Dysk 1TB?

Cześć!

Zepsuł mi się dysk 500 GB, więc zainstalowałem na jego
miejsce nowy dysk, ale 1TB. Ale BIOS widzi go jako dysk 32 MB
i system WXP też widzi tylko 32 MB z tego dysku.

Pomóżcie proszę!
Czegoś nie wiem? Coś źle robię? Dysk uszkodzony?

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Re: Dysk 1TB?
Hello Krzysztof,

-> pl.comp.pecet

Re: Dysk 1TB?

pośladki i wydalił:

-> pl.wypierdalaj.trollu

Re: Dysk 1TB?

Okulary na BIOS, może zobaczy (to znaczy upgrade).

Re: Dysk 1TB?

    Szukaj na odpowiednich grupach podając:
-płytę główną
-werjsę BIOSu
-model dysku
Generalnie nie są mi znane jakieś ogólne ograniczenia w pojeności dysków
na tym poziomie, więc jest to kwestia specyficzna dla danego modelu. I
zapewne chodzi o BIOS. Żeby upewnić się, czy to nie dysk, pójdź do kogoś
z nieco nowszym kompem i podłącz tam ten dysk. Ja ostatnio miałem
podobny problem, okazało się, że trzeba aktualizować BIOS i to do wersji
przez kogoś "crackowanej", gdyż Asus tej płyty już nie wspierał...

  Konop

Re: Dysk 1TB?
UBF%ytkownik Konop napisaB3%:
ci dyskF3%w

WidaE6% maB3%o jest ci znane. StarusieF1%kie BIOS-y tak miaB3%y, systemy =

bazujB1%ce na MS-DOS (do Win Me wB3%B1cznie) rF3%wnieBF%.
 do kogoB6%
2E%..

I to jest prawidB3%owe rozwiB1%zanie - zapewne dysk 1TB zostaB3% podpiEA%
ty do20%
jakiegoB6% zabytku nie radzB1%cego sobie z takimi nowoczesnoB6%ciami.

--20%
Darek

Re: Dysk 1TB?

Tak, miały, ale czy istniało tego typu ograniczenie na poziomie pomiędzy
500GB a 1TB? Tutaj masz listę takich ograniczeń wynikających "z czegoś"
- np. maksymalnej możliwej do zaadresowania ilości cylindrów, sektorów itp.
http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Problemy_z_obsluga_dyskow_powyzej_128GB,_czyli_bariery_pojemnosci-1771.html
Tego typu ograniczenia wynikają z metody obsługi dysku i ciężko je
nazwać błędem. Natomiast jeśli płyta główna widzi 0,5TB, a nie widzi
1TB, to nie jest to wina metody, ale jakiś BUG, rozwiązanie jest
specyficzne dla danego typu płyty głównej.

Pytanie co jest zabytkiem, a co nie ;)... Sądzę, że komputer sprzed
kilku lat też może mieć z tym problemy, a ja bym go zabytkiem nie nazwał
;)...

  Konop

Re: Dysk 1TB?

Zwłaszcza że dysk 1TB, to raczej musi być SATA. A to oznacza, że bardzo
stary ten komputer być nie może.

Re: Dysk 1TB?

Komputer ma 3 lata, 2 x 1.8 GHz, 1 GB RAM, WXP.

Sytuacja rozwiązała się bez mała sama...
Wczoraj kilka razy restartowałem maszynę i zawsze było
widoczne w BIOSie i w menadżerze dysków tylko 32 MB.
Więc złapałem dysk i zaniosłem dzisiaj do sprzedawcy.
Sprzedawca powiedział abym parametry dysku wpisał ręcznie
w BIOSie i pokazał mi, że to działa na JEGO komputerze.
Wróciłem więc do domu, podłączyłem dysk, włączyłem
komputer i BIOS pokazał, bez ręcznego wpisywania
parametrów, 1000 GB dysku.... :-) dlaczego?
...teraz się 1 TB formatuje.

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Re: Dysk 1TB?

Odwazny jestes, ja osobiscie bym na takim (co raz dziala normalnie, raz
robi szopki) dysku bal sie zapisac cokolwiek wazniejszego od seriali z
"wypozyczalni" :)

--
butek
Re: Dysk 1TB?

Czy podłączył Twój dysk do swojego komputera?
Jaki system był na tym komputerze?

P.P.

Re: Dysk 1TB?

Oczywiście, że podłączył.
Na jego komputerze też był WXP.

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Re: Dysk 1TB?

Co nato konsola gdy napiszesz:
start > uruchom > CMD diskmgmt.msc  i wciB6%niesz ENTER

AW

Re: Dysk 1TB?

Co nato konsola gdy napiszesz:
start > uruchom > CMD diskmgmt.msc  i wciśniesz ENTER

Co prawda zarządzanie dyskami odpalam z "Panelu sterowania",
ale on właśnie także pokazuje 32 MB!

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

Re: Dysk 1TB?
On Mon, 11 Oct 2010 21:22:30 +0200, "Krzysztof Tabaczyński"

Co to za dysk? Czyżby WD?
Niektóre dyski nie są widziane pod XP, system widzi tylko cache.
Można ściągnąć driver od producenta dysku, lub po prostu sformatować
dysk pod Vistą albo pod siódemką. Wtedy XP go zobaczy.

Pozdrawiam,
Paweł

Re: Dysk 1TB?

http://data-store.home.pl/data-store/download/Format-hdd-long.pdf