DVB-T i sumator TV - Page 3

Re: DVB-T i sumator TV
http://www.dipol.com.pl/przewod_koncentryczny_75_om_triset-113_1_13-4_8-6_8_1m__E1015_1.htm

Tłumienie w dB liczy się liniowo. Kabel 100 m tłumi X dB, to kabel o 1/4 tej
długości tłumi X/4 dB.

yabba

Re: DVB-T i sumator TV

eee tam, jesli skrocimy kabel 4 razy to tlumienie maleje 4 razy czyli
tlumienie = 10 * log (64) = 10 * 1.8 = 18db
teraz skracamy przewod 4 razy czyli z tlumienia 64 razy robi sie 16
tlumienie = 10 * log (16) = 10 * 1.2 = 12db

Re: DVB-T i sumator TV

Nie kombinuj, jak nie znasz siEA%.
Yabba ma racjEA%.
Po to wymyB6%lono decybele, by moBF%na je byB3%o prosto dodawaE6% i odejmow=
aE6%
a nie mnoBF%yE6%, dzieliE6% itd

Re: DVB-T i sumator TV

jak juz 3 osoby mowi ze tlumienie liczy sie liniowo, to chyba tak jest :)

Re: DVB-T i sumator TV

Dobra, jeszcze czwarta osoba, czyli ja!

Włodek

Re: DVB-T i sumator TV

nie musiales :) co prawda na google nie znalazlem, ale sobie zrobilem
teoretyczne udowodnienie

0.18db = 10logk, czyli k = 1.0423 Uwe/Uwy = k czyli Uwy = 0.9594 czyli
dla 1m spadek napiecia wynosi 0.0406 czyli
dla 2m wynosic bedzie Uwe/Uwy = 0.9594/Uwy=1.0423, czyli Uwy=0.9205
czyli k dla 2m = 1/0.9205=1.0864 czyli 10log(1.0864) = 0.36db

dla 3m wynosic bedzie Uwe/Uwy = 0.9205/Uwy=1.0423, czyli Uwy=0.8831
czyli k dla 3m = 1/0.8831=1.1323 czyli 10log(1.1323) = 0.54db

czyli wielokrotnosc 0.18db

Re: DVB-T i sumator TV

Bardzo dobrze teraz to wyjaśniłeś.
Napisz dokładnie jaki masz problem z anteną, bo sedno problemu zaczyna nam
niknąć wśród rozważań matematycznych.

yabba

Re: DVB-T i sumator TV
UBF%ytkownik yabba napisaB3%:

PomijajB1%c BF%e

k[db] 3D% 20log(Uwy/Uwe)

WspF3%B3czynnika 10 uBF%ywa siEA% przy porF3%wnywaniu mocy.

--20%
Darek

Re: DVB-T i sumator TV

Pomijając że

k[db] = 20log(Uwy/Uwe)

Współczynnika 10 używa się przy porównywaniu mocy.

Tak, masz rację. Mój błąd, że nie zauważyłem tego.

yabba

Re: DVB-T i sumator TV

wylacznie przy mocach? zysk anteny jest obliczany chyba jako 10logk? bo
3db = 2 razy, wiec tlumienie kabla i zysk anteny wyrazone w db trzeba
konwertowac, tzn aby byly rowne tlumienie trzeba dzielic przez 2? zgadza
sie?

Re: DVB-T i sumator TV

Bo dodawanie w skali logarytmicznej odpowiada mnożeniu w skali liniowej :-)

Piąty :-)

Re: DVB-T i sumator TV
UBF%ytkownik R.M. napisaB3%:

Masz uBF%yE6% przewodu antenowego a nie sznurka do bielizny. 18dB/100m to=
20%
siEA% nadaje na krF3%tkie B3%B1czF3%wki albo podB3%B1czenie anteny wsta=
wionej na20%
balkonie a nie na takie dB3%ugie instalacje. Niestety, jakoB6%E6 kosztuj=
e.

--20%
Darek

Re: DVB-T i sumator TV

http://www.dipol.com.pl/przewod_koncentryczny_75_om_triset-113_1_13-4_8-6_8_1m__E1015_1.htm

Masz użyć przewodu antenowego a nie sznurka do bielizny. 18dB/100m to
się nadaje na krótkie łączówki albo podłączenie anteny wstawionej na
balkonie a nie na takie długie instalacje. Niestety, jakość kosztuje.

Jak na RG6, to 18 dB jest dobrym wynikiem. Nie będzie przecież układał w
mieszkaniu kabla F11.

yabba

Re: DVB-T i sumator TV
http://www.dipol.com.pl/przewod_koncentryczny_75_om_triset-113_1_13-4_8-6_8_1m__E1015_1.htm

dlaczego nie? jesli przewod jest dlugi a zalezy nam na niskim tlumieniu
to warto moze uzyc lepszego kabla

z poczatku zastanawialem sie nad RG11 13db przy 800MHz, ale natknalem
sie na nie wiele grubszy przewod S412BEF FLEX, ktory ma 9db przy 800MHz

http://www.satlan.pl/kable/magistralne.htm

tylko problem z dostaniem go/lub podobnego w ilosciach detalicznych, po
za tym powinien byc w miare tani, poniewaz plaszcz ma z al a zyle z
aluminium miedziowanego

Re: DVB-T i sumator TV

http://www.dipol.com.pl/przewod_koncentryczny_75_om_triset-113_1_13-4_8-6_8_1m__E1015_1.htm

TakĹźe uwaĹźam Ĺźe z technicznego punktu widzenia warto..

Jest jeszcze jedno potencjalne "ale": wtyki na taki kabel,
czy podłączanie do gniazdka. Potrzebowałbym z jednej
strony użyć złącza F, z drugiej podłączyć do gniazdka
TV/TVSAT/R, i nie wiem czy jestem w stanie do takiego
kabla znaleźć odpowiednie wczytki / podłączyć go do
znormalizowanego gniazdka.

--
Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i ludzka
głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

Koło mojego komputera leży zwinięty w koło ;) odcinek kabla F11
zarobiony wtykami F nakrecanymi (odpowiedniej średnicy :)
Przed wejściem do gniazda nalezałoby dołączyć krótki odcinek cieńszego
kabla.

Włodek

Re: DVB-T i sumator TV

F11 ma tlumienie 13db przy 800MHz, nie lepiej bylo uzyc S412BEF FLEX?
http://www.satlan.pl/kable/magistralne.htm
jest nie wiele grubszy, a ma tlumenie 9db przy 800MHz i do tego nie
wielki promiec giecia 3cm

czemu wymagany cienszy? przeciez mozna zastosowac bezposrednio wtyk
antenowy na F

http://www.dipol.com.pl/przejscie_gniazdo_f_-_wtyk_antenowy_E8260.htm

Re: DVB-T i sumator TV

chodziło chyba przejście na cieńszy kabel by wygodniej
podłączyć do gniazda.

--
pozdrawiam. pawell32
Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

Re: DVB-T i sumator TV

Brzmi kusząco.
Z wstępnych wyliczeń wychodzi mi ze potrzebuję w sumie
~70m  kabla. Szpule pewnie mają najmniej 100m. No i
pozostaje kwestia ceny. Do tego jeszcze potrzebne by
były pasujące do kabla Fki i 3 dobrze wykonane gniazda.

--
Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i ludzka
głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.
Re: DVB-T i sumator TV

powiedz, gdzie kupowales i w jakiej cenie? (kabel i wtyki)

S412BEF FLEX (kabel produkcji satlan) ktory jest w pakietach 500m
kosztuje 1.50zl / m, niestety strasznie drogie sa zlacza, kosztuja ok
17EUR za jedno zlacze, wiec chyba podziekuje

Site Timeline