Dziwny kształt/wygląd ścieżek na płytce.

Witam
W takim starszym radyjku zobaczyłem płytkę drukowaną na której ścieżki nie
miały kształtu linii łączącej kolejne punkty. Cała mozaika  to nie były
wytrawione ścieżki tyko przecięcia między nogami elementów. Jak się
przyglądałem to między stabilizatorem (obudowa TO-220) a kondensatorem
ścieżka była wielobokiem ograniczonym z jednej strony wytrawieniem
(wyfrezowaniem?) między środkową a skrajna nogą stabilizatora oraz
przecięciem pomiędzy nogami kondensatora.  Od gĂłry było to ograniczone
przecięciem z polem masy. Pomysł chyba dobry dla frezowania płytek bo
minimalizuje ilość potrzebnych frezowań. Czy do takiego projektowania używa
się specjalnego 'rutera' połączeń? Czy też wszystko robi wprawny
projektant. Ja jestem przyzwyczajony że np. wyjście stabilizatora łączę
ścieżką np 20 mils z nogą kondensatora. A tutaj projektant projektuje
przecięcia które wyznaczają pola miedzi które okazują się być
ścieżkami. Ja
do tej pory nie spotkałem się z takim projektowaniem druku.  Pewnie by się
sprawdzał przy zasilaczach – znacznych prądach.
Ktoś widział takie płytki? Potrafi powiedzieć coś jak się projektuje taki
druk?

Pozdrawiam MArek

Re: Dziwny kształt/wygląd ścieżek na płytce.

w eagle 'od biedy' mozesz routowac w ten sposob uzywajac 'powierzchni' -
area. glownie zmudne zadanie to przypisanie wszystkich sygnalow do
powierzchni pokrywajacych cala plytke (robi sie to podobnie jak przy ground
pour) - pozniej juz spokojnie mozna wlaczyc autorouter ktory 'zrobi swoje'.

do malych plytek typu zasilacze powinno to dac rade.

innej metody niestety nie znam, a przydalo by sie, bo mozna zamiast frezem
wycinac sciezki zielonym laserem - wtedy skala drastycznie sie zmniejsza
i zastosowanie rozszerza zdrowo ponad 'zasilacze' :)

--

Re: Dziwny kształt/wygląd ścieżek na płytce.
On 24 Lip, 15:12, "Piotr \"Curious\" Slawinski"

Jest do tego skrypt. MoBF%na szukaE6% pod hasB3%em "isolation routing".

Re: Dziwny kształt/wygląd ścieżek na płytce.

Chodzi Ci o pB3%ytki wyglB1%dajB1%ce jak tu: http://audiomania.info/portal .=
php?show3D%39
?
JeB6%li tak, to robiEA% tak pod pB3%ytki wB3%aB6%nie do zwrotnic w kolumnac=
gB3%oB6%nikowych i czasem dla prostych zasilaczy (mostek + kondensatory).
Zamiast trawiE6% to robiEA% odpowiednie naciEA%cia na laminacie, wiercEA%
otwory i wraz z przylutowaniem elementF3%w pB3%ytka gotowa w parEA% minut.

Re: Dziwny kształt/wygląd ścieżek na płytce.

taki

Tak dokładnie coś takiego. Tyle że to nie była zwrotnica tylko całe
przenośne radyjko.

pozdrawim MArek

Re: Dziwny kształt/wygląd ścieżek na płytce.
http://audiomania.info/portal.php?show39 %

SKANDAL!
Przy takich krzywych płaszczyznach będą zapiaszczone średnice i brak wyrazistych
basów !

MSPANC :-)

--
[tomek <at> sikornik <dot> net]                             vy 73! de SP9UOB
Proud to be 100 percent microsoft free.                            op. Tomek

Site Timeline