Dvd na monitor

Witam!

Czy zeby ogladac filmy z odtwarzacza dvd na monitorze komputerowym wystarczy przejsciowka euro => d-sub?

H.

Reply to
Huaskar

Albo monitora z wejściem Composite (i S-Video na dokładkę...)

W dniu 2010-07-19 20:12, Cezar pisze:

Przesada. W kierunku DVD->Monitor powinno zadziałać z łatwością, bo monitory są wyjątkowo liberalne jeśli chodzi o synchronizację. Gorzej jest w drugą stronę, tzn. Komputer->Telewizor, wtedy konieczna jest zabawa z HzTool.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

Juz mam skuteczne rozwiazanie: przejscie hdmi=>dvi.

pozdrawiam

H.

Reply to
Huaskar

Czekaj, chcesz powiedzieć że przecietny monitor bez problemu zlapie częstotliwości PAL? Nie sprawdzalem, ale chciałbym podlaczyc taką np. Amigę wprost do monitora VGA. Zadziała? Bo kiedys trzeba było specjalne monitory multisync ,ale to byly czasy kineskopów.

Pytam, bo moje dwa nie daly rady się zsynchronizować.

Reply to
Sebastian Biały

Ze zwykłym PAL mogą być problemy, ale podwojony PAL, tzn. skanowanie progresywne powinno zadziałać. Problem w tym, że nie wiadomo, czy dany odtwarzacz DVD wystawia progresywne skanowanie na wyjściu Euro.

W takim jednym odtwarzaczu którym się bawiłem da się tak ustawić i jeśli jest podłączony do telewizora, to w zależności od modelu telewizora, albo OTVC zgubi synchronizację, albo wyświetlą się... dwa obrazy obok siebie, bo generator H-sync będzie zaskakiwał na co drugim impulsie, albo włączy się tryb progressive w telewizorze.

Do monitora spróbowałbym użyć tego trybu progressive, bo wtedy H sync jest 31 kHz, więc większa szansa że monitor złapie, poza tym monitory głupio wyświetlają obraz interlaced, bo nie są do tego przystosowane.

Jeszcze jedno. Nawet jak DVD ma progressive na komponencie, to nie koniecznie ma progressive na Euro. Niektórzy producenci boją się dawać progressive na Euro, bo potencjalnie może to uszkodzić stare telewizory.

Reply to
Tomasz Wójtowicz