dziwny problem z antena DVB-T

czy w gniazdku końcowym (w odróżnieniu od przelotowego) instalacji antenowej
może się coś zepsuć?

po zainstalowaniu nowego TV wpiętego do nowego gniazdka podpiętego nowym
kablem do nowej anteny DVB-T
wszystko pięknie działało przez 2 dni
potem sygnał zniknął

teraz, jak podłączam ten telewizor do innego gniazdka antenowego,
współpracującego z inną (ale taką samą) anteną
to działa właściwie

jak podłączam ta nową antenę do innego telewizora po jego własnym kablu to
też działa

czyli wychodzi mi, że problem jest albo w kablu pomiędzy anteną a gniazdkiem
antenowym
albo w samym gniazdku...

czy gniazdka antenowe końcowe (R+TV+SAT), jakoś terminują sygnał?
intryguje mnie to rozróżnienie na końcowe i przelotowe...
czy napięcie zasilające antenę, podawane przez złącze satelitarne F może
jakoś
uszkodzić filtry / terminatory w takim gniazdku?
to byłoby bardzo dziwne, bo w instalacji SAT zawsze jest podawane napięcie i
działa
nic innego mi nie przychodzi na myśl...

Re: dziwny problem z antena DVB-T
Witam!

Tak.
Sat nie puszcza sygnalu TV i radia, TV nie puszcza sygnalu Sat (moze tez
nei przepuszczac radia) R nie puszcza SAT i TV.
Napiecie zasilajace powinno przejsc przez gniazdo sat, TV nie
musi(czesto nie przechodzi), tak samo jak R.

Masz wzmacniacz na antenie?

Re: dziwny problem z antena DVB-T

rozumię,
pytałem jednak o coś troszeczkę innego:
czym różni się radiowe gniazdko przelotowe od końcowego ?

tak, to jest antena z wzmacniaczem

zasilanie do wzmacniacza idzie przez SAT
a sam telewizor jest podpiety do TV

wszystko działało ładnie przez 2 dni, od razu po zamontowaniu
i nagle przestało

Re: dziwny problem z antena DVB-T

Z twojego punktu widzenia niczym istotnym. IMO ma po prostu właściwie
dobrane resystancyjne zamknięcie toru transmisyjnego aby nie było odbić w
przypadku gdy do końcowego nie jest podłączony OTV. Niezbyt rozumiem jakie
manewry robiłeś aby zawęzic pole poszukiwań ale ja bym szukał uszkodzenia w
takich elementach jak wtyczki kabla łączącego OTV z gniazdkiem, końce
koncentryków w gniazdach a nawet sprawdziłbym zasilacz i wzmacniacz (bo nie
jest dla mnie jasne co już wykluczyłeś).
--
Jacek

Re: dziwny problem z antena DVB-T

wykluczyłem awarie anteny (z wbudowanym wzmacniaczem) i samego telewizora

niezweryfikowany został tylko przewód od anteny do podtynkowego gniazdka
antenowego
oraz samo gniazdko
no i fabryczny kabelek (tez nowy) od telewizora do gniazdka...

nowy kabel raczej się nie popsuje tak nagle
(nikt sie nawet do niego nie zbliżał w momecie zaniku sygnału - nie ma
widocznych uszkodzeń mechanicznych,
ani zwarcia)

stąd pierwotne pytanie, czy samo gniazdko może się zepsuć?
i jak to sprawdzić?

Re: dziwny problem z antena DVB-T
(ciap)

Czemu nie, czasami tak bywa ;)

Jak to stwierdziłeś? Jeżeli nie ma zwarcia to czy jest "przejście"?

Wstępnie, za pomocą omomierza (przy założeniu że znana jest konstrukcja
gniazda).

--
Włodek

Re: dziwny problem z antena DVB-T

mi sie nie zdarzają rzeczy małoprawdopodobne (lotek, loterie itd ;-)
ale sprawdzę kabel też

przejście jest, bo na antenie jest dioda świecąca się gdy dochodzi zasilanie
właśnie przez istnienie przejścia wywnioskowałem że nie ma zwarcia.
(zasilacz jest regulowany i dioda odpowiednio reaguje jasnością swiecenia na
ruchy potencjometru)

na jednym maszcie mam obok siebie dwie takie niezależne instalacje antenowe
i moge robić podmianki i porównania i testy (jak napisałem w pierwszym
poście)

Re: dziwny problem z antena DVB-T

W takim razie jakieś czary się dzieją :) A gniazdo trudno rozebrać
najczęściej, jakoś pozagniatane dekielki są.
--
Jacek

Re: dziwny problem z antena DVB-T

zasilanie
na
antenowe
----------------

Ciekawe? Napisz jak dojdziesz przyczyny......

Re: dziwny problem z antena DVB-T

Zagadka rozwikłana!
Zawiódł oczywiœcie najsłabszy element instalacji...
Żadnych czarów, acz uszkodzenie nie łatwe do zauważanie "od pierwszego
wejżenia".

Zawiódł zasilacz wzmacniacza antenowego...
Podaje mocno zakłócone zasilanie,
tak że dioda na antenie œwieci, ale sam wzmacniacz wariuje.
Zamiana zasilaczy z obu instalacji potwierdziła diagnozę...

Pozdrawiam!

Re: dziwny problem z antena DVB-T

Impulsowy może? Ja tam bym stosował tylko takie z trafem i stabilizatorem.
Kiedyś mi jakiś wzmak kulawo chodził bo były za duże tętnienia.
--
Jacek

Re: dziwny problem z antena DVB-T

pewnie tak, ale nie bedę nic z nim robić
jest nowy, na gwarancji - wymienię

a w przyszłości i tak mam zamiar ulokować zasilacz (pewnie inny) blisko
anteny
i zastosować trochę lepsze rozwiazania z kablówki

Site Timeline