Dyski twarde o dużej pojemności do przechowywania danych - problema! - Page 2

Re: Dyski twarde o dużej pojemności do przechowywania danych - problema!

Z dobrze poinformowanych źródeł wiem że dysk wykonuje sobie takie
odświeżanie danych w tle - przynajmniej jeżeli zajdzie taka potrzeba.
Chodzi tutaj prawdopodobnie o te najbardziej pojemne dyski z "zapisem
prostopadłym" czy jakoś tak - nie znam dokładnie fizycznej strony tego
zagadnienia.

Wiem jednak że od strony firmwaru dysk monitoruje rzadko używane dane i
w przypadku ryzyka utraty danych - odczytuje i zapisuje je ponownie.

Pozdrawiam

Adam

Re: Dyski twarde o dużej pojemności do przechowywania danych - problema!

--------> Z dobrze poinformowanych źródeł wiem że dysk wykonuje sobie takie

-------

A ja spotkałem się z tym, że w nieużywanym przez kilka lat dysku o
pojemności kilkudziesięciu gigabajtów dane, które były tam zgromadzone
częściowo były nie do odczytania. I nie chodziło tu o bad sektory. Dla tego
teraz chucham na zimne.
A co do nagrywania dysków CD-R to owszem nagrywałem i mam cos około 1500
sztuk zgromadzonych w "procesie życia". Pomijając koszty zakupu płyt, kłopot
z  ich wypalaniem, straty czasu na to, to ilość miejsca jakie zajmują jest
imponująca.A miejsca na przechowywanie płyt nie mam (pewnie jak większość)
zbyt wiele.
 Dopóki czegoś nie wynajdą lepszego niż dyski twarde, jestem skazany na nie.
Dałem już sobie spokój z wypalaniem płyt chyba, że jest cos bardzo cennego
do przechowania.
O płytach DVD się mówi, że maja krótki czas żywotności więc odpadają. Z
danymi na dysku da się coś zrobić w kierunku ich odświeżenia, a z płytami o
ile nie są wielokrotnego zapisu już nie. Można co kilka lat kupować następne
płyty i bawić się tygodniami w ich przegrywanie.

pzdr. Janusz

Re: Dyski twarde o dużej pojemności do przechowywania danych - problema!

To może przemyśl zastosowanie taśm.
Na przykład HP.
Banki na tym trzymają swoje dane.

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Re: Dyski twarde o dużej pojemności do przechowywania danych - problema!

Tasiemka LTO5 - 1.5 TB, gwarantowana trwałość - z tego co słyszałem - 15-30
lat.... NIestety nie są to tanie zabawki - napęd 3000$, tasiemka - 120$

MaW

Re: Dyski twarde o dużej pojemności do przechowywania danych - problema!

IBM też w tej sprawie ma sporo do powiedzenia.

Porównaj z kosztem ponownego wytworzenia utraconych danych... :-)

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Re: Dyski twarde o dużej pojemności do przechowywania danych - problema!

Te moje dane nie są znowu takie cenne aby inwestować jakies znaczne sumy
pieniedzy.
Ale troche szkoda byloby stracic kolekcję ulubionch audiobooków, muzyki czy
filmów.
Ten problem dotyczy wielu ludzi i nie tylko danych. Im wiecej się czegoś ma
tym wiekszy problem w zabezpieczeniu tego przed utratą.

pzdr - Janusz

Re: Dyski twarde o dużej pojemności do przechowywania danych - problema!

W praktyce to po prostu kupowalem nowy wiekszy dysk a dane zostawaly
na starym.
Ale wkrotce sie zrobi problem, bo gdzie podlaczyc IDE :-)

J.

Re: Dyski twarde o dużej pojemności do przechowywania danych - problema!
Ostatnio miałem w pracy przypadek, że partia komputerów
firmy ( a co, niech się wstydzą) ... Fuitsu Siemens
nie czyta płyt DVD które zostały do nich fabrycznie dołączone.
( recovery vista, downgrade XP oraz drivers).
Koputery dwuletnie, płyty pewnie też.

Re: Dyski twarde o dużej pojemności do przechowywania danych - problema!
A to problem z płytami, czy napędami CD, które się kurzą?

Re: Dyski twarde o dużej pojemności do przechowywania danych - problema!

Wydaje się, że jedno i drugie.

Płyty bez problemu czyta inny PC.
A wspomniane Fuitsu czytają obce płyty DVD.

Jeszcze tego nie trenowałem, ale
rozwiązaniem może będzie skopiowanie oryginalnych płyt na innym PC-cie
jeżeli te nie są w jakiś sposób zabezpieczone.

Pozdrawiam

Re: Dyski twarde o dużej pojemności do przechowywania danych - problema!
Witam
Ja osobiście proponuję zastanowić się nad sensem trzymania dużej ilości danych
oraz sprawą praw autorskich.
Nie jest trudno ścignąć TB różnych rzeczy, za które powinno się zpłacić. Problem
może się pojawić, gdy się z tego trzeba tłumaczyć.

Oczywiście istnieją profesje, gdzie może być konieczna archiwizacja dużej liczby
danych.

Natomiast dane/programy które nie są objęte prawami autorskimi zwykle można
ściągnąć w razie potrzeby i będą to najnowsze wersje. Oczywiście istnieją
wyjątki.

Wiem na podstawie swoich zasobów. Płyty CD z przed 10 lat, mogę praktycznie
wyrzucić, bo nie ma tam już nic ciekawego. Chciałem robić dalszy backup, ale to
nie miało sensu.

Oczywiście wszelkiego rodzaju swoją pracę należy chronić, tym bardziej, im jest
cenniejsza oraz ww zależności od sentymentu do niej. Jednak wydaje mi się, że
nie jest tego zbyt dużo, jeśli chodzi o praktykę elektronika.
EM

Re: Dyski twarde o dużej pojemności do przechowywania danych - problema!

Według mnie jest wręcz bardzo mało.
Przez pierwsze 10 lat istnienia PC-tów ważne dane zawsze mieściły mi się na
jednej dyskietce (najpierw 320k potem 1,44M).
Mój aktualny backup ma 12MB (trzeba będzie odchudzić, bo 2 lata temu było
6MB).
Żadnych informacji (karty katalogowe itp.) pobranych z sieci z założenia nie
archiwizuję - zakładam, że to problem ich autorów.
P.G.

Re: Dyski twarde o dużej pojemnoœci do przechowywania danych - problema!

Przez dlugie lata archiwizacja _wlasnej_ pracy byla faktycznie mala,
no bo ilez informacji mozna wlasnorecznie wklepac.

Potem sie troche rozkrecilo.

Pytanie na ile interesujace moga byc np stare operacje bankowe, aukcje
z allegro, rachunki z telefonow itp.

A potem problem, bo uklad w szufladzie jest a pdf nie ma :)
A tu oprocz schematu potrzebne jeszcze oprogramowanie do obslugi,
schemat programatora itp.

A potem sie okaze ze o wlasnej pracy nie odtworzysz, bo wymaga DOS a
nie Windows 8 :-)

P.S. Co robic ze starymi Radioelektronikami ? Makulatura, czy
poczekac, moze "przydasie" :-)

J.

Re: Dyski twarde o duşej pojemno�ci do prze chowywania danych - problema!
W dniu 2011-03-09 15:35, J.F. pisze:
(...)

Mnie mogły by się przydaC  ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Re: Dyski twarde o duşej pojemno �ci do przechowywania danych - p roblema!

A ja mógłbym rozważyć oddanie w dobre ręce, ale wysyłał na pewno nie
będę.
P.G.

Re: Dyski twarde o dużej pojemno?ci do przechowywania danych - problema!
On Wed, 9 Mar 2011 17:09:48 +0100, Piotr Gałka

Może ktoś z Triody będzie chciał? Jest tam taki wątek:
http://www.trioda.com/forum/viewtopic.php?f=5&t13%352

--
Artur Stachura

Re: Dyski twarde o duşej pojemno�ci do prze chowywania danych - problema!
będę.

Ewentualnie, gdybym przejeżdżał....

Napisz może na a.g (małpka) poczta.onet.pl

--
Pozdrawiam.

Adam.

Re: Dyski twarde o dużej pojemno?ci do przechowywania danych - problema!

Około 12 lat temu (roczniki od 74 (na pewno) do 95 (chyba)) zapakowałem do
dwu kartonów uniwersalnych (czyli po papierze A4) i wstawiłem do piwnicy bo
może przydasie :-) (nawet wszystkie 3 egzemplarze 4/84 ;-) ).
Mam gdzieś jeszcze (w piwnicy) notes w którym miałem mój spis zrobiony
działami tematycznymi z kolejnych 12-tych numerów.

Widziałem na ostatnim Jarmarku Dominikańskim gościa sprzedającego mniej
więcej taki sam zestaw (tłumów, co by sobie je z rąk wyrywali nie było;-).

Mnie się wydaje, że dla kogoś początkującego to jest idealna lektura, tylko,
że ci początkujący o tym nie wiedzą :-(
P.G.

Re: Dyski twarde o dużej pojemno?ci do przechowywania danych - problema!

Kiedy w zasadzie juz nie. Co oni tam omawiaja - projekty cyfrowe
zrealizowane na jakich ukladach scalonych, procesorow na lekarstwo a
juz na pewno zadnego atmelka nie ma, jak omawiaja jakas ciekawa kosc
to juz najstarsi sprzedawcy jej nie pamietaja, jak o teliwizji to
takiej z ubieglego wieku, kineskopy jakies, z nimi to jak z
socjalizmem - rozwiazuja problemy nieznane innym ustrojom.
Przydatne dla kogos kto ma babci naprawic telewizor, ale po co to
robic :-)

Owszem, czytajac opisy starych konstrukcji mozna sie nauczyc podstaw
elektroniki, bedzie potem latwiej czytac opisy ukladow scalonych :-)

J.

Re: Dyski twarde o dużej pojemno?ci do przechowywania danych - problema!

Podstawy są najważniejsze i właśnie je miałem na myśli.
Ale nie będę rozwijał myśli bo jakoś nie pasuje do tematu.
P.G.

Site Timeline