Dziwne zachowanie różnicówki - Page 2

Re: Dziwne zachowanie różnicówki
Hello Jacek,

Oczywiście.

Re: Dziwne zachowanie różnicówki

Acha, jutro sprawdzę jak tam jest zrobione.
--
Jacek

Re: Dziwne zachowanie różnicówki

No to byloby arcydzielo, gdyby punkt rozdzialu byl za roznicowka.

Re: Dziwne zachowanie różnicówki

Było połączenie między listwami PE i N za różnicówką. Na dobitkę przewody
PE i N pomieszane... Miałem sporo roboty porządkując ten bałagan. Ale
obecnie wszystko działa. Dzięki za poradę.
--
Jacek

Re: Dziwne zachowanie różnicówki

Pewnie dla jakiegos miszcza PE i N to bylo to samo, bo przeciez dziala ;-)

Re: Dziwne zachowanie różnicówki

Ja sądzę że jeśli przyłącze było 4-przewodowe to połączenie N i PE na
jednej listwie za bezpiecznikiem nadmiarowo-prądowym było słuszne. W końcu
gdzies w instalacji trzeba zrobić rozgałęzienie PE i N. Tyle że ten ktoś
mógłby mimo wszystko zachować jakiś porządek na obu listwach :) No, a że
przegapiłem tą sprawę zakładając różnicówkę to już moja wina.
--
Jacek

Re: Dziwne zachowanie różnicówki

Ale to nie tlumaczy dlaczego wlaczenie flexa na 2 przewodach wyzwala
roznicowke, a wiertarka nie :-)

J.

Re: Dziwne zachowanie różnicówki
W/g mnie w jednej z poprzednich wiadomości autor wątku pisał coś innego:

Data: 26 sierpnia 2009 14:13
Z ostatniej chwili: Odkurzacz oraz ręczna piła tarczowa też wywalają
różnicówkę. Wspólny mianownik tych urządzeń to silnik komutatorowy o mocy
ok. 1kW lub więcej. Nie muszę chyba przypominać że wszystkie te urządzenia
są zasilane 2 przewodami? (brak przew. ochronnego).

--
pzdr, j.r.

Re: Dziwne zachowanie różnicówki

Jesli mial dwa punkty rozdzialu - przed i za roznicowka to wyjasnia (w
dodatku jesli  ten za roznicowka slabiej kontaktujacy). Rozne urzadzenia
rozny prad ciagna, a rozne silniki rozne przeciazena generuja na dzien
dobry.

Re: Dziwne zachowanie różnicówki

Ale nie za roznicowka.

Aaaa, to kolega sam se byle jak roznicowke zalozyl ;-).

Re: Dziwne zachowanie różnicówki

Acha... :)
--
Jacek

Re: Dziwne zachowanie różnicówki
Witam!
Takie zwarcie od razu zrzuca roznicowke.

Re: Dziwne zachowanie różnicówki

O ile cokolwiek jest na obciazeniu, ale moze to byc cokolwiek niekoniecznie
silnik.

Re: Dziwne zachowanie różnicówki
Witam!

Niekoniecznie, zalezy jak daleko od roznicowki bedzie to zwarcie.

Re: Dziwne zachowanie różnicówki

Roznicowka wymaga by plynal okreslony prad, odleglosc go nie sprawi.

Re: Dziwne zachowanie różnicówki
Witam!
Ale roznice potencjalow miedzy N -PE tak.
W dobrze zrobionej instalacji roznica potencjalow bedzie, mala bo mala,
ale "moze" spowodowac zrzucenie zabezpieczenia (zaleznie od odleglosci).
Przy samym zabezpieczneiu moze nie zadzialac.

Re: Dziwne zachowanie różnicówki
Hello wchpikus,

Różnica potencjałów bez prądu? Kiedy właśnie zwierając przed i za
różnicówką nie ma szans na jakąkolwiek różnicę potencjałów bez prądu.

Re: Dziwne zachowanie różnicówki
Hello wchpikus,

Żeby cokolwiek zrzucić, musi być przepływ prądu i odpowiednia jego
_różnica_. Obciąż instalacja trójfazową odbiornikiem w trójkącie i
możesz sobie zwierać PE z N do śmierci. Dopiero obciążenie
jednofazowe, z przelywem prądu przez N, wywali różnicówkę.

Re: Dziwne zachowanie różnicówki
Witam!

Rozumiem ze rozmawiamy o ukladzie TN-C-S, TN-C, TT?
W kazdym przypadku Pe nie jest ciagniety z WLZ a podawany jest przez
energetyke (lub ostatnio nie).
Ale ogolnie obwod PE zamyka sie Enegretyka - WLZ - PE w domu.
Wiec nie wiem skad przypuszczenie ze miedzy Pe a N nie ma roznicy
potencjalow.

Pozdrawiam

Re: Dziwne zachowanie różnicówki

Zalozenie jest takie, ze punkt rozdzialu przed rozicowka, a za nia zwarcie
PE i N. Jak sie okazuje taki wlasnie byl to przypadek - w zaleznosci od
jakosci zzwarcia (relatywnej wielkosci oporu) to trzeba wiekszego lub
mniejszego obciazenia, zeby roznicowka wybila. Ale bez obciazenia nic sie
nie stanie.

Site Timeline