eagle - edycja elementu na PCB ?

W dniu 2011-11-06 02:15, BartekK pisze:

Wchodzisz do biblioteki która zawiera ten element, kopiujesz package, wklejasz jako nowy, robisz z nim co chcesz. Edytujesz device i przypisujesz ten nowy package do niego. W edycji twojego pcb wybierasz nowy package i tyle. Całość zabiera mniej więcej tyle czasu co opisanie tego na grupie.

Reply to
Elektrolot

W dniu 2011-11-07 10:28, Elektrolot pisze:

I mnożysz w bibliotece wersje np z jakimś eliptycznym padem nr 5 albo 8 zamiast okrągłego.

Reply to
Mario

W dniu 2011-11-07 11:47, Mario pisze:

Niestety tak. Inaczej się tego zrobić nie da. Przynajmniej w tej wersji której używam.

Reply to
Elektrolot

BartekK nam wczesniej objawił(a), a ja odpowiadam:

Jest taki programik, który się nazywa xpad. Nie wiem czy dystrybuują go z nowymi wersjami, ale działa nowymi płytkami. Uzywa się go na gotowej płytce, trochę upierdliwy, ale działa. Zmienia własności padów w zależności od ich definicji.

======= EAGLE Pad Converter Version 3.02 (c) CadSoft 1994 Usage: XPAD options filename Options: -OS <old shape>

-OD <old diameter (in|mm)>

-OR <old drill (in|mm)>

-NS <new shape>

-ND <new diameter (in|mm)>

-NR <new drill (in|mm)>

=======

Np. xpad.exe -nr 0.016 druk.brd da we wszystkich padach nowy otwór o fi 0.016 cala

xpad.exe -nd 0.06 druk.brd da zmieni wszystkie pady na rozmiar 0.06 cala

można filtrować parametrami OS, OD, OR, wtedy zmieni pasujące do wzorca.

Upierdliwe, ale nie oceniam. Dobrze używać na kopiach płytek i kontrolować. Jak nie znajdziesz daj znać, podeślę Ci mejlem. Przem

Reply to
Przemek

W dniu 2011-11-07 13:04, Przemek pisze:

No ale rozumiem, że to jest operacja grupowa. Zmienia wszystkie pady o zadanym OS czy OD. Nie nada się do zmiany pojedynczego pada.

Reply to
Mario

W dniu 2011-11-06 19:52, Jacek Radzikowski pisze:

No i przesiadłem się na KiCada. Bezboleśnie, bez problemu, w ciągu _jednego wieczora_ cała przesiadka (+ zrobienie potrzebnych nietypowych elementów do bibliotek) i już mam zrobione te płytki które 2dni walczyłem z eagle z paroma padami... Jakby się ktoś zastanawiał - to nie ma co się zastanawiać, trzeba spróbować kiCada. Interfejs jest tak samo powalony ;) ale przynajmniej działa i ma pełną funkcjonalność (a przynajmniej na razie, na 2 dość prostych 2-warstwowych płytkach, z elementami własnymi oraz standardowymi, smd, nic dziwnego nie wyszło w praniu).

Reply to
BartekK

Jeśli grupa by miała FAQ, powinno się to znaleźć jako motto :) Ale i tak niech będzie przestrogą dla innych chcących pakować się w darmowego Eagla.

pzdr. j.

Reply to
Jacek Radzikowski

On 2011-11-08 08:40, BartekK wrote: [.....]

Jako wieloletni użytkownik Eagle'a również jestem pod wrażeniem KiCAD-a. Nie dlatego, że jest świetny (bo nie jest) ale ma IMO spory potencjał.

Z drugiej strony to Eagle 6 ma być super-duper. Przynajmniej wg. marketroidów Cadsoft-u. :-)

Reply to
JDX

A znasz może jakieś szczegóły? Zastanawiam się nad upgradem do ver 5. Jeśli się teraz kupi upgrade do 5 to ponoć ver 6 jest gratis.

Reply to
Elektrolot

On 2011-11-08 10:29, Elektrolot wrote: [.....]

Nic ponad to co jest napisane na

W każdym bądź razie ciekawie (jak dla mnie) zapowiada się baza danych projektu w pliku tekstowym (XML), "draw arbitrary pad shapes easily", "connect a pin to multiple pads" i "be flexible with assembly variants" których mi wielokrotnie brakowało w Eagle'u.

Reply to
JDX

Dzięki. Sprawdzałem jakiś czas temu i jeszcze nie było opisanych żadnych funkcji ver 6. Upgrade już zrobiłem ;)

Reply to
Elektrolot