Dziwadło ATX - Page 2

Re: Dziwadło ATX

Wolę cyfrówkę, stany logiczne 0 , 1 , Z , jak trzeba brać pod uwagę
zmiany dynamiczne to zaczynają się schody, może to kwestia złego
nauczyciela który nie umiał wytłumaczyć tak bym zrozumiał bo standardowy
przekaz edukacyjny do mnie zwyczajnie nie dotarł, braku samozaparcia by
zgłębić tę wiedzę samodzielnie, nieważne, nie lubię tak jak niektórych
potraw chociaż zjem jak jestem głodny.

Możliwe, do tej pory nie miałem potrzeby zgłębiać tematu użycia indukcji
w aspekcie innym niĹź uĹźycie transformatora sieciowego, ale przymierzam
się do dość poważnej modyfikacji w samochodzie gdzie będę musiał wykonać
przetwornicę której obawiam się że nie zrobię w sposób gwarantujący
bezpieczeństwo i niezawodność, tak że prawdopodobnie czeka mnie walka z
moim lękiem :)

hmmm... może w praktyce jest to zbędne... ale:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zastosowanie_liczb_zespolonych_w_analizie_obwod%C3%B3w_elektrycznych

Imiona i nazwiska są zawarte pracy, jeśli czujesz się zobowiązany to
sądzę że w 10 minut znajdziesz maile osobników uwikłanych :)

kostką rzucał.

Tabela 4.1? jej podpis brzmi "Estymowana sprawność i straty dla
poszczególnych topologii" , zwróciłbym uwagę na słowo estymowana.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Jesli choć trochę pojmujesz proste zależności analogowe, to wystarczy
przestać się bać. Tu jest naprawdę potrzebne jedynie zrozumienie kilku
prostych zasad wspomożonych banalną arytmetyką.

Przesadzasz. Teraz prawie wszystko jest dostępne od ręki. Tym
bardziej, że jak zechcesz _poważnie_ coś zrobić, to na pomoc możesz
liczyć.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Zastosowanie_liczb_zespolonych_w_analizie_obwod%C3%B3w_elektrycznych

Ale Ty chcesz zrobić przetwornicę, czy teoretyzować na temat jej
działania? Mi do teoretyzowania na temat działanie przetwornic liczby
zespolone potrzebne nie są.

Nie chce mi się.

Ale co tu estymować, skoro są dostępne w literaturze wyniki
rzeczywistych rozwiązań? Te "estymacje" mają się nijak do
współczesności. Ba! Mają się nijak do staryżytnych czasów początków
bipolara łupanego i pierwszych, samowzbudnych przetwornic push-pull na
tranzystorach, gdzie w latach 60-tych ubiegłego wieku uzyskiwano
lepsze sprawności.

Re: Dziwadło ATX

wykonać

Jak temat dojrzeje i zrobię stosowne rozeznanie to założę wątek.

[..]
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zastosowanie_liczb_zespolonych_w_analizie_obwod%C3%B3w_elektrycznych

I prawdopodobnie dlatego się zraziłem, w szkole nikt nie powiedział:
"słuchajcie, to są liczby zespolone, ale i tak w praktyce są zbędne".
Mój techniczny umysł odrzucił coś takiego jak liczby urojone już z samej
ich nazwy, automatycznie uznałem wszelkie obwody w których sinus idzie
za zbyt skomplikowane.

[...]

Ależ one są bardzo potrzebne. Tylko akurat nie w przetwornicach.

Jaki sinus? W przetwornicy masz swoje ulubione stany - włączony i
wyłączony. Do tego trochę nieustalonych ;)

Re: Dziwadło ATX

Tak też na początku myślałem, w końcu jest to kluczowanie, ale po tym
jak spaliły mi się bodajże 2 źle zaprojektowane przetwornice oraz sprzęt
do nich podłączony - odpuściłem i wróciłem do zasilaczy
transformatorowych. W rzeczywistości prostokąt tam nie idzie (aczkolwiek
przebieg prostokątny można opisać mnóstwem harmonicznych), dla
uściślenia nie idzie w obwodzie mocy, sterowanie jak najbardziej.
Analizowałem trochę modelarskie falowniki do silników BLDC i jestem
bliĹźszy zrozumienia tematu niĹź dalszy.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: Dziwadło ATX

Jak to dalej prostowano - byc moze wiedza.

Ale IMO zdarza ze nie wiedza.

Ot taki przypadek: telefon siemensa C/M/S35.
Bateryjka ma 3 styki, jesli jest NiMH, wtedy ma termistor.
Li-ion tego termistora nie ma, i wtedy telefon laduje ja nieco
inaczej.

Kupuje raz bateryjke do C45,  podlaczam ladowarke .. telefon sie
wylacza.
Nauczony doswiadczeniem z x35 - bateryjka jest li-ion, ale
termistor ma. I telefon ja laduje laduje ... przy 4.4V dziala
wewnetrzne zabezpieczenie i bateryjke odcina. Zaklejam styk tasma i
problem znika.

Po dwoch latach kupuje kolejna .. znow to samo. To o co tu chodzi ?