ją naciąć co najmniej z czter
ech stron -
wówczas osłabienie izolacji będzie duże a powierzchnia zakotwicze
nia w
niej narzędzia również duża, I bez wgryzania się w miedź izol
ację daje
się ściągnąć. A pokazane przez ciebie narzędzie wgryza się
z dwóch
jedynie stron - w efekcie mało nacina, mało zahacza - i żeby zdją
izolację musi ciąć głęboko, aż kawałek w miedź. Osobiśc
ie raz w życiu
kupiłem narzędzie działające na tej zasadzie, poużywałem i zr
ezygnowałem.

--
Darek

Re: elektryko patent

Z całym szacunkiem, nie wiesz, o czym piszesz.
Mam takie narzędzie, znakomicie nadaje się do ściągania izolacji z
przewodów, żyła pozostaje nienaruszona, nie ma na niej śladów które
byłyby widoczne pod mikroskopem 20x (do montażu SMD). Używałem do
ściągania izolacji z przewodów od 0.25 do 2.5 mm2, zarówno do  drutu jak
i linek.
Tyle, że to off topic, wątkotwórcy chodziło o ściągcz do grubych kabli,
a ten nie służy do tego celu.

Pozdrawiam,
Paweł

Re: elektryko patent

Być może zależy to od konkretnego egzemplarza/producenta tego typu
narzędzia. Tego typu ściągacz słabo nadaje się do drutu, szczególnie
krótkich odcinków - przesuwa całą izolację zamiast ją ściągać.

Gruby kabel to pojęcie względne - dla elektronika może to być już nawet
4mm2 a dla elektryka to i 70mm2 będzie cienkie :)
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: elektryko patent

No to eksperyment: 8 cm drutu 1.5mm2, ściągam izolację, reszta ani
drgnie. Powtórka z drugiej strony, też ani drgnie. Drut dokładnie
wyprostowałem przed eksperymentem.
Eksperyment 2: odcinam 5cm Kynaru, ściągam izolację, reszta ani drgnie.
Przesuwam paluchami izolację do końca drutu i ściągam ponownie, reszta
ani drgnie. Powtarzam przesuwanie i ściąganie, aż zostaje 5mm izolacji
na drucie, i ten fragment ani drgnął.
Totalnie spudłowałeś, robaczku :-)

Pozdrawiam,
Paweł

Re: elektryko patent

To podaj jakiego producenta masz te ściągaczki co bym wiedział co w
pracy zamówić - mój egzemplarz prawie zawsze ciągnie izolację na drucie.
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: elektryko patent

Dokładnie taki, o jakim pisał terjan.

P.P.

Re: elektryko patent

Widziałem ściągacze zewnętrznej izolacji grubych kabli w stylu jak w
poniższym przykładzie:
http://sklep.delta.poznan.pl/sciagacz-izolacji-ht-501_c140_p5455.html?ps_session=5c610034addff59beadcc0e00221e424

Głebokość nacinania mozna było w nich wyregulować. Są przydatne, gdy zarabia
się duże ilości takich samych kabli. Jeśli zarabiasz pojedyncze sztuki albo
za kazdym razem inny kabel, to praktyczniejszy jest nóż i nacinanie w kółko.
Trzeba tylko poćwiczyć.

yabba

Re: elektryko patent
http://sklep.delta.poznan.pl/sciagacz-izolacji-ht-501_c140_p5455.html?ps_session=5c610034addff59beadcc0e00221e424

No zależy. Do naprawdę grubych kabli (np. 5x100mm2) są noże w stylu
obcinarek do rur.

Re: elektryko patent

Tzw. korowarki :) My w pracy używamy ich do ściągania izolacji z kabli
do 500mm2. Pytający wszak nie podał jak grube kable ma na myśli :P
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: elektryko patent

Zobacz na to
http://www.narzedziak.pl/jokari-noz-do-izolacji-nr-16-standard-10162.html .
Ustawiasz głębokość cięcia, jedno cięcie dookoła kabla i ciągniesz w stronę
końca. Miałem  i używałem, sugeruję kupno produktu znanej firmy.
Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę

li
iczego
ml.
ciągniesz w
nanej firmy.

A to ostatnie zależy ile się narzędzia używa. Tak samo działają
cy nóż
można dostać za 16 złotych - fakt, ostrze ze zwykłej stali narzę
dziowej,
brak ostrza zapasowego, tandetniejszy plastik - niewątpliwie szybciej
się zużyje. Ale akurat ja mam znacznie większą szansę na zgubie
nie tego
jak zużycie - poszedłem więc w taniznę...

--
Darek

Re: elektryko patent

się zużyje. Ale akurat ja mam znacznie większą szansę na zgubienie tego
jak zużycie - poszedłem więc w taniznę...

Tanie też miałem :) Najpierw nóż wyginał się tak że nie szło ustalić
głębokości cięcia, a potem rozleciał się plastik :) Kiedyś kolega kupił
porządne, chyba niemieckie, i były nie do zajechania. Skrobaliśmy nawet
kable kopalniane :)
Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę
Re: elektryko patent
pisał
ienie tego
zło ustalić
 kolega kupił
 nawet

Szczerze mówiąc to fakt kupienia tanizny wynikał tyleż z rzadkieg
wówczas używania co i z niezupełnego mojego przekonania że to w o
góle
działa - ot tak, na próbę kupiłem. I pierwsze próby użycia to
 była
porażka - maszynka raz cięła, raz nie... Trochę musiałem poćw
iczyć żeby
złapać jak tym kręcić - ale teraz nie wyobrażam sobie innej met
ody
ściągania izolacji zewnętrznej z  przewodów o średnicach pasują
cych do
tej zabawki. Jak mi używalność wzrośnie i narzędzie zacznie się
 sypać -
następne kupie pewnie już porządne.

--
Darek