Elektroda jeszcze raz ! - Page 5

Re: Elektroda jeszcze raz !

To ze napisales jakas tam ksiazke i sie przy tym nauczyles zasad pisowni
polskiej nie znaczy ze masz kogos pouczac i zmuszac wrecz do stosowania
sie do twoich zasad bo jest to zwykle qrestwo.

A ze nie potrafisz zrozumiec prostego tekstu bez znakow interpunkcyjnych
i kresek swiadczy tylko o niskim stopniu inteligencji.
Starasz sie swiat nagiac do swoich regul bo inne sa dla ciebie
niezrozumiale.

Re: Elektroda jeszcze raz !

Reguły są ogólne. To ty je postanowiłeś łamać.

Re: Elektroda jeszcze raz !

Brakuje ci trzech przecinków. Za to ten jeden jedyny powinien być kropką.
:)

--
pozdrawia Adam
Re: Elektroda jeszcze raz !

Medycyna za dobra, genotyp sie nie oczyszcza :-)

Polska nie Francja, murzyn to ciagle jest u nas rzadki widok.
Szczegolnie jak jest w mundurze Strazy Miejskiej - to sie wszyscy
ogladaja :-)

A jak ci taki wystawia mandat za parkowanie, to juz w ogole stajesz
sie rasista :-)

J.

Re: Elektroda jeszcze raz !
Hello J.F,

Z dyslekcji? W życiu! To cecha przystosowawania właśnie ;)

Re: Elektroda jeszcze raz !

Moim zdaniem (ale nie mam na to dowodu więc bronił tezy nie będę) większość
problemów typu dyslektycznego jest spowodowana alkoholem w czasie ciąży.
Jedna lampka wina w odpowiednio złym momencie podobno wystarczy (a 10 w
innych momentach jest bez wpływu).
P.G.

Re: Elektroda jeszcze raz !

No nie wiem, nie wiem - pijemy coraz mniej, a dyslektykow ponoc coraz
wiecej.

No chyba ze dawniej kobiety w ciazy wodki nie pily, a dzis slabe wino
to "mozna".

J.

Re: Elektroda jeszcze raz !

A można zatem wiedzieć drogi kolego, skąd taką teorię wysnułeś skoro jak
sam zaznaczasz, nie jest poparta żadnymi naukowymi dowodami? Nagłe
oświecenie?

Pozdr
Portal

Re: Elektroda jeszcze raz !

Jeśli chodzi o "jedną lampkę" to użyte "podobno" należy rozumieć, że
informacja pochodzi z jakiegoś, kiedyś oglądanego, popularnonaukowego
programu na Discovery, Planet czy innym podobnym kanale poświęconego
kolejnym etapom rozwoju płodowego, ze szczególnym zwróceniem uwagi na
przyczyny i skutki zaburzeń tego procesu w krytycznych momentach. O ile
dobrze pamiętam, to niektóre krytyczne momenty to są kwestie kilku godzin,
kiedy coś musi się dobrze utworzyć i chyba właśnie mózgu dotyczy to
najbardziej.
A jeśli chodzi o "moim zdaniem" to jest to wniosek z osobiście
zaobserwowanej 100% korelacji ale obserwowana próba jest zbyt mała aby
wysnuwać wnioski wykraczające poza "moim zdaniem".
P.G.

Re: Elektroda jeszcze raz !

Inna teoria twierdzi, że jest bardzo silna korelacja statystyczna
między dysleksją (-grafią, -ortografią itp) a wcześniactwem. Nie mam
niestety danych źródłowych na ten temat, ale wysłuchałem kiedyś
stosownego wykładu.
W każdym razie to tłumaczy zwiększony odsetek dyslektyków w porównaniu
do dawnych czasów - medycyna wówczas nie stała na takim poziomie, jak
obecnie i potencjalni dyslektycy nie dożywali.

Pozdrowienia,
MKi

Re: Elektroda jeszcze raz !

Masz rację, że problemem jest, że pół klasy potrafi mieć, ale nie masz racji
używając według mnie obraźliwego słowa matoł do określenia człowieka, który
ma pewne ułomności w działaniu mózgu.
Jak ktoś jest kulawy to nikt się nie dziwi, że na WF ma totalnie gorsze
wyniki od innych, a naśmiewanie się z niego spotka się prawie zawsze z
dezaprobatą. Jak ktoś ma w jakimś tam stopniu uszkodzony mózg (tego nie
widać) to naśmiewanie się z niego też powinno spotykać się z dezaprobatą a
tak nie zawsze jest.
Właśnie kogoś, kto mimo posiadania w pełni sprawnego mózgu nie potrafi
zrozumieć że inny człowiek nie zawsze potrafi pokonać ułomności swojego
mózgu nazwałbym matołem.

Do 2004 roku ani razu nie zdarzyło mi się pisząc zamienić liter miejscami
(czeski błąd), a w 2004 trafiłem na operację i jej ubocznym skutkiem jest
to, że od tej pory nie potrafię napisać jednej linijki bez takiego błędu.
Nie rozumiem jak to działa, ale czytając (nawet uważnie) taki tekst za żadne
skarby nie zauważam tego błędu (dobrze, że programy to wyłapują).
To się wydaje niewiarygodne jak trudno jest mi to zauważyć. Można zrozumieć,
że czytając tekst nie wie się w którym miejscu szukać, ale raz zdarzyło mi
się, że szukałem w zaledwie 6 znakach, tylko nie zdawałem sobie sprawy, że
szukam czeskiego błędu.
Coś prostego kiedyś liczyłem (a/b/c=d) no i pośredni wynik a/b zapisałem
sobie na papierze i jak dzieliłem ten wynik przez c to dostawałem inny
rezultat niż jak dzieliłem a przez (b*c). Oczywisty błąd, a ja z 5 razy to
przeliczałem i ciągle mi się nie zgadzało.
Przy zapisie na papierze zamieniłem dwie cyfry miejscami. I ile razy
porównywałem wynik z kalkulatora (a/b) z tym co zapisałem to mi się zgadzało
(nie zauważałem tego błędu), a jak wpisywałem to z kartki do kalkulatora to
już wpisywałem to tak jak było  napisane. Jak można się nie wściec, jak
takiego oczywistego błędu nie idzie namierzyć.
Wydaje mi się, że wiem co czują prawdziwi dyslektycy i im współczuję.
P.G.

Re: Elektroda jeszcze raz !

Prawdziwych dyslektyków PRZEPRASZAM, a do tych co chorobę tych nabyli
w drodze wizyty u lekarza zdania nie zmieniam.

Co innego choroba, a co innego zwykłe niechlujstwo, bo jak można
wytłumaczyć to, że się komuś nie chce nawet skorzystać z przycisku
Sprawdź Pisownię. To jest lekceważenie tych do których się pisze.

Re: Elektroda jeszcze raz !
Powitanko,

Piotrze, ale Ty sie starasz pisac poprawnie, a watkotworca sie nie stara
i ma pretensje do calego Swiata, ze na jego olewanie innych, ci inni
reaguja tez olewaniem. Pisanie mala litera nazw wlasnych, to juz nie
jest dyscostam, tylko poziom onetowy.
Moje Dziecie ma dysgrafie. W zasadzie zdiagnozowana zanim umial pisac.
Sa pewne charakterystyczne "nieumiejetnosci", ktore o tym swiadcza. W
szkole sie to potwierdzilo, ale pracujemy nad tym, by pisal w miare
poprawnie. Ktos, kto zdaje sobie sprawe ze swoich ograniczen z szacunku
dla innych bedzie sie staral nadrobic te niedogodnosc. Pisanie z
"ortami" na kompie dowodzi raczej dysmozgowiu, niz czemukolwiek innemu.
Twoja ksiazka o '51 i wypowiedzi na tej grupie sa swiadectwem, ze masz
cos do powiedzenia i ze robisz to bardzo dobrze i to zarowno pod
wzgledem merytorycznym jak i "polonistycznym". Czyli da sie.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: Elektroda jeszcze raz !

Nieśmiało zauważę, ze książkę pisałem (dużo) przed 2004 ;-)
I nie twierdziłem, że pochwalam niechlujne pisanie, jedynie protestowałem
przeciwko twierdzeniu, że kiedyś było oczywiste, że to matoły a dziś już
nie. Medycyna wie więcej, a że się nadużywa to inna sprawa.
Ale jak byłem młody to trudno by mi było przetłumaczyć dlaczego inni maja
mieć więcej czasu na egzaminie i też bym chciał.
P.G.

Re: Elektroda jeszcze raz !
Powiedz to ludom dalekiego wschodu. Wszelkie normy ustalaja ludzie i nie
sa one absolutne.

Dla mnie rownie dobrze za minimum cywilizacyjne mozna uznac umiejetnosc
rozwiazania rownania rozniczkowego na papierze.

Re: Elektroda jeszcze raz !
In the darkest hour on Thu, 19 Apr 2012 11:12:02 +0200,

To właśnie u technicznych powinien być postawiony nacisk na precyzję
wyrażania się. Humaniści niech sobie mylą arytmetykę. U nich to nie ma
znaczenia.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:237B ]
[ 07:56:13 user up 13144 days, 19:51,  1 user, load average: 0.56, 0.71, 0.97 ]

Re: Elektroda jeszcze raz !

Na "polaku" jedyne chyba piątki dostawałem z gramatyki i ortografii. Bywało,
że prosiłem babkę o dodatkowe zadanie do domu, z gramatyki właśnie. Boleję
ogromnie, że w starszych klasach na rok szkolny był tylko tydzień
gramatyki...
Jak pisałem niedawno temu - jestem dyslektykiem i dysgrafikiem (brzydko
piszę). Czy widać to po mnie?

Re: Elektroda jeszcze raz !

mi tez dali ostrzezenie, czubki
no ale jesli wejdziesz miedzy wrony
musisz krakac jak i one

wypowiedzi dla tego forum wrzucaj najpierw do worda i sprawdzaj pisownie

--
http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/operatorzy /
http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator /

Po co do Worda? Tam jest sprawdzanie pisowni on-line. Poza tym -
przeglądarki też potrafią sprawdzać pisownię.

Re: Elektroda jeszcze raz !

zawsze to wyłączam te wkurzające podkreślenia