elektrosmog :-)

Uszanowanie

Jeszcze parę latek rozwoju komunikacju bezprzewodowej
i być może doczekamy sie spełnienia wizji :
http://www.heise-online.pl/news/Nokia-chce-wykorzystac-elektrosmog-do-ladowania-telefonow--/8996
orginalny artykuł po angielsku
http://www.technologyreview.com/communications/22764/?a=f

--
awiesiek

Re: elektrosmog :-)

http://www.heise-online.pl/news/Nokia-chce-wykorzystac-elektrosmog-do-ladowania-telefonow--/8996

__________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow
4397 (20090905) __________

Re: elektrosmog :-)

Wlasnie to sobie wyobrazam - pare komorek w domu, sluchawki BT, i
wszystko to sie laduje z fal ktore samo generuje :-)

J.

Re: elektrosmog :-)
http://www.heise-online.pl/news/Nokia-chce-wykorzystac-elektrosmog-do-ladowania-telefonow--/8996
Już dawno temu rolnicy z okolic radiostacji oświetlali swoje obejścia
korzystając z emitowanej energii.
Kilka(naście) lat temu jakiś Austriak zrobił urządzenie do osuszania
budynków zasilane elektrosmogiem.
Nie wiem co na to właściciele radiostacji - rolnikom np. zabroniono tego
procederu.
Chociaż tutaj moc pobierana będzie dużo mniejsza.
pzdr,
Andrzej

Re: elektrosmog :-)

W jaki sposób i na jakiej podstawie zabronili? I dlaczego zabronili?

Nie znam przypadków, by ktoś świecił na gumnie korzystając z energi
pobliskiego nadajnika. Ale pamiętam, że maszt nadajnika PR1 nie został
odbudowany, bo okoliczna ludność zaprotestowała. Właściciel nadajnika
długo starał się przekonać mieszkańców, ale jednak okazało się, że
są normy na natężenie pola i że są one we wsi przekoroczone. Ale tam
faktycznie było tak, że świetlówka powieszona u powały potrafiła sama
z siebie świecić. A radia można było słuchać na przykład z wiadra
z zaśniedziałą rączką. Ciekawe czy dzisiaj, gdy prąd znacząco zdrożał,
dałoby się ludzi przekonać do zgody na ponowne uruchomienie nadajnika.
Używając w dyskusji argumentu o darmowej energii.

Re: elektrosmog :-)
Dokładnie nie pamiętam jaka wieś (lata 70-te) i jak to dokłądnie było. Mówił
mi wtedy człowiek z Instytutu Łączności,
 że to się tam rozpowszechniło i oni dostali zlecenie od właściciela
nadajnika, żeby wykryć, kto to robi.
Mówił, że robili pomiary natężenia pola w terenie i dosyć dokładnie udawało
się określić, gdzie ta moc jest pobierana i wtedy sprawcę odwiedzała milicja
i coś mu tam robiła. Wtedy świetlówek nie używano, więc pobór energii mógł
być chyba zauważony. To były inne lata, więc jak był sprawca łatwo było
znaleźć na niego paragraf. Nie ręczę za prawdziwość tej historii.
pozdrawiam,
Andrzej

Re: elektrosmog :-)

Koło Gąbina, w pobliżu masztu Warszawy I to musiało być, nie inaczej.

Jeździłem niedawno z kierowcą, co wcześniej pracował w Instytucie
Łączności. Jeżdżenia dużo było, a kierowca (też Andrzej zresztą)
miły i gadatliwy. O tym jak jeździli mierzyć do Gąbina też opowiadał.
Ale o milicji nie wspominał. Oczywiście to o niczym nie świadczy.

Jak to świetlówek nie używano? To przecież nie za Mieszka czy Jagiełły
było, tylko za Gierka. O świetlówki trudno nie było, nawet uszkodzone,
które w polu elektromagnetycznym świecą równie dobrze. Z jednym się
zgodzę -- paragraf znaleźć było łatwo. Łatwiej niż ubytek mocy -- bo
czym różni się kawał drutu zasilający żarówkę od kawałka drutu nie
zasilającego niczego? No i wciąż nie wiem dlaczego mieli szukać tego
paragrafu.

Re: elektrosmog :-)

Skrót myslowy. Człowiek mówił, że w tej wsi nie używano świetlówek, tylko
normalne żarówki.

Chyba chodziło o kradzież energii.

Andrzej

Re: elektrosmog :-)

To mnie trochę dziwi. Bo ze świetlówkami łatwiej. Ale może numer
z żarówką też był tam wykonalny.

Komu? Każdy kto słucha radia, w ten sam sposób kradnie energię.

Re: elektrosmog :-)

Mnie nie pytaj. I podejrzewam, że nic nowego do tej dyskusji juz nie wniosę.
pozdrawiam,
Andrzej

Re: elektrosmog :-)

A jaki wpływ na propagację fal i ich skuteczny zasięg ma takie
korzystanie z ich energii? Domyślam się, że skoro część energii fal
zamieniana jest na prąd to ich energia (zasięg?) spada, ale jaka jest
relacja? I czy naprawdę to że rolnik ma świetlówkę koło nadajnika wpływa
na odbiór radia w Krośnie, pińcet km dalej?

Darek

Site Timeline