DVB-T

czy już coś nadaje na kanałach DVB-T? testuję dziś mój telewizor,
przełączyłem na digital, dałem wyszukj kanały, znalał chyba 15, ale nic nie
wyświetla... na ekranie pokazuje się tylko napis "SERWIS HD" i czarny ekran,
co jest ?

Re: DVB-T
jak się wejdzie w ustawienia to przy niektórych kanałach jest jakość 100%...
przy innych nic nie ma... ale nie działa żadny kanał... help!

Re: DVB-T

A nie jest to czasem jakiś starszy model nieobsługujący MPEG-4? Wykrycie
"jakichś" sygnałów wskazuje, że prawdopodobnie jesteś w zasięgu jakichś
multipleksów... Podaj więcej konkretów (model telewizora, swoją
lokalizację).

--
  / / .-. \ \   .----------------------------.
( ( ( o ) ) )  |     Przemysław Korpas      |

Re: DVB-T

Dziwne że pokazuje Ci jakieś informacje o sygnale i w ogóle
znajduje kanały cyfrowe, bo wg internetu ten TV nie ma
tunera cyfrowego :-). Chyba że coś źle spisałeś z
tabliczki...

Re: DVB-T
no żesz do ch...

Re: DVB-T

Niektóre LG z tamtych czasów były trochę przekombinowane pod tym
względem. Mam 32LG2000, gdzie tuner cyfrowy jest aktywny i dostępny w
opcjach tylko wtedy, gdy w konfiguracji wybierze się kraj, w którym już
jakiś czas temu coś było cyfrowo nadawane. Po wybraniu Polski TV nigdzie
nie zdradza obecności tunera cyfrowego. Jak się już wybierze coś innego
niż Polska, to i tak nie odbiera w MPEG-4, czego efekt jest dokładnie
taki jak u pytającego.
Andrzej
Re: DVB-T
Ten model nie ma chyba tunera cyfrowego.
--
Stasiek_T

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur
Re: DVB-T

Sąsiad ma soniaka dużocali który kupił za dużokasy jakieś 4 lata temu i
tenże TV nie obsługuje standartu jaki wszedł  u nas i tez ma tylko dzwięk i
czarny ekran. A jak mu mówiłem żeby poczekał z zakupem to nie słuchał. Kupił
zewnętrzny odbiornik  DVBT i tylko kolejny pilot w koszyczku leży,

Marek

Re: DVB-T

Moja klientka 2 czy 3 lata temu kupiła wielkiego soniaka
za... 19.000 (dziewiętnaście!!) i zonk :-). Nie odbiera :-).
W sobotę sprzedałem jej tunerek...

Re: DVB-T

Nie miałem okazji do zgłębiania tematu ale podobno telewizory wyposażone
w moduł CI (common interface) mogą mieć dostępny w sprzedaży moduł
MPEG-4. To są zwykle TV z DVB-T i DVB-C (do kablówek) a CI pozwala na
dekodowanie kanałów kablowych bez zewnętrznego dekodera. Można tam też
wstawić moduł MPEG-4. Sam jestem ciekawy, czy to prawda?
Na przeróbki typu PAL/SECAM, transkodery, fonia równoległa już nie można
liczyć. Albo widziały gały co brały, albo dodatkowy tuner i pilot.
Maciek

Re: DVB-T
[.....]
Chyba prawda: http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=MPEG4+CI .
Ale nie mam pojęcia jak to działa ponieważ nie używałem i nie zamierzam.
Z drugiej strony po co komu jakakolwiek telewizja naziemna skoro ciągle
lecą tam reklamy przerywane jakimiś durnymi programami dla półmózgów. :D
Królują w tym zwłaszcza stacje prywatne a podobnoż prywatne oznacza
lepsze. :D

Re: DVB-T

Prawda połowiczna, spory odsetek telewizorów nie działa w
ogóle z tym modułem, część działa, ale tak nie do końca :-).
Są problemy z kanałami HD, ale to póki co nie jest
zmartwienie dla tych, którzy chcą tego używać do naszych
naziemnych MUX-ów.

Re: DVB-T

Mam starego soniaka z mpeg 2, kupilem moduł CI, włożyłem i odbieram bez
problemu mpeg 4. Sprawdzone na muxach nadawanych z Suchej GĂłry

Jingiel

Re: DVB-T

Nie z każdym soniakiem to działa. U znajomego np. działa, a
u szwagra, na innym soniaku, niestety nie.

Re: DVB-T

Przy zakupie istnieje możliwość zwrotu, jeśli wystąpią problemy.

Jingiel

Re: DVB-T

Ja akurat kupiłem do firmy w celach "badawczych" właśnie
;-). Stąd wiem że w wielu TV to nie bardzo chce
współpracować :-)

Re: DVB-T

Z Sony akurat jest najlepiej. Z paroma modelami nie działa, ale z
większością współpracuje.

Jingiel

Re: DVB-T

Tak - przynajmniej w Gdyni. Na kawałku wyskrobanego laminatu powieszonego na
klamce drzwi balkonowych (wewnątrz) łapię 9 programów.
--
dziadek Ben
[beztego w adresie]

Re: DVB-T
Hello dziadek,

Mały śrubokręt wetknięty w gniazdko antenowe - dla polskie MUXy i
jeden czeski...