Dysk 1TB?

-> pl.comp.pecet

Pan Krzysztof Tabaczyński napisał:

Okulary na BIOS, może zobaczy (to znaczy upgrade).

Reply to
Jarosław Sokołowski

Szukaj na odpowiednich grupach podając:

-płytę główną

-werjsę BIOSu

-model dysku Generalnie nie są mi znane jakieś ogólne ograniczenia w pojeności dysków na tym poziomie, więc jest to kwestia specyficzna dla danego modelu. I zapewne chodzi o BIOS. Żeby upewnić się, czy to nie dysk, pójdź do kogoś z nieco nowszym kompem i podłącz tam ten dysk. Ja ostatnio miałem podobny problem, okazało się, że trzeba aktualizować BIOS i to do wersji przez kogoś "crackowanej", gdyż Asus tej płyty już nie wspierał...

Reply to
Konop

Co nato konsola gdy napiszesz: start > uruchom > CMD diskmgmt.msc i wciśniesz ENTER

AW

Reply to
SP4OLN

Co to za dysk? Czyżby WD? Niektóre dyski nie są widziane pod XP, system widzi tylko cache. Można ściągnąć driver od producenta dysku, lub po prostu sformatować dysk pod Vistą albo pod siódemką. Wtedy XP go zobaczy.

Pozdrawiam, Paweł

AW

Reply to
SP4OLN

Użytkownik Konop napisał:

Widać mało jest ci znane. Starusieńkie BIOS-y tak miały, systemy bazujące na MS-DOS (do Win Me włącznie) również. I

I to jest prawidłowe rozwiązanie - zapewne dysk 1TB został podpięty do jakiegoś zabytku nie radzącego sobie z takimi nowoczesnościami.

Tak, miały, ale czy istniało tego typu ograniczenie na poziomie pomiędzy

500GB a 1TB? Tutaj masz listę takich ograniczeń wynikających "z czegoś"

- np. maksymalnej możliwej do zaadresowania ilości cylindrów, sektorów itp.

typu ograniczenia wynikają z metody obsługi dysku i ciężko je nazwać błędem. Natomiast jeśli płyta główna widzi 0,5TB, a nie widzi

1TB, to nie jest to wina metody, ale jakiś BUG, rozwiązanie jest specyficzne dla danego typu płyty głównej.

Pytanie co jest zabytkiem, a co nie ;)... Sądzę, że komputer sprzed kilku lat też może mieć z tym problemy, a ja bym go zabytkiem nie nazwał ;)...

Reply to
Konop

Konop napisał:

Zwłaszcza że dysk 1TB, to raczej musi być SATA. A to oznacza, że bardzo stary ten komputer być nie może.

Reply to
Jarosław Sokołowski

W dniu 10-10-12 21:48, Krzysztof Tabaczy�ski pisze:

Odwazny jestes, ja osobiscie bym na takim (co raz dziala normalnie, raz robi szopki) dysku bal sie zapisac cokolwiek wazniejszego od seriali z "wypozyczalni" :)

Reply to
Butek

Czy podłączył Twój dysk do swojego komputera? Jaki system był na tym komputerze?

P.P.