Eagle i DIL/DIP powierzchniowo :)

Z czasów gdy elementy SMD przyprawiały mnie o dreszcze zostało mi sporo
elementów typu
ATTINY2313/ATMEGA8/16/32, ULN2003/2803, 24Cxx które może majątku nie
kosztują ale szkoda to wyrzucić, a wiercenie stada otworów średnio mi się
uśmiecha. Tak więc wpadłem na pomysł aby odgiąć nóżki na zewnątrz i lutować
to jak SMD. Problem tylko w bibliotece do EAGLE, która przewidywała by takie
obudowy (niby SMD). Średnio mi się uśmiecha robienie biblioteki elementów z
takimi dziwolągami, ale być może ktoś wpadł wcześniej i takie biblioteki
posiada. Pytanie więc brzmi... jest szansa odszukać do EAGLE takie
biblioteki z DIL/DIP jako SMD?

    Kłopot polega na tym, że nawet nie bardzo wiem jakie zapytanie do googla
zarzucić, bo też jak takiego dziwoląga nazwać? :)

Re: Eagle i DIL/DIP powierzchniowo :)

  Zrób lustrzane odbicie -eagle sam przeniesie pady na warstwę elementów

G.B.

Re: Eagle i DIL/DIP powierzchniowo :)

    Ale te pady powinny być jednak trochę bardzie odsunięte od obudowy niż
przy typowym DIP/DIL.

    Myślałem, że nawet jeśli w TME da się coś takiego kupić:

http://www.tme.eu/html/PL/podstawki-smd-do-ukladow-scalonych-dil/ramka_1622_PL_pelny.html

    To i takie biblioteki już ktoś do EAGLA wydumał. :(

Re: Eagle i DIL/DIP powierzchniowo :)
In the darkest hour on Mon, 11 Jun 2012 21:01:33 +0200,

Ostatnio był nawet przykład użycia tego produkcyjnie:

http://www.youtube.com/watch?v=Ar7G-Fp64og#t15%m02s

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:239B ]
[ 09:07:53 user up 13197 days, 21:02,  1 user, load average: 0.01, 0.95, 0.22 ]

Re: Eagle i DIL/DIP powierzchniowo :)

Bez dodatkowych działań w Eaglu - wystarczy najpierw wygiąć oba rzędy nóg
trochę do środka, z potem same końcóweczki nóg na zewnatrz do poziomu
plastiku ...

W padach wywalamy (lub zamalowujemy) dziurki i tyle - bez wiercenia.

Roman

Re: Eagle i DIL/DIP powierzchniowo :)
Ja proponuję jeszcze prostszą wersję - routing zaczynać tylko na top,
uciąć same "igiełki" z nóżek, posadzić układ na padach (wytrawione na
środku punkty ustawią go) i lutować. Wadą są niepotrzebne i
niepodłączone pady od spodu, ale można przez nie zwyczajnie puszczać
ścieżki.