Dwa sposoby na wykorzystanie lasera

W chwili obecnej zauważyłem, że wyjątkowo rozmnożyły się muchy. Wystarczy
otworzyć okno i za chwilę wokół żyrandola pojawia się ich duża ilość. Kiedyś
stosowano lepy na muchy. Obecnie marzy mi się system laserowy, który
namierzy i zlikfiduje mi to cholerstwo. Blisko mnie znajdują się drzewa
które w obecnej chwili strasznie pylą. Wylatują z nich takie maleńkie porcje
waty zawierające nasiona. Kolor biały zyli mniej absorbujący dala promieni
lasera, ale to nie znaczy niezniszczalne. Czy ktoś eksperymentował nad tymi
problemami ?.
------
pozdrawiam
abrakadabra

Re: Dwa sposoby na wykorzystanie lasera

Gdyby Ci się chciało użyć Google to już dawno byś trafił na opisy tego
typu eksperymentów:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1575901.html#7688659

--
Cz.

Re: Dwa sposoby na wykorzystanie lasera

Mnie interesuje jak to zrobić (schematy, rysunki, optogramowanie do
mikroprocesorów). Gdybym chciał to mógłbym zamieścić film ukazujący
lądowanie marsjan na ziemi i wyniszczenie ich za pomocą lasera.

abrakadabra

Re: Dwa sposoby na wykorzystanie lasera

No to weź zamieść. Pewnie nie wiesz, ale tutaj na grupie jest kilka osób
zrzeszonych w tajnej organizacji na rzecz walki
z marsjanami. Właśnie pracują nad tym tematem, więc będą wdzięczni za pomoc.

A szczegółowe dane techniczne opracować w temacie komarów są niestety tajne
i nie można ich ujawniać.
Zwłaszcza programów na procesory (poszukaj w internecie pliku
mosquito_laser_atmega.zip).

Re: Dwa sposoby na wykorzystanie lasera

Może trochę się pochwaliłem. Nie jestem fachowcem od efektów specjalnych.
Pisząc to miałem na myśli, że to co widać na filmikach nie zawsze musi być
prawdziwe. Kiedyś widziałem film na którym człowiek szorował ręką o asfalt
aż stała mu się do łokcia. Uważam, że to jest nie możliwe. Może na końcu mi
wyjaśnisz dlaczego ta grupa do walki z marsjanami jest tajna ?. Skoro masz
takie informacje to może sam do niej należysz ?.

----
pozdrawiam
abrakadabra

Re: Dwa sposoby na wykorzystanie lasera

Ty wiesz co marsjanie zrobiliby członkom tej
grupy, gdyby do nich dotarli?

P.S. Jakiś podejrzany jesteś. Tylko marsjanie
dają spację przed pytajnikiem.

P.S.2 Na pewno jesteś marsjaninem! Świadczy o
tym, po pierwsze spacja przed pytajnikiem i
kropka po pytajniku.

JK

Re: Dwa sposoby na wykorzystanie lasera

A nie interesuje cię za ile?
Mucha jest malutka i dość szybka - szybkie kamery o wysokiej
rozdzielczośći i czułośći (minimum dwie) - bez kilku tysięcy na jedną
nawet szkoda próbować, Pozycjonowanie lasera - szybkie i precyzyjne
serwomechanizmy - cena też w tysiącach, coś do analizy obrazu... laser
to już pikuś.
Jako droga zabawka - pewnie fajne, ale do zwalczania komarów to jednak
najlepsza jest siatka w oknie.

Mirek.

Re: Dwa sposoby na wykorzystanie lasera

Oczywiście. Rezultaty można zobaczyć na przykład tu:

http://www.youtube.com/watch?v=wSIWpFPkYrk

jak widać, jeszcze kilka rzeczy jest do poprawienia.

Re: Dwa sposoby na wykorzystanie lasera
oczywiście

http://www.youtube.com/watch?v=wSIWpFPkYrk&feature=related

Re: Dwa sposoby na wykorzystanie lasera
Szykuje się następna sterowana komputerowo maszyna do gaszenia świecy...
Że też ludzie nie mają się czym zajmować.

[...]

-----------------------------------

dawno temu, gdzieś czytałem opis prototypu systemu zbudowanego z części
złomu komputerowego
(w sumie wartego chyba coś koło 100$)

tam była "płaszczyzna" wyświetlana przez czerwone (?) diody, obserwowana
przez kamerę
która po rozpoznaniu wlatującego w nią owada odpalała laser z drukarki
laserowej (?)
działający tylko w tej płaszczyźnie....

w sumie wszystko wyglądało bardzo sensownie i nie widzę tu specjalnego
zagrożenia dla dzieci
chyba, że wsadzą głowę w "płaszczyznę" i popatrzą prosto w oczko lasera
w czasie gdy komputer "zwariował" i rozpoznał dziecko  jako 20kg komara...

całość działała skutecznie i zapowiadano wersje komercyjną w postaci
"ogrodzeń ochronnych" o wysokości działania 10m (?) (na komary więcej nie
trzeba)

znakami (?) zaznaczyłem te dane, których nie jestem pewien czy dobrze
pamiętam

Re: Dwa sposoby na wykorzystanie lasera
W dniu 23.05.2011 18:52, qlphon pisze:
Dowcip. Laser z drukarki nie jest w stanie strącić komara.

Btw: Kartka wychodząca z drukarki jest ciepła od wypiekania toneru a nie
lasera ;)

Re: Dwa sposoby na wykorzystanie lasera

82%a laser z drukarki
Ale z nagrywarki juC5%BC moC5%BCe, pytanie czy bezpieczny dla oczu,
IMHO chyba nie.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Dwa sposoby na wykorzystanie lasera

E.... słaby ten dowcip.  znam lepszy, też o komarach... czemu komar jest
idealnym kandydatem na prawnika? bo jest wkurzający, od urodzenia jest
krwiopijcą - wystarczy tylko teczkę mu dokupić...

a co do sedna, zaznaczyłem umówionym symbolem, że nie jestem pewien czy
dobrze pamiętam ten szczegół...
zasada była taka że laser tylko kąt w jednej osi zmieniał, nie strzelał w 3D

oczywista oczywistość....

nie wiem czy w ogóle trzeba zabijać komary, jeśli dostanie wiązką IR po
swoich detektorach to czy nie stanie się "ślepy"
ale to tylko takie teoretyczne gdybanie - nie znam się na tym...

na pokazach to urządzenie upalało skrzydełka komarowi

Re: Dwa sposoby na wykorzystanie lasera

Komara mozna latwo zalatwic.
Wystarczy szybka kamera i linijka laserF3%w. po stwierdzeniu ruchu
(zamiast kamery mozna dac bariere swietlna) odpalany jest laser.
Gdyby zastosowac "galvo" to mozna sie obrobic powiedzmy 2 laserami i
sterowaniem lusterkami na galvach.
Calosc do zrobienia jako praca dyplomowa w technikum.
Ale zalozenie jest takie ze komar przelatuje przez nie za duza
zamknieta przestrzen.

A waciki? To juz by trzeba lepsze sterowniki. Czyli jakis kinect i 2-3
sztuki laserow. Ale balbym sie tego uzywac bo o postrzal nietrudno by
bylo. (tag: skynet)

Re: Dwa sposoby na wykorzystanie lasera

(>zamiast kamery mozna dac bariere swietlna) odpalany jest laser.

hłe hłe, już to widzę :)
CIekaw jestem, czy zdajesz sobie sprawę, jak to kamera musiałaby być, żebyś
dostrzegł komara...
Sama kamera o tej rodzielczości zabije cię ceną. O szybkości działania,
która byłaby niezbędna,
oprogramowaniu, które z taką szybkości będzie w stanie analizować obraz, to
jest raczej zadanie
na pracę doktorską. I to dobrą :)

Chyba, że wpuścisz tego komara do akwarium 10x10x10 cm, to może :)

Site Timeline