dwa pytania o plazmy

Witam
Pytania o uBF%ytkowanie plazm:
-czy stawianie duBF%ych gB3%osnikF3%w blisko matrycy plazmowej np 5cm od
ekranu moBF%e jej zaszkodziE6% ? W starych crt powodowaB3%o to
rozmagnesowanie i odbarwienie ekranu...
-co powoduje buczenie podczas pracy telewizorF3%w plazmowych? Mam duBF%y
ekran (50 cali) i wieczorem jest to bardzo sB3%yszalne i irytujB1%ce...
-teBF% macie wraBF%enie BF%e obraz jest ciemny?... tzn chodzi mi o ciemne
sceny gdzie trudno rozrF3%BFniE6% poszczegolne graniczB1%ce ze soba kontur=
y.
Regulacje typu, zwiekszanie podswietlania pikseli, jasnosci i
kontrastu niewiele pomagajB1%.

Re: dwa pytania o plazmy
Nie, bo w plazmowym wyświetlaczu nie ma tak jak w CRT wiązki elektronów
odchylanych polem magnetycznym, więc zewnętrzne pole nie ma wpływu na
piksele (kaĹźdy z nich jest sterowany niezaleĹźnie).

Zasilacz, a jeśli buczenie 50/100Hz - to prawdopodobnie dławik od PFC

No czasem może.. zależy od ustawień i jasności w pomieszczeniu.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: dwa pytania o plazmy

nie, tu nie ma odchylania

nie wiem co masz a plazmę, ja mam 50" lg 50ps8000 i jak pracuje to jest
bezglośna, nie ma wiatraków, nic nie buczy, nic nie szumi.

--
VSS
http://vss.pl

WiekszoB6%E6 nie buczy jednak Samsungi lubia buczeE6% i dizwie sie
producentom BF%e nie potrafiB1% sobie z tym poradziE6% a odsyB3%anie na
gwarancje konczy sie zwrotem z odpowiedziB1% "hasaB3% w normie". Ciekawe
czy ci inzynierowie oglB1%dajB1% wieczorami telewizory na tych Samsungach
i uwaBF%ajB1% to buczenie za normalne.
Buczy zarF3%wno samsung 50C550 ktF3%ry miaB3%em przez tydzieF1% jak i 50C65=
00.

Re: dwa pytania o plazmy
 odpowiedziB1% "hasaB3% w normie". Ciekawe

miaB3%o byc "haB3%as w normie" :)

Re: dwa pytania o plazmy

Z tego co pisza rodacy o koreanskiej filozofii zycia, to nie ogladaja
:-)

J.

Re: dwa pytania o plazmy

dyskusyjnych: snipped-for-privacy@4ax.com...

jak bym był inżynierem w samsung to bym sobie pewnie sony kupił :)

Re: dwa pytania o plazmy

A czemu tak sądzisz? Samsung to bardzo dobra marka sprzętu.

Re: dwa pytania o plazmy

Akurat w Sony filozofia zycia podobna: pracowac 14h dziennie a potem
popic z kolegami z pracy.
Wiec kiedy ogladac ? :-)

J.

Re: dwa pytania o plazmy

Tylko że Sony lepsza :)))
Telewizor a tym bardziej kamera, to tylko Sony. Wiem z autopsji.

Co do Plazmy, to matryce mają bardzo różną jakość. Mam plazmę zupełnie
nieznanej w Polsce firmy, przywiezioną przed laty z Niemiec. Ani nie
buczy (zero dźwięków), ani nie wypalona, choć przy dzieciach pracuje z
10 godzin na dobę. Jasna jak cholera nawet w słoneczny dzień, świetny
filtr antyodblaskowy (Panasoniki się chowają) i bardzo dobre kolory,
żadnej tam cegły czy braku obrazu w cieniach. Ale zauważyłem, że próba
kręcenia nastawami kontrastu i jasności zawsze kończy się pogorszeniem
jakości obrazka. Po prostu plazma z powodu ograniczonej rozdzielczości
PWM nie ma takiej dynamiki jak CRT. Aby wykorzystać cały zakres PWM,
najlepiej używać jednego ustawienia optymalnego. Dlatego używam
wyłącznie standardowych "płaskich" ustawień, które są właśnie optymalne.

A. Grodecki

Re: dwa pytania o plazmy

A w czym są konkretnie lepsze telewizory Sony od Samsunga?
I jakie modele porównywałeś w tej "autopsji"... ?
Czy były to modele z tego samego roku i tej samej półki cenowej?

Panie Grodecki - a co to za marka którą pan tak chwalisz?
Lepsza jest od Sony?

Re: dwa pytania o plazmy
Nazywa się to-to Gericom i zetknąłem się z tym pierwszy raz podczas
zakupu. Kupiłem, bo było tanio (wówczas ok 6000zł). Potem jedyne co się
dowiedziałem o tej firmie, to ze jest to bodaj szwajcarski składacz
laptopów. I rzeczywiście kiedyś potem spotkałem laptopa pod marką Gericom.
Matrycę ten TV ma bardzo dobrą jeśli chodzi o kolory i antyrefleks.
Praca jest bezgłośna, pobór prądu niewygórowany. Tyle mogę rzec.

A. Grodecki

Re: dwa pytania o plazmy

Jeśli to składacz to co miesiąc będzie inna jakość - taka loteria...
Zależy co im podejdzie pod ręce jeśli chodzi o komponenty.

Re: dwa pytania o plazmy

Tylko pod warunkiem, BF%e siEA% od sprzEA%tu nie oczekuje niczego poza
trybem auto, nie musi byE6% z niczym kompatybilne, a jak juBF%, to tylko z
innym Sony.
WyB3%B1czam z tego sprzEA%t profesjonalny, ktF3%ry cenowo przeciEA%tnego
zjadacza chleba zabija i niekoniecznie jest bezkonkurencyjny w swojej
klasie...

Marek

Re: dwa pytania o plazmy

Komentarze typu "jak telewizor to tylko Sony" przypominają mi
dawne czasy gdy ludzie oceniali klisze fotograficzne i doradzali
"jak klisza to tylko Kodak!". Tymczasem ktoś kto się znał dobrze
na fotografii nie zwalał 100% na kliszę i robił dobre zdjęcia czy
to była klisza od Kodaka czy Fuji czy inne BASF czy nawet ORWO ;-)

Więc zapytuję ponownie - w czym Sony jest lepszy od innych marek?
Lepsza matryca? Lepszy procesor video obrabiający obraz nie-HD
przygotowując go do wyświetlenia na matrycy HD? W czym jest lepszy?

Re: dwa pytania o plazmy

Tak na powaBF%nie - oczywiB6%cie to bzdura jest BF%e Sony to zawsze super a
inna marka to zawsze BC%le.
KaBF%da marka ma wady, szukajac tv przez kilka tygodni dobitnie sie o
tym przekonaB3%em.
tak w uproszczeniu odnosnie plazm:
-samsung - buczy :(:(:(
-panasonic - brzydki design, drogi niemiB3%osiernie, zacofane "fiuczery"
np nie czyta HD z usb i DLNA a posiada je tylko w najwyBF%szych
modelach.
-LG- straszne lustra, bardzo odbijajB1% jakiekolwiek B6%wiatB3%o a nawet
jasne sciany w pokoju :/

Re: dwa pytania o plazmy

A Sony w ogóle robi jakieś plazmy?
Któreś z tych producentów chyba specjalizują się wyłącznie w LCD...

Re: dwa pytania o plazmy

I maja racje! (bo kolega te klisze zaprojektowal ;-) )
Co ciekawsze - duze sukcesy odnosza w tym daltonisci. Podejrzewam ze
chodzi o to, iz oni _musza_ opierac sie na wynikach pomiarow, bo po
prostu nie widza roznicy.

TV nie wiem, ale kamera czy kino domowe to jednak Sony. Prosze, nie
pytaj czemu ;-)

--
Jerry1111

Re: dwa pytania o plazmy

;)
Niestety, przeświadczenie o absolutnej wyższości Kodaka bierze się z
dość trywialnej bzdury... Przez długi czas w minilabach dominował papier
Kodaka i maszyny jechały na autoustawieniach pod klisze pasujące do
papieru. Kodak ma inny układ emulsji niż np. Fuji.

Podobna legenda, jak np. Technics ;)
--
Marek Lewandowski

Re: dwa pytania o plazmy