dziwne gniazdka - Page 3

Re: dziwne gniazdka

Nie zawsze. Mam tak w firmie. Po zaniku zasilania ciezko podniesc
zabezpieczenia. Przeba wylaczac czesc sprzetu, i sukcesywnie podlaczac.

--
Desoft

Re: dziwne gniazdka

True, tez tak kiedys mialem. A wielki klimatyzator mial 2x wieksze
zabezpieczenie i mimo wszystko trzeba bylo go pilnowac w razie awarii
zasailania.
Teraz mam najpierw UPS'y, a potem agregat pradotw贸rczy, wiec nie wiem co
to brak zasilania :)

Qwinto

Re: dziwne gniazdka

Ale mieszasz, kolego.

Sie膰 nie chodzi, gdy brak po艂膮czenia *fizycznego*, a ono nie zale偶y od
fazy w og贸le. Nawet jak wy艂膮czysz dany komputer z gniazdka 220V, to
reszta sieci dzia艂a dalej.

Natomiast problemy z fazami powoduj膮, 偶e karta sieciowa czasami
przestaje s艂ysze膰 sygna艂. Ale to jedynie wyrzuca z sieci t膮 kart臋, kt贸ra
og艂uch艂a, natomiast reszta sieci pracuje prawid艂owo.

Re: dziwne gniazdka
Hello Tomasz,

Przesta艅 pali膰 to zio艂o, poci膮gnij poprawnie PE, sko艅cz膮 si臋 problemy
z fazami.

Re: dziwne gniazdka

Ty przesta艅 pali膰 zio艂o. Jakie PE? M贸wi臋 o sieciach komputerowych,
kt贸rych si臋 nie u偶ywa ju偶 od 10 lat. A by艂y takie akcje, 偶e jak komputer
by艂 wpi臋ty do innej fazy ni偶 pozosta艂e, to jego karta sieciowa nie
dzia艂a艂a, chocia偶 reszta sieci chodzi艂a prawid艂owo.

Re: dziwne gniazdka
Hello Tomasz,

Po raz kolejny: problemem by艂 brak poprawnego PE a nie mityczna faza.

Re: dziwne gniazdka

Problemem bylo jeszcze cos innego niz brak PE czy rozne fazy.

J.

Re: dziwne gniazdka

Cz臋艣ciowo masz racj臋. By艂 brak PE. Ale kiedy jest brak PE, na obudowie
jest 110V. ALE: napi臋cie mierzone pomi臋dzy komputerami przypi臋tymi do
tej samej fazy (bez PE) wynosi 0V, poniewa偶 na wszystkich obudowach jest
110V w tej samej fazie.

Natomiast, jak pod艂膮czysz komputer z innej fazy, te偶 bez PE, to napi臋cie
pomi臋dzy jego obudow膮, a obudowami pozosta艂ych komputer贸w wynosi circa
185V i to powoduje przep艂yw pr膮du wyr贸wnawczego, kt贸ry przy okazji
og艂usza kart臋 sieciow膮.

Re: dziwne gniazdka
Hello Tomasz,

W swojej argumentacji u偶ywasz braku PE. A ja braku PE do wiadomo艣ci
nie przyjmuj臋.

Re: dziwne gniazdka
UBF%ytkownik RoMan Mandziejewicz napisaB3%:

MaB3%o widziaB3%eB6%... Osiemset metrF3%w linii napowietrznej uziemionej =
przez20%
przypiEA%cie przewodu N do bednarki sB3%upa przy transformatorze (czy coB6%
20%
poza bednarkB1% w betonowym sB3%upie tam byB3%o to nie powiem ale raczej =
nie)20%
- i dalej juBF% nic... Na drugim koF1%cu linii kopaB3%y wszystkie krany.

Nie ma takiej rzeczy na B6%wiecie ktF3%rej nie moBF%na by spieprzyE6%!

--20%
Darek

Re: dziwne gniazdka
Hello Dariusz,

Ale my piszemy w kontek艣cie normalnej instalacji a nie budowy. Bo na
budowach to ja ju偶 widzia艂em wiele rzeczy :(

Re: dziwne gniazdka
UBF%ytkownik Tomasz WF3%jtowicz napisaB3%:

Nie. Na obudowie jest mniej ale ChGW ile - wynika to ze spadkF3%w napieci=
a20%
w przewodzie N (bo wF3%wczas zwykle bolce byB3%y mostkowane do obciB1%BF=
onego20%
prB1%dem roboczym przewodu N. Mniej ale czEA%sto wystarczajB1%co duBF%o BF%
eby20%
narobiE6% kB3%opotF3%w. I moBF%e byE6% w sposF3%b ciB1%gB3%y.  Na PE teBF%
 zgodnie z20%
przepisami moBF%e byE6% do 65V - ale tylko w stanie zaburzonej pracy20%
instalacji, czyli przebicie juBF% siEA% pojawiB3%o a zabezpieczenia jeszc=
ze20%
nie zadziaB3%aB3%y - czyli moment, zwarty obwF3%d bezpieczniki odetnB1% a=
 reszta20%
wrF3%ci do stanu normalnego.

--20%
Darek

Re: dziwne gniazdka

W szafach rackowych to wtsawia sie upsy <5kW. Kilunasto i klikudziesiacio
kW UPS to juz konstrukcje wolnostojace...

Qwinto

Re: dziwne gniazdka

u nas s膮 takie, jak kto艣 napisa艂 minnymi maj膮 centralny UPS

Site Timeline