Elektroniczny zapłon do petard

Witam. Chciałbym oprócz sygnalizatora, zastosować kilka petard do alarmu :)... jak najprosciej mozna zrealizowac zaplon do petard, z gory dzieki i pozdrawiam ...

Reply to
Rafał

Rafał snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisal nam:

drut oporowy z rozwalonej suszarki, zbita deliatnie banieczka od zarkowki i zarnik przy zapalniku korsarza. U mnie w domu od roku same falszywki bo rodzinka zapomina ;/ Chyba ze u Ciebie inaczej jest, szkoda ich zdrowia :-)

Rafał napisał(a):

Akumulator, przekaźnik i jakiś jednorazowy drucik/element grzejny. Do tego układ lub nawet bezpośrednio. :)

Reply to
Virus_7

Bez sensu rozwalać auto petardami. Zrób sobie ciche powiadomienie radiowe i kup strzelbę. Będzie dużo huku i skutecznie :)))

Jacek "Plumpi"

Reply to
Jacek "Plumpi

Jacek "Plumpi" snipped-for-privacy@wp.pl napisal nam:

naboj z gazem usypiajacym i jakis tepy kozik, a pozniej tylko allah akbarr....

to juz mam (oprocz broni, ktorej nie uzywam) a po za tym jakie napiecia i prady wystarcza, tak z ciekawosci tylko pytam, bo chyba pozostane na sygnalizatorze z braku czasu chyba sobie odpuszcze te petardy, ale moze kiedys w przyszlosci ...

Reply to
Rafał

Rafał napisał(a):

Mnie zastanawia jak zrobić zdalne odpalenie petardy/ładunku. ;)

Reply to
Virus_7

Filmow nie ogladasz ?? - telefonem GSM :)

wojtek

neuron

neuron napisał(a):

To daj mi schemacik czegoś takiego. :D

Reply to
Virus_7

Virus_7 <rot13.ivehf snipped-for-privacy@b2.cy napisal nam:

zapytaj Allahów Akbarow, maja to opanowane, choc Amerykanie stosuja jammery zaklocajace ich zabawki - ale jak widac nie zawsze skutczenie.

W handlu sa zestawy zdalneo sterowania do np. bram, 70zl? I gotowe.

nie wiem tylko po co kombinowac, w dobrze zaopatrzonej hurtowni takich zabawek znajdziesz tez gotowe zapalniki. K.

Reply to
Krzysztof

ale ja juz to zrobilem, tylko jeszcze bez petardy ... w domu to proste, wysyylasz zwyklego SMS z komorki z odpowiednim poleceniem, w domu masz laptopa ktory co 10s spradza czy skrzynka pocztowa ma nowe wiadomosci, gdy polecenie+haslo bedzie poprawne wlacza alarm (ew petardy) ... :)

Reply to
Rafał

Krzysiek. napisał(a):

No tak. Tam w zasadzie jest wszystko czego potrzeba. Podtrzymanie z akumulatora, pilot z kodem. ;)

Reply to
Virus_7

Virus_7 <rot13.ivehf snipped-for-privacy@b2.cy napisal nam:

kod by sie przydal, jakis byle jakis sterownik zrobisz pewnie za 20zl sobie ale przejedzie syrenka (zaklocenia) i raczki na drzewie :-)

Starczy zwykly rezystorek (rzedu pojedyncych oHm 1/8 W) do tego 12V akumlator :) W necie znajdziesz nawet przyklady z obrazkami, chociaz tutaj nawet nie ma co obrazkow robic :)

np. tutaj: (pierwszy link od googla :) )

Pozdrawiam, Karol 'Beetle' Zukowski

Reply to
Karol 'Beetle' Zukowski

12V/1Ohm = 12A chyba zartujesz uszkodzil bym zasilacz ...
Reply to
Rafał

ok

Reply to
Rafał

Krzysiek. napisał(a):

No właśnie, więc trzeba zrobić jakiś układ, który będzie weryfikował przychodzące sygnały. Np. Pierwsze kliknięcie - "uzbrojenie", drugie - "buum!" :P

Ale mimo wszystko chciałbym zrobić jakiś niedrogi układzik. Nie koniecznie odpalanie petardy. Oczywiście zdalny. Tylko jakiś schemacik by się przydał. :)

Reply to
Virus_7

Poszukaj rezystora drutowego kilkaset om kilka wat np ze starego TV lampowego, masz ilesnascie metrow cienkiego drutu oporowego ktory idealnie nadaje sie do takich rzeczy. Najlepsze byly rezystory nielakierowane posiadajace cos w rodzaju obejmy w srodku pozwalajacej ustawic dokladna rezystancje - to byl taki rodzaj potencjometru montazowego duzej mocy ;)

Reply to
PAndy