elektroniczny statecznik - POMOCY !!!!!!!!

Witam

Mam takie male urzadzenie lecz chyba nie dziala :( Kupilem na allegro podobno elektroniczny starter do swietlówek lecz niestety nie dziala mi (moze robie cos nie tak??) Podłączam swietlówki wg schematu i jak włączam zasilanie (230V) to strzela mi bezpiecznik w urządzonku. Moze ktos mi pomoze oto linki i ktos bedzie wiedzial jak mi pomóc Z góry dziekuje

karmo

A czy to nie wszystko jedno? :-)

GM

Reply to
sp9rjt

Dzieki wielkie za odpowiedzi ale za to mam drugie pytanie jak zrobic aby wykorzystac statecznik w zasialniu 230 V Dzieki za odpowidzi

Reply to
karmo

Uzytkownik "karmo" snipped-for-privacy@wp.pl napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@t31g2000cwb.googlegroups.com...

Odpowiednie (auto)trafo, prostownik i kondensator. Ale IMHO to sprawa nieoplacalna, lepiej po prostu kupic statecznik na

230V/50Hz...
Reply to
Jd.

no tak moze ale jak szukalem kiedys stateczniki elektroniczne to koszt byl okolo 80 zl i to na zamówienie a moze wiecie gdzie taniej kupic

Reply to
karmo

Niw wiem w czym problem , idz do supermarketu kup świetlówkę za 8PLN i wyciąg ze środka statecznik , zmierz opór uzwojenia żażenia świetlówki "marketowej" i "swojej" wstaw opornik kompensujący róznicę (aby za szybko nie przepalić swojej świetlówki). Trzeba tylko podpatrzyć sposób połączenia bańki ze staecznikiem. Ja tak zrobiłem statecznik po spalonej świetlówce podłączyłem do świetlówki typu rura , w szereg z żarzeniem dałem rezystor 47 Om/0.125W (trochę za duzy ale i tak ładnie startuje) rezystor malutki bo płynie przez niego duży prąd przez ułamek sekundy. Chyba że rezystor damy za duży , świtlówka "nie wystartuje" i rezystor będzie dymił.

Może na allegro są "spalone świetlówki" wtedy statecznik masz za grosze. Pozdr.

Reply to
Irek_K

Przepraszam za błędy i styl, to z pośpiechu. A tak z ciekawości to ile dałeś za ten złom z allegro?

Reply to
Irek_K