Dzwonek elektrostatyczny

Niby gdzies o tym czytalem, ale co innego czytac, a co innego zobaczyc

http://www.youtube.com/watch?v=UdV_fEbRqss

Zrodlo wysokiego napiecia troche ciekawe, szklo kineskopu przeciez nie
przewodzi.

J.

A na deser

http://www.youtube.com/watch?v=dmoDLyiQYKw

Re: Dzwonek elektrostatyczny

http://www.rmcybernetics.com/projects/experiments/experiments_franklin_bells_lightning_detector.htm

eee... czy to było pytanie? Mam nadzieję że nie :)

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: Dzwonek elektrostatyczny
http://www.rmcybernetics.com/projects/experiments/experiments_franklin_bells_lightning_detector.htm

To bylo pytanie. W sumie to nawet powazne pytanie, do glebokiej odpowiedzi.

J.

Re: Dzwonek elektrostatyczny
http://www.rmcybernetics.com/projects/experiments/experiments_franklin_bells_lightning_detector.htm
To jest elektryczność STATYCZNA. Szkło kineskopu robi za izolator
kondensatora.

Re: Dzwonek elektrostatyczny
http://www.rmcybernetics.com/projects/experiments/experiments_franklin_bells_lightning_detector.htm

Według Szczepana, szkło kineskopu to jest nadprzewodnik :-)))))

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Ćśśś... bo się zaraz wojna patentowa rozwinie i okaże, że piorunochron
wynalazł nie Franklin, a jakiś chłopina, co krowę przy dojeniu nie od tej
strony chwycił. I ćśśś, bo cię megatrony z mikroweli zaatakują klajstronami
:))) Pl.rec.radio.amatorskie zna ten przypadek :))

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Wojny wojnami, ale warto zauważyć, że wśród prezydentów
nie jeden był elektrykiem.

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Ważne dla mnie było by to, czy był elektrykiem znającym się na swojej
rzeczy, czy raczej, jak z koziej dupy puzon...

Re: Dzwonek elektrostatyczny
Dlatego nie czytuję od pewnego czasu fizyki - masa paranauki, mało
sensownych tematów.

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Dobrze skonfigurowany KF załatwia połowę sprawy
(supertrolli jest niewielu, trzy, cztery sztuki).

Sensownych wątków rzeczywiście ostatnio mało.
Zawsze można odgrzebać wątek o nitce (paradoks Bella) :)

pzdr
bartekltg

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Ale na tym filmie musi płynąć prąd, inaczej nie była by wykonywana praca
i blaszka by nie skakała. Więc pojemność musi się w końcu rozładować. A
jak widać nie rozładowuje się.
Z nieprzyjemnego doświadczenia wiem, że ekran elektryzuje się do sporego
napięcia. Wystarczy przemyć jakimś płynem przewodzącym, kopnie solidnie.

--
Cezary Grądys
snipped-for-privacy@wa.onet.pl

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Użytkownik "Cezary Grądys"

Rtęcią? ;-)

Robert

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Płynem do szyb. Nawet czysta woda przy tym napięciu wystarczy.

--
Cezary Grądys
snipped-for-privacy@wa.onet.pl

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Prąd przecież płynie.

I się rozładowuje!
A że film urywa się zanim się całkiem rozładuje?
cóż... Zrób eksperyment sam to się przekonasz...

Ładuje się do około 25000 V - takie jest bowiem napięcie stałe
na anodzie dużego współczesnego kineskopu kolorowego....

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Rzad wielkosci sie zgadza. Napiecie katodowe zalezy od wielkosci TV.
Male kineskopy beda mialy ok. 25kV ale jako ciekawostke warto
wspomniec niezapomniane Rubiny, gdzie napiecie bylo w okolicach 40 kV
a wcale do gigantow nie nalezaly.

Cheers TJ

Re: Dzwonek elektrostatyczny
Hello TJ_Blues,

Trochę się tych Rubinów przez moje ręce przewinęło i pierwszy raz
słyszę o 40kV...

 RoMan
Re: Dzwonek elektrostatyczny

Tym niemniej kolorowe mialy wyzsze napiecie niz cz-b.

Tak na zdrowy chlopski rozum to od wielkosci kineskopu nie powinno
zalezec. Prad trzeba wiekszy  do wiekszej powierzchni, nie napiecie.
Ale byc moze latwiej podniesc moc napieciem a nie pradem.
Ewentualnie zalezalo to nie tyle od powierzchni ekranu co od kata
odchylania. Ale Rubiny plaskoscia nie grzeszyly :-)

J.

Re: Dzwonek elektrostatyczny
Hello J.F,

Czarno-białe miały 16-18kV. Wyjątkiem 12-calowe, które miały 12kV no i
mniejsze zabaweczki, które miały jeszcze mniejsze.

Nie - tu chodziło o to, żeby tak przyśpieszyć elektrony, żeby ich w
całości maska nie wyłapała - stąd konieczność podniesienia napięcia.
Ale nie do 40kV - to by się już lampa rentgenowska wtedy zrobiła :(

 RoMan
Re: Dzwonek elektrostatyczny

A tak z innej beczki. Mam trzy oscyloskopy z lampami o wymiarach 10x8cm w
dwóch napięcie anodowe 15kV a w trzecim 1900V.
Zastanawiam się którego oscyloskopu należy spodziewać się, nie wiem...
lepszych parametrów oglądanego obrazu o ile to ma oczywiście jakiś związek z
napięć anodowym.

Marek

Re: Dzwonek elektrostatyczny

Skąd te wartości bierzesz?

Myślę że ten z napięciem 1900V będzie miał najgorszą jakość obrazu
bo prawdopodobnie jest zepsuty :-)

Site Timeline