eagle - edycja elementu na PCB ? - Page 2

Re: eagle - edycja elementu na PCB ?
No i przesiadłem się na KiCada. Bezboleśnie, bez problemu, w ciągu
_jednego wieczora_ cała przesiadka (+ zrobienie potrzebnych nietypowych
elementów do bibliotek) i już mam zrobione te płytki które 2dni
walczyłem z eagle z paroma padami...
Jakby się ktoś zastanawiał - to nie ma co się zastanawiać, trzeba
spróbować kiCada. Interfejs jest tak samo powalony ;) ale przynajmniej
działa i ma pełną funkcjonalność (a przynajmniej na razie, na 2 dość
prostych 2-warstwowych płytkach, z elementami własnymi oraz
standardowymi, smd, nic dziwnego nie wyszło w praniu).

--
| Bartłomiej Kuźniewski
Re: eagle - edycja elementu na PCB ?

Jeśli grupa by miała FAQ, powinno się to znaleźć jako motto :)
Ale i tak niech będzie przestrogą dla innych chcących pakować się w
darmowego Eagla.

pzdr.
j.

Re: eagle - edycja elementu na PCB ?
[.....]
Jako wieloletni uĹźytkownik Eagle'a rĂłwnieĹź jestem pod wraĹźeniem KiCAD-a.
Nie dlatego, że jest świetny (bo nie jest) ale ma IMO spory potencjał.

Z drugiej strony to Eagle 6 ma być super-duper. Przynajmniej wg.
marketroidĂłw Cadsoft-u. :-)

Re: eagle - edycja elementu na PCB ?
Nie dlatego, Ĺźe jest
marketroidĂłw Cadsoft-u. :-)

A znasz może jakieś szczegóły?
Zastanawiam się nad upgradem do ver 5. Jeśli się teraz kupi upgrade do 5 to
ponoć ver 6 jest gratis.

Re: eagle - edycja elementu na PCB ?
[.....]
Nic ponad to co jest napisane na
http://www.cadsoftusa.com/eagle-pcb-design-software/new-in-v6/?language=en .
W każdym bądź razie ciekawie (jak dla mnie) zapowiada się baza danych
projektu w pliku tekstowym (XML), "draw arbitrary pad shapes easily",
"connect a pin to multiple pads" i "be flexible with assembly variants"
których mi wielokrotnie brakowało w Eagle'u.

Re: eagle - edycja elementu na PCB ?
każdym bądź razie
(XML), "draw arbitrary
assembly variants" ktĂłrych

Dzięki. Sprawdzałem jakiś czas temu i jeszcze nie było opisanych żadnych
funkcji ver 6.
Upgrade już zrobiłem ;)

Re: eagle - edycja elementu na PCB ?
porozumienia.
powiększyć, bo mam dużo miejsca i
uĹźywane, pad zostaje bo musi
jeden pad i go przenieść
danym miejscu pcb)
ogóle, bez tworzenia własnej
kliknięciami...

Wchodzisz do biblioteki ktĂłra zawiera ten element, kopiujesz package, wklejasz
jako nowy, robisz z
nim co chcesz. Edytujesz device i przypisujesz ten nowy package do niego. W
edycji twojego pcb
wybierasz nowy package i tyle.
Całość zabiera mniej więcej tyle czasu co opisanie tego na grupie.

Re: eagle - edycja elementu na PCB ?

I mnożysz w bibliotece wersje np z jakimś eliptycznym padem nr 5 albo 8
zamiast okrągłego.

Re: eagle - edycja elementu na PCB ?
zamiast okrągłego.

Niestety tak. Inaczej się tego zrobić nie da. Przynajmniej w tej wersji której
używam.

Re: eagle - edycja elementu na PCB ?
Elektrolot nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:

Da się, patrz na mojego posta niżej.

a to prawda :)
Przem

Re: eagle - edycja elementu na PCB ?
BartekK nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:
powiększyć,

Jest taki programik, który się nazywa xpad.
Nie wiem czy dystrybuują go z nowymi wersjami, ale działa nowymi płytkami.
Uzywa się go na gotowej płytce, trochę upierdliwy, ale działa. Zmienia
własności padów w zależności od ich definicji.

=======
EAGLE Pad Converter Version 3.02  (c) CadSoft 1994
Usage: XPAD  options filename
          -OD <old diameter (in|mm)>
          -OR <old drill    (in|mm)>
          -NS <new shape>
          -ND <new diameter (in|mm)>
          -NR <new drill    (in|mm)>
=======

Np.
xpad.exe -nr 0.016 druk.brd
da we wszystkich padach nowy otwĂłr o fi 0.016 cala

xpad.exe -nd 0.06 druk.brd
da zmieni wszystkie pady na rozmiar 0.06 cala

można filtrować parametrami OS, OD, OR, wtedy zmieni pasujące do wzorca.

Upierdliwe, ale nie oceniam.
Dobrze używać na kopiach płytek i kontrolować.
Jak nie znajdziesz daj znać, podeślę Ci mejlem.
Przem

Re: eagle - edycja elementu na PCB ?

No ale rozumiem, że to jest operacja grupowa. Zmienia wszystkie pady o
zadanym OS czy OD. Nie nada się do zmiany pojedynczego pada.

Re: eagle - edycja elementu na PCB ?
Mario nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:

Tak, to prawda.
Pojedynczego się nie da bez zmiany biblioteki i /replace/ elementu.
Przem

Site Timeline