Dzwonek elektrostatyczny - Page 18

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Jestes pierwszym z dzisiejszego calego swiata internautow ktory napisal :
"nikt nie kwestionuje tego co napisał Marconi".
Mam nadzieje ze J.F. i inni przestana pisac ze wiedza teraz wiecej niz
Marconi.
S*

Re: Dzwonek elektrostatyczny
Użytkownik "Szczepan Bialek"  napisał w wiadomoœci

Bo znowu wyrwales jakies zdanie z kontekstu i sie podniecasz.
Napisz najpierw Pszemolowi ktora konkretnie wypowiedz Marconiego masz
na mysli, i spytaj ponownie Pszemola o opinie.

Dla twojej informacji - jak sie za dobrze iphone'a pojemnosciowio
uziemi, to on traci zasieg :-)

A tu masz kolejny przyklad odbiornika, ktory nie ma ani uziemienia,
ani chassis

http://www.youtube.com/watch?v=3G3L9ZKbioY

J.

Re: Dzwonek elektrostatyczny
Hello J.F,

OMG! Prawie 40 lat temu się taka zabawka bawiłem :) To działało na ok.
200MHz - zakłócało 10 kanał OIRT.

 RoMan
Re: Dzwonek elektrostatyczny

Bawia sie tym mlode kobiety, a potem placza, ze w ciaze nie zachodza ;)

--
(STS)

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Wszyscy tu piszący tłumaczą Ci, że Marconi pisał poprawnie, że
wiki podaje poprawnie, że jedyny problem jest w tym, że Ty czytasz
obie rzeczy i widzisz konflikt którego tam nie ma - to Ty niestety
nie rozumiesz tego co czytasz i wychodzą Ci z tego kwiatki typu
że kondensator jest wtedy gdy jest połączony z ziemią, inaczej
kondensator znika :-)

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Edison, w tym mniej więcej wieku, planował zrobić elektrownię z kota.
Też mu jakieś druciki podłączał do ogona.

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Nie mów, ze nie znasz zjawiska indukcji... (nie mylic z indukcyjnoscia)...?
Stara sztuczka z czasów mojej podstawówki (czyli przed stanem wojennym)...
:))
Tylko zródlem byla chyba maszyna elektrostatyczna, ladujaca butelke
lejdejska, kulka na nitce, dwie plytki polaczone z butelka, kulke poruszyc i
robila "tiki-taki" :)

Sztuczka ze zmiana przerwy czasowej miedzy kolejnymi zadzialaniami silnika
krokowego w stacji, w 1541 odpowiada za to bodajze komórka 106, czyli ze
strony zerowej... Raczej nie nalezy tego robic ze sprawnymi napedami. Pare
dni temu obejrzalem podobny temat, z uzyciem wycinarki laserowej, czy co tam
bylo, tez sztuczka z odpowiednim sterowaniem silnika krokowego :)

--
Pod zadnym pozorem nie zezwalam na wysylanie mi jakichkolwiek reklam,
ogloszen, mailingów, itd., ani nawet zapytan o mozliwosc ich wysylki.

Super pomysł na przerobienie telewizora na radio. Czego to ludzie nie wymyślą.

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Dzisiaj z córką zrobiliśmy taki dzwonek. Działa ciekawie, zaobserowałem
co następuje:
Jeśli odległosć od puszek nie jest duża, to praca dzwonka rozpoczyna się
od wyładowania, czyli jest jakiś skok napięcia, a potem napięcie  spada
i dzwonek spokojnie pracuje. W tym przypadku po wyłączeniu telewizora
zaczyna dzwonic jak głupi i też jest wyładowanie. Albo od razu
wyładowanie. Potem nie działa. Pewnie zależy jak ta blaszka się ustawi.
Jeśli puszki są nieco dalej, wyładowania nie ma. Przy wyłączeniu też
nie, po wyłaczeniu telewizora dzwoni dość długo coraz słabiej. Potem nie
dzwoni i tu ciekawostka. Po pewnym czasie blaszkę zaczyna ściągać do
puszki uziemionej i znowu zaczyna dzwonić. Znowu słabnie i cykl ze 2-3
razy się powtarza. U mnie zawsze dzwonienie rozpoczynało się od
powolnego przyciagania blaszki przez puszke uziemioną. Telewizor
wyłączam wyłącznikiem prawdziwym, od sieci zasilającej.
Raz zablokował się po przyciagnieciu kawałka nitki do jednej puszki, a
drugiego do drugiej (nitka była trochę niechlujnie powiązana, wisiały
kawałki). Jak to poobcinałem, to już dzałał niezawodnie.
Po zatrzymaniu dzwonka rozładowywałem puszki uzyskujac iskrę ok 3 mm.
Przy okazji, czy ktoś wie czy sa cienkie kabelki wysokonapięciowe?
Chodzi o to, że te co mam są na niskie napięcie na pewno, ale za to
grube, izolacja niby podwójna i też dość gruba przez co przewód jest
sztywny i ciężki. A tu by wystarczył cieniutki kabelek, i dobrze jakby
miał izolację na kilka kV. Ale pewnie takiego się nie znajdzie.
No i jak oszacować tej wielkości napiecie?

--
Cezary Grądys
snipped-for-privacy@wa.onet.pl

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Jak chciałem trafo na rdzeniu fi 10mm z izolacją 3kV to mi jakimś drucikiem
w pomarańczowej izolacji nawijali (Feryster).
P.G.

Re: Dzwonek elektrostatyczny
Hello Piotr,

Drutem TEX - to drut w potrójnej izolacji. 3kV z palcem... A są
jeszcze mocniejsze rozwiązania - już nawet kilkanascie kV się
zdarzało.

 RoMan
Re: Dzwonek elektrostatyczny

Dzięki, poszukam sobie.
Ale czy te druty są w miarę cienkie?

--
Cezary Grądys
snipped-for-privacy@wa.onet.pl

Re: Dzwonek elektrostatyczny
Hello Cezary,

Najcieńszy dostępny (0.1) z izolacją ma 0.335mm. Ale poniże 0.2
(ok. 0.42 z izolacją) nie polecam.

http://www.feryster.pl/polski/pdf/TEX-BS_FS_Eng_updated.pdf

 RoMan
Re: Dzwonek elektrostatyczny

Ale po co? Przeciez tam nie ma niebezpieczenstwa porazenia...
Wystarcza Ci druciki gole, bez izolacji lub lakierowane z trafo,
nawet takie na niskie napiecie - wystarczy izolacja powietrza.
Po co chcesz to tak strasznie mocno izolowac?

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Z dwóch powodów.
Mimo, że nie jest to niebezpieczne, to jednak dość nieprzyjemne. No i
robienie tego w powietrzu wymaga gimnastyki. Trzeba by jakąś podkładkę
izolacyjną jednak mieć.

--
Cezary Grądys
snipped-for-privacy@wa.onet.pl

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Nie dotykaj gdy jest naładowane... Proste?

Zrób sobie ją z papieru, jak origami - wystarczy.

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Przy spawaniu elektrycznym krople metalu leca razem z elektronami.
Mamy wiec pewnosc ze ze szkla ekranu ciagle wylaza elektrony.
Jak z elektretu. Wszak elektrety robi sie przez wstrzeliwanie elektronow do
izolatora.
S*

Re: Dzwonek elektrostatyczny

A może ktoś zna fajne linki tego typu? Tak, żeby dało się w godzinkę
zrobić w domku?
Mam zamiar pobawić się jeszcze młynkiem Franklina.

Fajne jest to, ale chyba tu napięcie jest jakoś  modulowane:

http://www.youtube.com/watch?v=g1_Ms3O7ggM&feature=related

--
Cezary Grądys
snipped-for-privacy@wa.onet.pl

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Nie jest.
P.G.

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Jest "modulowane". Co drugi pasek jest pod innym napieciem.

Cezary is right: " Faktycznie, ta kulka dotyka się do tych elektrod. Czyli
zasada działanie
S*

Site Timeline