Elektrownia wiatrowa/solarna - Page 4

Re: Elektrownia wiatrowa/solarna

miałem na myśli kątową, tj że nie przyśpiesza przy silniejszych wiatrach...
znowu brak zrozumienia... ;-)

pomyśl sam jak bys komuś opisał taki wiatrak
ja bym m.in. właśnie powiedział, że smigło się kreci ze stałą prędkością...

(btw: dla mnie osobiscie, x lat temu, to bylo ogromne rozczarowanie, ze tak
to działa...)

Re: Elektrownia wiatrowa/solarna

Cos mi tu nie pasuje.
Możesz wyjaśnić dlaczego nie wolno? Jeżeli będę miał wiatrak nie podłączony
do sieci elektrycznej domowej ale tylko np. do zasilania pompki w oczku
wodnym czy w basenie to co ma do tego energetyka?
To tak jakbyś nie mógł używać agregatu diesla bez przpuszczenia przez
energetykę.

Marek

Re: Elektrownia wiatrowa/solarna

Źle postawione pytanie. Jeśli jest przepis, który mówi "nie wolno", to
trudno znaleźć kogoś, kto zna odpowiedź na pytanie, dlaczego nie wolno.
Ale tu na szczęście takiego przepisu nie ma.

Ma to, że "energetykę" obejmuja przepisy o procentowym udziale energii
odnawialnej w całości produkcji. Mogą chętnie odkupić prąd i sprzedać
go natychmiast za pół ceny.

Re: Elektrownia wiatrowa/solarna
Kolego nie pitol, i nie siej zamieszania, Nasze przepisy sa glupie ale nie az
tak.
Jak sobie prad wytwarzasz to sobie go mozesz zuzywac do woli i jak chcesz. Jesli
chcesz komus go sprzedac to musisz sie podlaczyc do Sieci Energetycznej i
wykonac te sprzedaz za jej posrednictwem. No i z tego wynika ze kupia od ciebie
taniej a sprzedadza drozej.

Bierze sie ta durnota z calkiem sensownego zalozenia ze warto miec wspolna siec
i z glupiego zalozenia ze trzeba od tej darmowej energii zaplacic, tfu, podatki.

Tak ze nie bałamuć kolegów ze az taki zamordyzm jest. Masz swoja elektrownie to
sobie nia swiec na zdrowie!

Wyjatek jest taki ze montujac cos na dachu co ma, bodajze 2 albo 3m wysokosci,
nie trzeba niczego zglaszac.

--
Lukasz Sczygiel
http://coraline.bazarek.pl

Re: Elektrownia wiatrowa/solarna

Ten podział na założenia głupie i roztropne wcale nie jest taki prosty
i oczywisty. Bo z jednej strony nic nie stoi na przeszkodzie, by przepływ
energii mierzyć również poza siecią i na tej podstawie wlepić podatk.
A z drugiej, nie można zgodnie z przepisami produkować i sprzedawać prądu
o innych parametrach niż w sieci krajowej -- o niestabilnej częstotliwości,
zdecydowanie innej niż 50Hz, prądu stałego itp. Mimo że sąsiad za płotem
może być chętny do zakupu takiej tańszej energii. A państwo też grosza
z podatków w tej sytuacji nie zobaczy.

Wtedy powstały wszystkie owe panny i opatrzyły swe lampy. A nierozsądne rzekły
do roztropnych: Użyczcie nam swej oliwy, bo nasze lampy gasną. Odpowiedziały
Re: Elektrownia wiatrowa/solarna

Tez nie musisz. Mozesz bezposrednio pociagnac linie do sasiada, tylko
wtedy oprocz koncesji na wytwarzanie musisz miec koncesje na dystrybucje.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Re: Elektrownia wiatrowa/solarna
dobry pomysł. Spróbuj na początek:

zbuduj mikro generator watrowy, tak na 0,1W i zasil nim zegarek
mechaniczny tak aby działał tyko jak wjeje wiatr. Beziesz wiedział jak
częst wjeje w Twojej okolicy.
JEśli wyjdzie ze średnio uzyskasz X kWh to bedziesz mógł policzyć czy Ci
sie to opłaca.

ja jestem rękami i nogami "za". Mimo wszystko bez zwykłej energetyki
raczej nie przetrwasz, ale mógłbyś postawić duzego upsa ( 1kW : komp,
TV, oświetlenie) i jego akumulatory ładować z wiatraka.
Drugie rozwiazanie:Grzać wodę w kaloryferach. grzałki elektryczne w
kaloryferach zasilanych z pieca na gaz/węgiel. jak wieje - masz ciepło
ze 100% sprawnoscią. jak nie wieje - grzejesz klasycznie. Widziałem ( z
daleka niestety) takie instalacje, i nikt sie energetycze nie spowiadał :)
ToMasz

Re: Elektrownia wiatrowa/solarna

Mam baterię paneli słonecznych o mocy 800W łącznie, wiosną odpalam testową
instalację. Początkowo grzanie bojlera (grzałka 24V aby nie inwestować na
razie w przetwarzanie DC/AC). Z pomiarów okaże się, czy warto integrować to
z instalacją elektryczną. Zamierzam na własny użytek uzbroić to w
telemetrię, więc jeżeli temat wystartuje to podzielę się danymi z
zainteresowanymi.
Z symulacji wychodzi mi, że przy takiej mocy potencjalnej jestem w stanie
podgrzewać sobie codziennie około 50 - 80 litrów wody o 40 stopni od
kwietnia do września, co wydaje mi się calkiem niezłą perspektywą - nie
babrać się z piecem przez całe lato i nie mieć stresu ile mi ten bojler
nabije rachunków w elektrowni.
Obliczenia zgrubne, oparte o dane bojlerów i symulacje ze strony
http://re.jrc.ec.europa.eu/pvgis/apps3/pvest.php (polecam).

Pozdrawiam!
Marcin

Re: Elektrownia wiatrowa/solarna
testowďż˝
na
integrowaďż˝ to
nie

Ty sobie jaja robisz, czy tak na powaznie? Zgrubne obliczenia przy
podanych przez ciebie danych - wg cen z allegro panel sloneczny o mocy
800W to jakies 10 tys. zlotych, zakladajac, ze ogrzejesz tym podana
przez ciebie ilosc wody - ogrzanie jej klasycznie pradem - 200zl, okres
zwrotu inwestycji - 50 lat!!! Problem w tym, ze ogniwa tyle nie
wytrzymaja. No ale jesli ktos nie ma co robic z pieniedzmi...

http://idom.sourceforge.net/
Re: Elektrownia wiatrowa/solarna

Nie robię sobie jaj, po prostu mam 800W paneli i zastanawiam się, co z nimi
zrobić. Wg Ciebie mam je wyrzucić?
Pozdrawiam,
marcin

Re: Elektrownia wiatrowa/solarna

To nieco zmienia postac rzeczy :) Oczywiscie, ze nie wyrzucic, ale
sprzedac, a za uzyskane w ten sposob pieniadze kupic kolektor sloneczny,
ktory zapewni ci znacznie wiecej goracej wody. Za reszte mozesz wybrac
sie na naprawde fajna wycieczke, gdzie z kolei bedziesz tesknil za
chlodna woda... ognista :) W ten sposob polaczysz ekologie z milym
spedzaniem czasu :)

http://idom.sourceforge.net/
Re: Elektrownia wiatrowa/solarna

Zrob cos bardziej sensownego niz grzanie wody. Wode sie grzeje
kolektorami slonecznymi a nie panelami PV.

--
Jerry1111

Re: Elektrownia wiatrowa/solarna

Dlaczego od razu wyrzucić? Sprzedać, a za uzyskane pieniądze kupić
bilet dookoła świata. Albo przepić. Albo umieścić na lokacie i mieć
z odsetek na rachunki za prąd. Jest tyle różnych możliwości...

"Pan Marcin plecie androny!"
"Z czego plecie? Ano -- z łyka."
Re: Elektrownia wiatrowa/solarna

Fajnie, że masz. Panel używany żyje ok 3 lat. Czy warto na ten okres
bawić się z przerabianiem bojlera?

Januszr

Re: Elektrownia wiatrowa/solarna

...to zamienia na dolary Zimbabwe, rozmienia na drobne i ma opał
do końca życia.

Re: Elektrownia wiatrowa/solarna

Moje gratulacje. Trochę to musiało kosztować.

Ożeżwmordejeża. Mam nadzieję, że to "testowo" odnosi się *wyłącznie*
do użycia boilera jako kalorymetrycznego miernika dostarczonej
energii elektrycznej, która później będzie wykorzystywana w całkiem
inny sposób. Bo ten sam efekt (podgrzanie wody w boilerze) można
uzysakć za pomocą pomalowanych na czarno kaloryferów panelowych
umieszczonych w szklanej gablocie. Być może nawet zajmą mniej miejsca
od paneli fotowoltaicznych. Niw wiem jaka sprawność mają takie
kaloryferowe samoróbki, ale ogniwa krzemowe to około 12%, a dobry
kolektor wodny może mieć kilkakrotnie więcej.

Ojejku, zaczynam się bać. Naprawdę dla kilku wiader ciepłej wody
opłaca się inwestować w prawie kilowatowe baterie na krzemie?

Re: Elektrownia wiatrowa/solarna

Nie kupowałem ich _specjalnie_, odczepcie się wreszcie :-p. Powiedzmy, że
zostały mi po pewnym przedsięwzięciu... Mam nadzieję że wystarczy takie
wyjasnienie, skupmy się na walorach poznawczych tych 0.8kW ;-)

Chcę przez jeden pełny sezon zmierzyć faktycznie uzyskiwaną energię, grzałka
to po prostu coś, na czym będe mógł ją mierzyć ;-). Urzadzenie typu "Sunny
Boy" (prod. SMA), które pozwoliłoby wpuszczać tą energię w instalację domową
trochę już kosztuje, a to by była już inwestycja celowa - musi mieć jakieś
uzasadnienie ;-)
Pozdrawiam!
marcin

Re: Elektrownia wiatrowa/solarna

Chyba dlasięwzięciu ;)

Sorry NMSP

Mirek.

Re: Elektrownia wiatrowa/solarna

Teraz to jest zasięwzięcie -- trzeba się za to zabrać, ale nie
wiadomo jak.

Re: Elektrownia wiatrowa/solarna

No własnie nie wiadomo. Dotychczas zastosowania dla solarów jakie znałem to
systemy autonomiczne typu telemetria, oświetlenie w dzikich miejscach zdala
od infrastruktury itp - tam ma to sens i uzasadnienie ekonomiczne
(najcześciej takie, że inaczej po prostu się nie da, lub za podciągnięcie
kabla energetyka chce xdziesiąt tysięcy więc dajemy solary za xnaście
tysięcy i jest ok).
Ale pytanie jest co można z tym zrobić w domu i zagrodzie, żeby nie było to
sztuczne nie wiadomo co robione dla idei czy snobizmu...
Pozdrawiam,
marcin

Site Timeline