Dziwne uszkodzenie odtwarzacza CD Denon DCD-1015

Witam!
Mam odtwarzacz płyt CD Denon DCD-1015 ktory ma jakies  dziwne uszkodzenie.
Objawia sie ono tym, że gdy odtwarzacz przez dłuższy czas nie jest używany
po włozeniu płyty nie widzi jej i nie reaguje na nią (w swoisty dla siebie
sposób).

On działa w ten sposób, że po wsunięciu płyty następuje jej wirowanie i po
odczycie odtwarzacz wydaje piskliwy krótki dzwiek słyszalny w głośnikach.
Wtedy na wyświetlaczu pojawia liczba utworów, czas itp. Dla mnie jest to
sygnał, że wszystko jest O.K!
Ale gdy odwarzacz jakis czas nie jest uzywany (kilka kilkanascie dni lub
dłużej) to nie ma tego efektu pisku i na wyświetlaczu nie pojawia sie liczba
utworów czas itp informacje.  Nie wiem czy płyta w ogole wiruje i czy jest
czytana?
Pomaga wtedy zmienianie płyt na inne, kilkukrotne wsuwanie i wysuwanie
szuflady itd.
W pewnym momencie odtwarzacz "zaskakuje" i wszystko dalej jest juz dobrze.
Mogę go normalnie używać , nie ma kłopotów z odczytem płyt wytłaczanych ani
ich kopii CD-R. Odtwarzacz pracuje nienagannie przez cały dzień odtwarzając
dowolna liczbe płyt.

Jak myślicie co to może byc? Jak zdiagnozować co jest powodem takiego
nienormalnego startu odtwarzacza?

pozdrawiam - Janusz

Re: Dziwne uszkodzenie odtwarzacza CD Denon DCD-1015

zdejmij obudowe i patrz. Jak się zachowuje kiedy nie czyta płyty
czy zakręci, czy rusza oczkiem góra dół itp

Może to np przełacznik krańcowy tacki.

--
mariusz

Re: Dziwne uszkodzenie odtwarzacza CD Denon DCD-1015

no to kto ma wiedzieć?

bez otwarcia obudowy będzie ciężko...

e.

Re: Dziwne uszkodzenie odtwarzacza CD Denon DCD-1015
Mam to samo, Cd Philips jak postoi dłużej to nie chce czytać płyty, kręci
nią, rusza ramieniem z laserem ogniskuje ok a mino to nie może znaleźć
początku płyty, jak startuję z kolejnych piosenek to im dalej końca płyty,
tym szybciej mi ją znajduje. Co to może być ? Wygląda na to jakby nie mógł
znaleźć łaściwej ścieżki i wtedy piszczy, kilka razy start-stop i wreszcie
znajduje. Od tego czasu czyta wszystko...

Re: Dziwne uszkodzenie odtwarzacza CD Denon DCD-1015

1. Ustaw kodowanie.
2. Poczytaj netykietę.
3. Uzyj karty kredytowej (w celu rozwiazania problemu odtwarzacza).

--
Włodek

Site Timeline