elektryko patent

czy Szanowni Panowie Elektrycy z tej grupy mogli by mi zdradzić swoje
pomysły na zdejmowanie izolacji z grubych kabli elektrycznych? jeśli
istnieje jakiś przyrząd do tego (widziałem kilka, wszystkie do niczego moim
zdaniem) to proszę o link...

ja używam do tego noża, robię kułko dokoła kabla starając się nie wciąć w
żyły, a później ściągam izolację, problem w tym że czasem wwalę się w
izolację żyły i ją przetnę...

szukam patentów?

Re: elektryko patent
kułko jak kułko, nie jest to tematem wątku...

Re: elektryko patent

Z grubego kazdy glupi potrafi, sciagnij z kynaru :-)

Cos tego rodzaju, tylko moze trzeba dobrac do grubosci:
http://allegro.pl/automatyczny-sciagacz-izolacji-weidmuller-stripax-i2966078627.html

Nie jestem pewnien czy to jest to samo, czy inne ostrza (i gorsze)
http://allegro.pl/sciagacz-izolacji-samonastawny-knipex-12-50-200-i2912977053.html
http://allegro.pl/automatyczny-sciagacz-do-izolacji-12-42-195-super-i2962276828.html

To jakos podobnie wyglada, ale trzeba by zobaczyc - diabel tkwi w
szczegolach
http://allegro.pl/sciagacz-izolacji-do-przewodow-0-5-6mm-yato-2275-i2909868125.html

J.

Re: elektryko patent
Robiłem to od czasów Odry.
Zawsze paznokciami. Działa.

Re: elektryko patent

Dawniej tak robiłem, teraż kupuję taki w którym izolacja ładnie schodzi
przez przygrzanie lutownicą.

K.

Re: elektryko patent

Z grubego to się trzeba narobić. Przynajmniej jeśli chodzi o izolację
zewnętrzną. Ja używam scyzoryka albo cążek rozcinając od końca kabel
wzdłuż. Ale elektrycy używają specjalnego noża. Ma na końcu ostrza
czółenko, które wkłada się pod izolację między przewody i błyskawicznie
rozcina się izolację na żądaną długość.
http://www.itechnika.pl/pl/-narzedzia-wyposazenia-warsztatow/2075-noz-do-kabli-9855-knipex.html

Re: elektryko patent

Fajne, ale cena zabójcza. Tak do 50 zł z wysyłką, to bym kupił.
--
Jacek

Re: elektryko patent

To może coś takiego:
http://sklep.cseie.com.pl/p/1054/43352/noz-do-zdejmowania-i-zolacji-4-28mm2.html
? Korzystam z takiego w pracy - jest dobry ale trzeba nabrać wprawy w
ustawianiu głębokości na jaką tnie ostrze.
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: elektryko patent
http://sklep.cseie.com.pl/p/1054/43352/noz-do-zdejmowania-i-zolacji-4-28mm2.html

No właśnie. Według relacji znajomych elektryków, tamten linkowany przeze
mnie jest nieporównywalnie lepszy.

Re: elektryko patent
ł.
28mm2.html
ny przeze

Do czego lepszy? W ogóle pytanie zostało postawione nieprecyzyjnie -
co
znaczy "grube przewody"? Dla elektronika DY2.5 jest strasznie gruby, dla

elektryka kładącego linie doziemne  DY16 to cienizna...

Ten podlinkowany przez ciebie to do naprawdę dużych przekrojów, do
kabli
zakopywanych w ziemi na ten przykład jest lepszy. Instalacji wewnętrz
nej
wygodnie się nim nie robi - 3x1.5 taka kobyłą obierać to niezła

akrobacja, wole mniejsze narzędzia.

--
Darek

Re: elektryko patent
http://sklep.cseie.com.pl/p/1054/43352/noz-do-zdejmowania-i-zolacji-4-28mm2.html

Jaka kobyła? Niezbyt duży, bardzo ostry nożyk z czółenkiem na końcu.
Zaczepiasz na końcu kabla i prujesz błyskawicznie jego płaszcz. A
stosuje się go już kabli sterowniczych od fi 10 mm. Chociaż najlepsza
skuteczność jest przy kablach zasilających w których zazwyczaj po
nacięciu na obwodzie, ciężko jest zsunąć np 30 cm płaszcza z kabla.

Re: elektryko patent
.
8mm2.html

Niech go ręka Boska broni przed zakupem tego czegoś. To jest nóż
do
zdejmowania skóry z rąk! Totalnie naiwnym założeniem projektanta
jest to
że ten kawałek plastiku chroniący ostrze hakowe będzie się zaws
ze dobrze
trzymał i nigdy nie zostanie zgubiony. A będzie spadał i w końcu
zginie
- a jak w narzędziach gołe ostrze się wala to prędzej czy póź
niej ktoś
się porżnie.

Sama ściągaczka do opon zewnętrznych jest naprawdę fajnym narzę
dziem
(tylko, jak każdym narzędziem - trzeba się nauczyć nią pracować
)- ale w
wersji bez tego harpuna. Do przecinania izolacji wzdłuż, jeżeli już

trzeba - polecam noże na ostrza rombowe. Wsadza się rombowe ostrze
hakowe a nie proste i tnie tak samo jak to coś - w dodatku jak się st
ępi
to się odwraca na drugą stronę, jak się druga strona stępi - to
 się
ostrze wymienia. I ostrze chowa się jednym ruchem kciuka - nikt grzebią
w skrzynce narzędziowej sobie kuku nie zrobi. A ostatnio widziałem,
bodajże w Castoramie, nóż dwuostrzowy - wsadza się jednocześnie
 dwa
ostrza trapezowe czyli w jednym narzędziu można mieć ostrze proste
hakowe, dwa ruchy kciukiem i rodzaj ostrza zmieniony.

--
Darek

Re: elektryko patent

[...]

Można kupić bez tego ostrza na górze. To naprawdę jest dobre narzędzie.
Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę
pisał
28mm2.html
 do
a jest to
wsze dobrze
u zginie
niej ktoś
rzędzie.

Toż piszę. Odkąd kupiłem i nauczyłem się używać nie rozum
iem jak przez
tyle lat inaczej mogłem zdejmować izolację zewnętrzną. Ale ten
harpun to
wynalazek szatana - przecież ten dupny polietylenowy kapturek musi się
końcu zgubić!

--
Darek

Re: elektryko patent
i błyskawicznie
.

narzędzia elektryczne występują w dwóch wersjach - atestowane do
pracy
pod napięciem (napisy na rączkach - 1000 V) i nieatestowane, okładz
iny
nie muszą stanowić pewnej izolacji, są tylko dla wygody. Jak nie
pracujesz w tzw. "polu zagrożonym" a jedynie z kablami odłączonymi
sposób pewny to grube i ciężkie izolacje na rączkach ci niepotrze
bne - a
bez atestu narzędzia są znacznie tańsze.

--
Darek

Re: elektryko patent
Użytkownik "Mario"  napisał w wiadomości

z kynaru trzeba sie narobic. Tniesz .. razem z drutem. Tniesz znow -
drut nadciety, lamie sie, tniesz - ok, ale trzeba drugi koniec.
tniesz .. nadciety, tniesz .. dobrze, ale kabelek juz za krotki i od
nowa trzeba :-P

A tych kabelkow do jednego BGA trzeba ze 400  :-P

J.

Re: elektryko patent

Ja z jednej strony zrywam izolację szczypcami bocznym, a po dolutowaniu
odcinam drugi koniec i wytapiam go w cynie na grocie lutownicy aż
odsłoni się z 1-2 mm drutu. Uzyskuję taki grubszy mankiecik, co nie
najlepiej wygląda.

Tak to tylko u Rosjan.

Re: elektryko patent

jak kynar krótki, to izolacje ściągasz z jednej strony ale za to dwa
razy więcej niż trzeba, potem przesuwasz izolacja na środek:) Jak idzie
za co złapać to wysuwasz izolacje poza drucik obcinasz odpowiednią ilość
i znów wsuwasz. Ale nie zawsze się da.

Re: elektryko patent
li
iczego

Ściągnę! Kiedyś kupiłem takie dziwadło - plastikowa pytka, z
jednej
strony dwie blaszki, w plastiku parę dziur na różne kalibry przewod
u, w
blaszkach czworograniaste otwory na granicy blaszek, naostrzone - wsuwa
się przewód, rozpycha blaszki, brzegi otworu obejmują izolację i
ja
nadcinają, wystarczy pociągnąć - i odizolowane. Najcieńszy kali
ber to
właśnie kynar, bierze bezbłędnie. Nigdy więcej takiego ustrojst
wa
nigdzie nie znalazłem - strzegę jak największego skarbu!

--
Darek

Re: elektryko patent

A rzuć zdjęciami tego cuda, będzie ciekawe.
--
Jacek

Site Timeline