Dzwonek elektrostatyczny

Użytkownik "J.F" <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jpffma$rs9$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Oj, nie rób tego, bo cię zimna emisja elektronów ogniami św. Elma rozbroi, a wzbudzone orbitale atomowe w polaryzacji przeciwnej strącą Cię z drabiny :))

Reply to
Anerys

W dniu 2012-05-24 09:10, Szczepan Bialek pisze:

Widzisz to zdanie powyżej?

Jasio napisał: (sin(x+a)*exp(-x^2))

Stasio napisał (cos(x+a)*2*x*exp(-x^2))

I kto ma rację? Obaj, bo wynikiem nie miała być częściowa składowa, a całka po R.

Tak samo tutaj. dF z tamtych wzorów nic nie znaczy. Nie ma interpretacji siły! Nie jest to mierzalna siła, nie wstawisz do tensometru kawałka drutu i nie zmierzysz siły pochodzącej od _jedynie kawałka_ drugiego drutu. Mierzysz na raz od całej drugiej pętli.

A jak przecałkujesz po pętli, wyjdzie ten sam wynik. ich różna postać to tylko taka zamiana przez 'całkowanie przez części'. Ostatecznie siły w tych wszystkich 'różnych' wzorów są identyczne.

A wyrysowywanie strzałeczek od 'sił' pomiedzy jednym dl a drugim dl, cóż, nie jest zbyt mądre ani pouczające;)

Biorąc prawo BS nie masz nawet spełnionej III zasady dynamiki;) Wszytko się naprawia, gdy odcałkujesz rozkałd prądu, który spełnia zasadę zachowania ładunku:)

BS jest proste do wyprowadzenia. (zbliża się matematyka...). div B = 0, więc istnieje A: B = rot A.

I można znaleźć rozwiązanie podstawowe. Tak samo jak dla potencjału fi(r). Równania to Δfi = -1 /(4pi eps0) ro ΔA = -mi/4pi j gdzie ro to gęstość ładunku, a j gestość prądu (wektor!).

Przy pewnych nieinteresujących założeniach mamy fi(r)= int_{r'} 1 /(4pi eps0) ro(r')/|r-r'| dV A(r) = int_{r'} mi /(4pi) j(r') /|r-r'| dV

Po zróżniczkowaniu (r->0 r'-r->r', dla ułatwienia zapisu) B = rot(A) =int_{r'} mi/4pi (j (x) r') / |r'|^2 dv Dla drutu, znane int mi/4pi (Idl (x) r') / |r'|^2

A ten drugi wzorek? Nie chce mi się analizować. Dodajmy kolejny;) Niech przez nasz wycinek prądu nie prowadzi prądu z niczego do niczego, ale z naładowanej kulki do naladowanej.

Co się teraz dzieje? Obie naładowane kulki dają jakieś pole D. Dokładniej, każda daje sferyczniesymetryczne pole D o łącznym strumieniu Q. I powoduje zmianę Q, to podowuję zmianę strumienia B, to to powoduje powstanie pola B.

Dokończ obliczenia (symetria jest i są proste), i dodaj czwarty 'inny' wzorek na dF, tym razem mego imienia;-)

pzdr bartekltg

Reply to
bartekltg

W dniu 24.05.2012 08:52, Piotr Gałka pisze:

Nawet dużo, zapomniałem o tym 2·10-7

Reply to
Cezary Grądys
Reply to
Szczepan Bialek
Reply to
Szczepan Bialek

Użytkownik "bartekltg" snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news:jpii10$pcj$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Strach pomyśleć o tangensie kąta stratności, a facet od elektry śmiał z tego klasówkę zrobić :P

Reaktancja... Xc=1/(ω*C)=1/(2*π*f*C) Ale rzeczywiście, naszemu znajomemu chyba nie robi to różnicy :)

Nooo! :)

Reply to
Anerys

Użytkownik "Anerys" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4fbe7d98$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Teoretyczne Pitolenie - TP :>

Widziales na oczy kondensator wziety z ksiazki do elektrotechniki teoretycznej? Pewnie nie :) Kazdy rzeczywisty ma takze dodatkowe wlasnosci jak indukcyjnosc, a ze wrostem czestotliwosci moze sie zachowywac jak obwod rezonansowy lub filtr o stalych rozlozonych. Howgh!

Reply to
Stanislaw Sidor

W dniu 2012-05-24 20:27, Anerys pisze:

Ale samo pojęcie kąta stratności właśnie pokazuje, że te zjawiska są niezależne od częstości;)

Tak, właśnie dlatego, że impedancja kondziora maleje, została ona tu dla żartu przywołana;>

pzdr bartekltg

Reply to
bartekltg

Użytkownik "bartekltg" napisał w W dniu 2012-05-24 20:27, Anerys pisze:

Kiedy tak prawde mowiąc ... są zależne :-)

A odkad czestotliwosci powszechnie stosowane urosly, to i pojemnosc bywa zalezna :-)

J.F

W dniu 2012-05-24 20:45, J.F pisze:

A od tego mogą zależeć i od amplitudy;)

Ale wtedy masz tangens stratności zależny od częstości:)

pzdr bartekltg

Reply to
bartekltg

Użytkownik "Cezary Grądys" snipped-for-privacy@wa.onet.pl> napisał w wiadomości news:jpj4ud$ls3$ snipped-for-privacy@news.vectranet.pl...

o przekroju koowym znikomo małym

2*10^-7 N/m. Mimo to ten wykładnik -7 wystarcza, ażeby przy dużym prądzie dwa blisko położone przewody zrobiły bum... 1 niuton na metr pozrywało by chyba przewody w liniach przesyłowych...
Reply to
Anerys

Użytkownik "Piotr Gałka" snipped-for-privacy@CUTTHISmicromade.pl napisał w wiadomości news:4fbddac0$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

20 milionw razy za dużo...
Reply to
Anerys

Użytkownik "Anerys" snipped-for-privacy@spoko.pl napisał w wiadomości news:4fbe8b31$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Errata - 5 milionów razy. Nie 1N/m, tylko 2*10^-7 N/m.

Reply to
Anerys

Użytkownik "Stanislaw Sidor" <sts snipped-for-privacy@uranos.eu.org> napisał w wiadomości news:jpluho$cn5$ snipped-for-privacy@srv.cyf-kr.edu.pl...

Nie widziałem :)

Takie pasożytnicze pieruństwo :)

Wiadoma sprawa - udawało mi się już zrobić odbiornik radiowy, gdzie obwód rezonansowy tworzyła sama cewka, a za kondensator robiły pojemności pasożytnicze. detektor, wzmocnienie - i... akurat się nastroiło na Wolną Europę :))

Reply to
Anerys

W00T?

Widziałeś kiedyś taki bezpiecznik na oczy?

Masz pojęcie w jakich warunkach się je używa?

W bezpieczniku często masz specjalnie zrobione napinanie, żeby zerwać drut w momencie gdy zmięknie od temperatury. (A potem już z górki - pojawia się łuk, który odparowuje fragment drutu po czym gaśnie np w piasku.

Reply to
Michoo