Elektrownia wiatrowa/solarna

W dniu 06.09.2009 12:59, Mariusz pisze:

Zazwolenie to potrzebujesz na budowe masztu powyzej jakiejstam wysokosci. Szczegoly znajdziesz w prawie budowlanym. A BTW, po co ci to? Jesli myslisz o oszczednosciach to zapomnij. Jesli po prostu jestes w miejscu gdzie nie ma sieci to kup generator. Wyjdzie taniej, prosciej i niezawodnie.

Reply to
T.M.F.

T.M.F. pisze:

A benzyne do tego generatora to ma sobie wydobyc ???

Jesli ktos placi rachunki powyzej 80zl miesiecznie to koszt budowy takiej pradnicy zwroca mu sie po 2-3 latach max.

Idalem jest wodna bo odpada magazynowanie czyli koszt aku.

Reply to
games

W dniu 06.09.2009 16:59, games pisze:

Wystarczy jesli kupi na najblizszej stacj benzynowej - takie to proste :)

Zartujesz. Policz jaka moc musialby miec generator, zeby zapewnic w 100% zapotrzebowanie na energie i ile bys musial miec akumulatorow, zeby magazynowac energie na okresy bezwietrzne. To, ze akumulatory nie sa niesmiertelne to juz pomijam. I na koncu dodaj cene falownika na kilka kW.

Znaczy turbina napedzana woda z rzeki?

Reply to
T.M.F.

T.M.F. pisze:

! Z 2-3 wiatrakow mozesz wyrzezbic kilka kW, zapotrzebowanie gospodarstwa to codziennie wieczorami max 100-300W (komputer Tv i kilka energooszczednych zarowek)

Jedyne energozerne urzadzenia to Lodowka, pralka, zmywarka. Nikt nie kazde ci montowac jednej przetwornicy, mozna to podzielic na kilka segmentow. Widzialem kilkanascie takich instalacji ktore dzialaja i zwracaja sie po max 2-4 latach. W dupie byles i gowno widziles chlopie.

Reply to
games

Dobry komp przynajmniej 250W (sam procek żre 96W), monitor 70 - 100W, TV -50W, 3 żarówki (oszczędne) po 30W, lodówka 50W w sumie ok 500W. To program minumum. Teraz Włączamy żelazko i robi się 1200W, nastawiamy pranie i skacze pod 3200W, jeżeli zechcemy posprzątać 4700W, córka włączy toster/suszarkę do włosów/radio lub druknie coś na laserówce i.. lecą korki.

JanuszR

Reply to
JanuszR

JanuszR pisze:

Obawiam sie ze nie masz racji, wlasnie moj miernik pokazuje 190W dla

1.Komp DualCore 2.8GHz 2 dyski po 200GB + Monitor Philips 200VW 2.Switch 16 portow 3.VOIP+AP Fritz DECT
  1. Wieza SONY MHC-2700

Jak wlacze lampke 60W + HotAIR z lutownica PT803 to mam pobor 490W

Jedyny problem to lodowa bo ona potrafi troche zezrec i czesto sie wlacza reszta to tylko pobor chwilowy kilka, kilkanascie minut.

Widocznie Niemcy Dunczycy i Holendrzy to idioci ze inwestuja w nieoplacalna energetyke, a od wiatrakow jakie tam stoja mozna oczoplasu dostac.

Reply to
games

games pisze:

Pytanie jaki masz miernik :) komp/monitor mają zasilacz impulsowy i w zasadzie większość mierników elektronicznych możesz przy nich wyrzucić do kosza.

W naszej wietrznej okolicy też można dostać oczopląsu. Jednakże jest to prąd bardzo drogi, niepewny, bez możliwości składowania i chociażbyś cały kraj owiatrakował prądu z niego nie wystarczyłoby dla wszystkich. Zauważ, że gospodarstwa domowe zżerają jedynie 20%. Elektryki potrzebuje przemysł zwłaszcza hutniczy do wytopu stali w piecach łukowych i indukcyjnych ale i przemysł miedzi gdzie otrzymuje się ją w procesie elektrolitycznym, nie wiem czy aluminium w Polsce jeszcze się produkuje ale to też zżerało potworne ilości energii, produkcja krzemu dla elektroniki też pożera niemało.

JanuszR

Reply to
JanuszR

JanuszR pisze:

Miernik mam Ok co prawda allegrowy ale porownywalem z tradycyjnym sposobem i mierzy z bardzo malym bledem.

Nie wiem w jakiej ty okolicy mieszkasz i jest tyle wiatrakow ze mozna dostac oczoplasu bo ja wiem ze tylko w okolicach Guben tych wiatrakow jest wiecej niz w calej polsce.

Nie wspomne o projekcie ktory niemcy wdrazaja, tj elektrownie sloneczne w Hiszpanii i afryce + system przesylowy co ciekawe system ten omija Polske szerokim lukiem. Polska to juz nie kraj 3 go swiata ale 5 lub 6.

Reply to
games

Hmm... okolice Strzelna i Kruszwicy, Kujawsko-Pomorskie - gdy sie rozejrzysz, na horyzoncie zobaczysz rozsiane po polach ok 30 duzych wiatrakow.

k,

Reply to
KILu

i pewnie porównywałeś elegancką sinusoidą co gorsza o częstotliwości nie większej niż 200Hz lub o zgrozo prądem stałym :)

Jak to gdzie? Nad morzem tam gdzie wieje non stop a czasami 120km/h i nawet dachówka nie spadnie bo tu infrastruktura jest przystosowana do takich wiatrów.

O wiatrakach w Guben nic nie mogę znaleźć

za to o naszych wiatrakach nadmorskich i owszem np.
ńJest też zamiar budowania wiatraków na samym Bałtyku

JanuszR

Reply to
JanuszR

Nie badz smieszny, moj komputer jak zapodam cos wymagajacego wiekszych obliczen, nie wspominajac juz o odpaleniu jakiejs grafiki 3D ciagnie ponad 550W, w spoczynku moze z 100-150W, ale co mi z tego skoro na nim pracuje i interesuje mnie moc maksymalna. Juz nawet nie wspomne o plycie do gotowania - nie pamietam w tej chwili ale ma jakies 5-7kW na wszytkie pola, piekarnik elektryczny - chyba cos kolo 2kW, mikrofalowka, zelazko, pralka - ta ostatnia jak grzeje wode to zdrowo ciagnie. Mam moc przylaczeniowa w domu 15,5kW i jest to dokladnie na styk w czasie maximum obciazenia. Z tego wniosek, ze musialbym miec falownik na 15kW, ladnych parenascie tysiecy zlotych. Do tego dodaj baterie akumulatorow, ktora bedzie podtrzymywac to wszystko kiedy nie wieje, chociazby na te 12-24 godzin. Na koncu to wszystko trzeba gdzies trzymac, no i zadbac o stosowna turbine wiatrowa - ani to estetyczne, ani praktyczne. A laczna cena takiej instalacji wyszlaby zapewne taka ile do konca zycia zaplace za prad, albo i lepiej.

Komputer tez mam sobie odpalac na zmiane z oswietleniem w pokoju, bo jak oba ida na raz to zonk? Liczac nawet wersje minimum typu plyta + mikrofala + czajnik elektryczny bo to musze miec na raz, nie jadam na raty - to potrzebuje dobre 5kW.

Widzialem kilkanascie takich instalacji ktore dzialaja i

Tak kolego, widze, ze pokoje bez klamek od wewnatrz widziales.

Reply to
T.M.F.

Proszem cie bardzo :

games

On nie chce prądu dla wszystkich tylko dla siebie.

Reply to
kogutek

Pisałeś, że tylko elektrownia w Guben ma więcej niż wszystkie w Polsce. Co prawda nie widzę na podanym linku elektrowni z Guben i nie wiem ile ma zainstalowanej mocy a ile się z niej realnie wyciąga. Aby więc poprawić bilans Polski tak przez ciebie po macoszemu potraktowanej dodaję coś większego

ścino na stopce znajdziesz spis elektrowni w Polsce

Barzowice • Cisowo • Dobrzyń • Gnieżdżewo k.Pucka • Hnatkowice-Orzechowce k. Przemyśla • Ostrowo • Jarogniew-Mołtowo • Kamieńsk • Karścino-Mołtowo • Kisielice • Lisewo • Łebcz I • Łebcz II • Łosina k.Słupska • Łowicz • Malbork • Ostrowo • Rytro • Słupsk-Ustka • Suwałki • Swarzewo • Śniatowo • Tychowo • Tychowo-Noskowo • Tymień • Wiżajny • Zagórze

Jak widzisz jest tego nie mało a zapewniam cię, że nie jest to kompletna informacja nie ma np. Darłowa

że dlatego, że tam ciągle jeszcze dostawiają wiatraki

JanuszR

Reply to
JanuszR

Dnia Sun, 06 Sep 2009 19:32:47 +0200, games napisał(a):

Przestań się kompromitować, idź do najbliższego kiosku i poczytaj sobie na ten temat we wrześniowym numerze miesięcznika "Elektronika dla Wszystkich", strona 10 i 11. To, że u Duńczyków stoi w pip wiatraków nie oznacza, że u nas są równie korzystne warunki.

Reply to
badworm

badworm pisze:

Nie musze isc do kiosku wystarczy ze ogladam telewizornie i pranie mozgu. To ze pol polski ma juz mozgi jak orzeszek to ogolnie wiadome nastepny krok to postawic was pod sciane i roztrzelac.

Reply to
games

Ja wiem czy on taki "dobry"

Czekać aż EU nałoży "żarówkowego" bana na procki ;)

Reply to
DJ