ekran dotykowy rezystancyjny - problem z uruchomieniem...

Dorwałem 10" touchscreen dla EEE 100x, ale wygląda na idealny do mojego
Lenovo S10. Pasuje na lcd co do milimetra, więc czemu by nie wsadzić...

http://www.dealextreme.com/p/touch-screen-digitizer-for-asus-10-eee-pc-1000-umpc-laptops-19654
Niestety - to co przyszło wygląda inaczej, elektronikę ma od:
http://www.dealextreme.com/p/9-usb-touch-screen-digitizer-diy-mod-kit-for-asus-eee-pc-900-umpc-laptops-18490
czyli
http://www.dealextreme.com/productimages/sku_18490_3.jpgco teĹź by
nie było złe, ale całość jest wykonana po chińsku. Wtyczki źle obsadzone
(w USB d+ i d- zamienione ze sobą, hub usb nie działał nawet), nie wiem
co jeszcze Ĺşle.

Konstrukcja wygląda następująco:
-4pin touchscreen rezystancyjny 10"
-kontroler touchscreen ADS7846
-CY7C63723C "USB Combination Low-Speed USB and PS/2 Peripheral
Controller" - jego linie gpio podpiete do ADS7846, posiada eeprom z
zapisanymi ustawieniami
- 4port usb2.0 hub (dziala ok)

Od strony usb patrząc
- +5v jest
- usb hub dziala (podlaczone inne urzadzenia usb do jego portow - dzialaja)
- CY... jest wykrywany prawidlowo (chyba), usb-device daje wynik:
    Bus01% Lev02% Prnt04% Port00% Cnt01% Dev#= 6 Spd=1.5 MxCh= 0
    Ver= 1.10 Cls00%(>ifc ) Sub00% Prot00% MxPS= 8 #Cfg= 1
    Vendor=0eef ProdID00%01 Rev01%.00
    Manufacturer=eGalax Inc.
    Product=Touch
    #Ifs= 1 Cfg#= 1 Atr=a0 MxPw44%mA
    IF#= 0 Alt= 0 #EPs= 1 Cls03%(HID ) Sub00% Prot00% Driver=usbhid

- AD... "coś widzi" bo każde dotknięcie ekranu dotykowego zapala leda
(na jego wyjściu diagnostycznym), i daje "sieczkę" transmisji na jego
wyjściach cyfrowych.

Niestety - kalibracja (pod softem windowsowym) nie działa, tak jakby
wcale nie było dotnięcia, czeka 15s na dotknięcie 1szego punktu i
wychodzi), pod linuksem dowolne dotknięcie ekranu - skok kursorem w lewy
górny róg i tam kursor zostaje (chyba ze myszką go przegonie gdzie indziej)

Próbowałem odwracać wtyczkę-taśmę (4pin) od warstwy rezystancyjnej, nic
to nie zmienia.

Cóż więcej mogę diagnozować? Gdzie szukać problemu? Nawet nie wiem czy
to wina drivera, braku drivera, niewłaściwego działania
softu/kalibracji, niewłaściwego działania hardware? uhhhh :/

--
| Bartłomiej Kuźniewski
Re: ekran dotykowy rezystancyjny - problem z uruchomieniem...
http://www.dealextreme.com/p/touch-screen-digitizer-for-asus-10-eee-pc-1000-umpc-laptops-19654

Cholera chińska jasna... Pod windowsem odpaliłem usb sniffer, i co się
okazuje - przy podłączaniu urządzenia (lub restarcie drivera) kontroler
CY7C63723C się zgłasza... i to koniec jego rozmów z systemem. Podczas
kalibracji itd - nic się z nim nie wymienia. Nie generuje żadnego
przerwania, nie odbywa się jego "pooling".

Odpaliłem Ubuntu 11.04 z płytki - touchscreen działa! Co prawda
zamienione ma X z Y (mogę zawsze zamienić wyprowadzenia na wejściu
X+/X-/Y+/Y-), ale działa, sam z siebie. Czyli chińskie drivery są
gówniane/niewłaściwe/źle się instalują. Tylko co teraz dalej?

--
| Bartłomiej Kuźniewski
Re: ekran dotykowy rezystancyjny - problem z uruchomieniem...
http://www.dealextreme.com/p/touch-screen-digitizer-for-asus-10-eee-pc-1000-umpc-laptops-19654
No i znĂłw odpowiadam sam sobie :)

Drivery pobrane stąd: http://www.touch-base.com/downloadsubmitted.asp -
działają z windowsem XP bez problemu!

Pozostają problemy montażowe, poprowadzenie kabli, upchnięcie kontrolera
- np to że po złożeniu laptopa - ramka (plastikowa obudowa) od lcd
dotyka do krawędzi ekranu dotykowego i symuluje docisk, trzeba dodać
podkładki by oddalić ramkę, a to znów spowoduje szparę wokół ekranu...
Ale to juĹź kosmetyka.

Btw jakby się komuś zachciało... to niech mu się odechce robić takich
modyfikacji :) Zbyt dużo roboty w stosunku do efektu, gdy można kupić po
prostu nowe Lenovo S10-3T z dotykiem i obracanym ekranem

--
| Bartłomiej Kuźniewski
Re: ekran dotykowy rezystancyjny - problem z uruchomieniem...
http://www.dealextreme.com/p/touch-screen-digitizer-for-asus-10-eee-pc-1000-umpc-laptops-19654

Zamianę osi można zrobić programowo. W linuksie możesz wydać polecenie:
xinput set-int-prop "nazwa urządzenia" "Evdev Axes Swap" 8 1

Prościej jest posłużyć się programem xinput_calibrator_x11
http://www.freedesktop.org/wiki/Software/xinput_calibrator

Re: ekran dotykowy rezystancyjny - problem z uruchomieniem...
A jeszcze prościej było zamienić te 4 piny w właściwą kolejność, i teraz
działa jako-tako nawet pod linuksem bez drivera i kalibracji.

Gorzej że pod windowsem do działania potrzebuje driverów "których nie
ma"- to (jak się okazało) jest "nieoficjalny klon" eGalax a nie
oryginał, stąd na ich driverze w najnowszej wersji - nie działa. A
starczych (4.x.x.x) ciężko znaleźć.