Dwie anteny do jednego odbiornika?

Mam pytanie czy można w jakiś sposób podpiąć dwie anteny do karty
TV w komputerze? Jedna to malutka antenka telewizji cyfrowej
DVB-T, a drugi to kabel od telewizji kablowej Aster analogowej.
Karta w PC ma jedno wejście do tunera hybrydowego: cyfrowego i
analogowego.
Poproszę o wskazówki jak to połączyć, albo link do jakiegoś
urządzenia może być na Allegro lub w sklepie w Warszawie.
Idealnie byłoby jakby dało się połączyć 3 anteny, po na południe
mam nadajnik DVB-T w Łazach (z tego już odbieram) a na północ z
PKiN (z tego jeszcze się nie dostroiłem, liczę że są inne kanały
bo nie mam w tej chwili Polsatu ani TVN cyfrowo).

Re: Dwie anteny do jednego odbiornika?

Szukaj takich rzeczy. W sklepie powiedza co i jak.
http://www.satserwis.pl/oferta/index.php?grupa24 %

Marek

Re: Dwie anteny do jednego odbiornika?

Nie można połączyć anteny i kablówki zwykłym sumatorem. Wpuścisz sobie
zakłócenia, które będą widoczne na programach analogowych. Trzeba kombinować
z filtrami robionymi na zamówienie.
Najlepszy byłby przełącznik sygnałów RF z dużą separacją pomiędzy wejściami,
ale nie kojarzę, gdzie można w Polsce kupić go w detalu.

yabba

Re: Dwie anteny do jednego odbiornika?

sa specjalne sumatory z filtrami itd. ale to moim zdaniem droga i zawodna
zabawa , poza tym wprowadza tlumienie lub ew. szumy (jesli filtry sa
aktywne).

jesli i tak podlaczasz to do komputera, to sugeruje podejsc do sprawy czysto
mechanicznie - kupic w miare maly przekaznik sygnalowy albo dwa kontaktrony
i sterowac nimi z jakiegos portu (szeregowego, lpt, albo - z odpowiednim
adapterem - usb).
dosc tania opcja to zakup urzadzenia typu 'x10' sterujacego z komputera np
oswietleniem - czasem trafiaja sie takie z pilotem od razu, ew gniazdka /
oprawki na zarowke sterowanego pilotem. koszt od 30 do 100 pln,

zasada dzialania bardzo prosta, jesli to bedzie np. pilot sterujacy
gniazdkami, a anten bedzie 3 , to potrzeba 3 'odbiorniki' ,
trzeba wybebeszyc z nich przekazniki - wazne jest zeby przekazniki byly w
blaszanej puszce i jak najblizej siebie, przy czym uwaga - na uzwojeniach
przekaznikow bedzie napiecie sieci (!) chyba ze przerobimy
zasilanie 'gniazdek sterowanych'  - trzeba to wiec dobrze przymocowac i
zaizolowac ,wlaczajac w to uzycie przewodow z odpowiednia izolacja.

pozniej juz prosto, kabel do tv jeden , anteny trzy i trzy wlaczniczki .
wada urzadzenia bedzie to ze mozna zalaczyc dwie anteny na raz,
wiec nie bedzie 'idiotoodporne' - zeby wyeliminowac ten efekt trzebaby
niestety troche skomplikowac obwod.

--

Re: Dwie anteny do jednego odbiornika?
Proponuję odwiedzić stronę www.dipol.pl i poczytać,

Jeżeli jednak będą zakłócenia programów analogowych najlepiej kupić
nastrojone na  kanały nadajników cyfrowych filtry pasmowo przepustowe
w Telmorze (www.telmor.com.pl).

Tomasz

Re: Dwie anteny do jednego odbiornika?

Szkoda tylko, że np warszawska UPC tego nie przestrzega.
Poskarżył mi się brat, że  w sieci UPC po jego ulubionym Eurosporcie biegają
zakłócenia.
W czasie przepinania kabelków antenowych, po odpięciu od
kablówki, "wyskoczył" zamiast Eurosportu chyba TV Puls
Sprawdziłem inne kanały UPC - chyba na 5 na pokojowej antenie był piękny
odbiór lokalnych warszawskich nadajników.
Było to po kilku miesiącach od uruchomienia, po przeniesieniu "starych"
nadajników do Łaz, nowych kanałów "doświetlających" Warszawę.
Próbowaliśmy zgłosić na infolinię UPC - przełączano do różnych panów i
panienek ale nikt z nich nie potrafił pojąć, że nie powinni używać kanałów
zajętych przez naziemne nadajniki.
Wymieniłem okablowanie w mieszkaniu, by zakłócenia zminimalizować.

Re: Dwie anteny do jednego odbiornika?
Sprawdziłem aktualną tabele kanałów UPC - nic nie zmienili.
Dalej cztery programy w kablu puszczają na kanałach naziemnej TV emitowanej
z PKiN.
AsterCity też nadaje 3 programy na zajętych kanałach.
Wmak

Re: Dwie anteny do jednego odbiornika?

Zakłóceń od telewizji naziemnej może nie być, ale będą zakłócenia od innych
służb naziemnych: radio taxi itp.

yabba

Site Timeline