efekt nieba - gdzie kupic swiatlowod, jakie zrodlo swiatla? - Page 2

Re: efekt nieba - gdzie kupic swiatlowod, jakie zrodlo swiatla?

Zgadza się. Włókienko z waty szklanej jest bardzo wredne ale włókno
światłowodowe jest o wiele grubsze i jakoś go w skórze nie widzę.
Mnie uczyli, że światłowody szkodzą na oczy:
gdy z drugiej strony świeci laser a ktoś chce złączkę lub włókno oglądać
przez lupę,
gdy włókno wbije się w oko i tylko tam - inne miejsca nie są zagrożone.
Spawacze światłowodów nigdy większych cudów z zabezpieczeniami nie
robili. Tylko przy bardzo starych, polskich spawarkach zakładali
okulary, bo mocno świeciło ultrafioletem w momencie zapalenia łuku
elektrycznego.
Może teraz są inne normy ale włókno z waty szklanej a z kabla
światłowodowego to jest spora różnica.
Maciek

Re: efekt nieba - gdzie kupic swiatlowod, jakie zrodlo swiatla?

Teraz światłowodów już się nie spawa (tak często).
Są tańsze i szybsze w użyciu złączki mechaniczne.
Ale każdy "autoryzowany" monter na szkoleniu ma powiedziane, że odpady ma
zbierać do specjalnego pojemnika a nie rzucać gdzie popadnie.

Re: efekt nieba - gdzie kupic swiatlowod, jakie zrodlo swiatla?

Bzdury.

Moze sie wbic, prawda, do samej kosci, paskudnie ropieje, ale nic ponadto.

--
begin 755 signature.exe
[tomek <at> sikornik <dot> net]                             vy 73! de SP9UOB
Re: efekt nieba - gdzie kupic swiatlowod, jakie zrodlo swiatla?
Oczywiście że z tym dostaniem się do krwiobiegu to bzdury. A żeby się wbił to
musi być spełnionych tyle warunków na raz że jest to prawie niemożliwe. Co nie
znaczy ze komuś się nie przytrafiło. Jak w drewnianym kościele może komuś cegła
spaść na głowę to i w skali globu takie przypadki wbicia się światłowodu muszą
się zdarzyć. Żywy człowiek jest skutecznie zabezpieczony przed takimi
zdarzeniami. Jak rośnie na skórze nacisk w jakimś miejscu to komórki zaczynają
się ściskać żeby nie dopuścić do przebicia. Tak jest zabezpieczony również układ
pokarmowy. Dlatego bez problemu można pogryźć i połknąć szklankę. Mnóstwo
ostrych krawędzi a bezboleśnie wylecą z drugiej strony i nic w środku nie
poprzecinają. Jeśli jednak się przebije to napisałeś że ropieje. Ale nie ropieje
od szkła tylko od bakterii jakie na nim i na skórze były. To że ropieje to
dobrze. Bo zostanie wypchnięte na zewnątrz samo. A jak by było czysto i by nie
ropiało to się torbiel robi. Jak jest niedaleko skory to taka torbiel po pewnym
czasie wyłazi na wierzch. Miałem wbity w rękę odprysk od młotka. Nawet nie
wiedziałem że sobie go wbiłem. W momencie wbijania nic nie poczułem bo bardzo
szybko się przebił. Zobaczyłem tylko że mi krew leci. Żadnej infekcji nie miałem
bo pomimo tego ze młotek był brudny to był czysty pod względem
bakteriologicznym. Po kilku latach odprysk sam wyszedł. Przez ten czas nie
miałem żadnych dolegliwości bo odprysk był mały i się torbiel zrobiła. Taka
grudka wielkości łepka od zapałki. Tam gdzie wyszedł nie ma najmniejszego śladu.
Tak samo by było jak by komuś wbił się kawałek światłowodu.

Re: efekt nieba - gdzie kupic swiatlowod, jakie zrodlo swiatla?

Generator nieba jaki ja znam zawiera "garść" światłowodów (średnica wiązki
ok 5cm)
W wiązkę świeci sobie halogen 12V 50W. Garść światłowodów jest podzielona na
kilkadziesiąt "mini wiązek"
a te powbijane są w sufit od góry. Materiał z jakiego jest zrobiony sufit to
jakiś termatex.

Dodatkowo pomiędzy zbiorczą wiązką a halogenem jest sobie szkło z wieloma
załamaniami tworzącymi pryzmaty.
Szkło kręci się na jakimś wolnoobrotowym silniku, co daje efekt mieniących
się gwiazd.
Efekt jak dla mnie niesamowity.

Jeśli ktoś jest zainteresowany to może zrobić kilka fotek i wystawić na www.

Pozdrawiam Michał

Re: efekt nieba - gdzie kupic swiatlowod, jakie zrodlo swiatla?

żeby to wyglądało jeszcze lepiej, trzeba zrobić sufit opuszczony kilka cm, w
tej powierzchni wyciąć "okno" o dowolnym kształcie, światłowody montować w
widocznej przez to "okno" górnej częśći, dodatkowo pomalowanej na ciemny
kolor.

coś takiego jak tu
http://www.youtube.com/watch?v=dsHUXTOFia8

sporo zdjęć też tu http://www.trinorthlighting.com/Star_Ceiling.htm

Re: efekt nieba - gdzie kupic swiatlowod, jakie zrodlo swiatla?

Dokładnie tak. Sufit musi być ciemny i jeśli nie będzie podwieszony nie ma
jak usmieścić nad nim światłowodów:)
Film jest fajny ale nie widzę żeby gwiazdy mieniły się. Te które ja znam
dodatkowo mienią się co powoduje właśnie to szkło
kręcące się pomiędzy halogenem a światłowodami.

Postaram się to jakoś udokumetować zdjęciami oraz filmikiem.

Google też sporo odpwiada na pytani "gwiezdne niebo"

Pozdrawiam Michał

Site Timeline