eagle - przekazniki do PCB/konektory- TME - pytanie:)

Witam !

Maluje wlasnie dosc prosta plytke w eagle i mam pewnie dosc trywialny problem. Otoz na mojej plytce umiescic kilka przekaznikow 12V przelaczajacych kulkuamperowe wejscia oraz kilka konektorow takich ze srubkami w ktore wkreca sie przewody. Podzespoly mam zamiar zakupic w TME (w Lodzi jest ich sklep). Idealem byloby aby udalo mi sie zakupic te same elementy ktore sa w bibliotekach eagle'a. Tak wiec moje pytanie do praktykow: jakich elementow w eagle uzyc ? :)

Reply to
Marcin Szczepaniak

Marcin Szczepaniak napisal(a):

Nalezy uzyc elementow stworzonych przez siebie. Biblioteki fabryczne kasujemy. Twoje podejscie jest z gruntu zle.

Reply to
Marcin E. Hamerla

Najpierw kup elementy a potem rob plytke bo sie okaze ze nie ma w sklepie takich elementow ktore beda pasowaly i plytka zmarnowana...

mam rozumiec ze fabryczne , dostarczone z eagle sie do niczego nie nadaja?

Reply to
Marcin Szczepaniak

Racja - robie tak: na

sprawdzam czy maja element ktory jest w bibliotekach eagla na stanie i jesli jest - umieszczam w moim projekcie:)

Reply to
Marcin Szczepaniak

Marcin Szczepaniak napisal(a):

Przemyslalem to co napisalem: jesli chcesz zrobic tylko jeden czy dwa projekty, to uzyj fabrycznych bibliotek.

Reply to
Marcin E. Hamerla

Ale dlaczego? Czy standartowa biblioteka dostarczana z Eagle ma błędy? A biblioteki w innych programach?

Reply to
Krzysztof Kajkowski

Krzysztof Kajkowski napisal(a):

Zwykle sa do dupy. Nie znam dobrych bibliotek standartowych.

Reply to
Marcin E. Hamerla

a mi sie wydaje ze troche przesadzacie... Co mozna poprawic w symbolu np rezystora? Albo taki przekaznik... jaka tu filozofia?? A juz napewno nie dla kogos kto zrobi w zyciu 5 plytek... w przemysle jak jest nie wiem, pewnie warto pomyslec nad nowymi bibliotekami...

Pozdrawiam

Reply to
BYRRT!

W symbolu może nic ale wielości otworów, wielkości padów, obrys elementu, rozmieszczenie wyprowadzeń, generalnie cały footprint trzeba dostosowywać do posiadanych elementów i techniki wytwarzania płytki.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

BYRRT! napisal(a):

Zwalone pady SMD, itd. Brak dostosowania do warunkow danej firmy, brak wiekszosci elementow. W systemach bardziej skomplikowanych, jak PCAD, brakuje atrybutow, ktore sa tylko dla nas specyficzne. Itd itd.

Juz pisalem na ten temat.

Reply to
Marcin E. Hamerla

Wszystko jest ładnie opisane w podręcznikach do eagla. Ściąga się je osobno.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki