DVB-T

Po tym jak uroczyście odtrąbiono uruchomienie cyfrowej platformy z Astry, jaki sens ma wdrażanie telewizji naziemnej i utrzymywanie obu systemów ? (DVB-T i SAT)

Reply to
gary
William Bonawentura

TVP 1 i 2 to niszowe kanały??? RFN juz nie istnieje:)

Reply to
Jingiel

Przy okazji jesli mowa o platformie z astry to korzysta ona z wiazki spot beam, czyli na terenie niemiec odbior moze byc utrudniony.

Jingiel

Reply to
Jingiel

"Niemcy (Republika Federalna Niemiec, RFN; do traktatu pomiędzy RFN a Polską Rzecząpospolitą Ludową (1970) w Polsce stosowana była oficjalnie nazwa Niemiecka Republika Federalna, NRF; niem.: Deutschland lub Bundesrepublik Deutschland, BRD) "

Reply to
darnok
[...]

Coś Ci się pomyliło...

William Bonawentura pisze:

W tej chwili TVP nadaje przez satelitę to samo co po ziemi w DVB-T (a niedługo mają dojść do tego polsat i tvn), więc argument o niszowości jest IMHO nietrafiony. Do tego koszty wprowadzenia DVB-T na terenie kraju są kilkunastokrotnie większe niż nadawanie przez satelitę. Póki jest to finansowane m.in. z moich podatków, to wolałbym, żeby wybrali rozwiązanie tańsze. A co do ceny zestawów do odbioru telewizji DVB-T vs. SAT, to zapowiadane dopłaty do odbiorników DVB-T miały być wyższe niż w tej chwili cena kompletnego zestawu do odbioru z satelity (<200zł).

Reply to
Zbych

Witam!

Ale moze bedzie.

Reply to
wchpikus

Witam!

Utrzymanie pasma satelitarnego, jednego transpondera jest bardzo duze. Do tego musisz placic caly czas za utrzymanie lacza. Nadajniki telewizyjne juz sa, brakuje modulatorow i headend-ow. Nie wszedzie Sat jest mozliwy, szczegolnie w starych miastach.

Reply to
wchpikus

Tak, sa, tyle, ze nie wlasnoscia TVP. Wiesz ile emitel bierze za to od TVP???

Jingiel

Reply to
Jingiel

Wiarygodny Janusz Sulisz: [Ile za odbiornik dla kanałów TVP z Astry?]

wycenia: "najtańszy tuner HD MPEG-4 dla DVB-S2 kosztował w sierpniu 2009 w granicach 480-499zł"

Mowi sie (j.w.), drogi NDS: "Biorąc pod uwagę ew. problemy z produkcją dekoderów NDS, ich początkowa cena może być dość wysoka - minimum to....700-750zł (+ jeszcze 50zł za kartę startową i ew. abonament pakietu pay-tv)

A z tym to nie ma problemu. Zgrywany jest strumien rozkodowany (*.ts).

Ale dodatkowo, na razie, sa duze problemy z sygnalem.

Na Forum DVHK, piszę:

******************************** Jest to decyzja pochopna i zupelnie nieuzasadniona technicznie.

------ Cytat: W takiej sytuacji pospieszne podpisywanie umowy wartej 100 mln euro budzi wątpliwości. {za: [Cyfrowa TVP - czy na pewno za darmo?]

}

------

Sadze, ze za takie pieniadze mozna bylo zrobic cos lepszego (albo, np. dac kazdemu potencjalnemu odbiorcy po 10 tys. euro).

Pomysl jest tragiczny, bo nie stac nas na satelite typu Astra 2D, a zastosowane rozwiazanie skazuje odbiorcow, na anteny co najmniej

80-120cm - zeby miec stabilny odbior (a i tak beda problemy z sygnalem).

Aktualnie w Szczecinie, z tego transpondera mam sygnal ~6dB nizszy, niz ze wszystkich innych transponderow Astry (moze podstroja wiazke - footprint).

Czyli, zeby miec ta sama jakosc sygnalu jak przy antenie 60cm, musze postawic 120cm. FEC=5/6 dalsze 1-2dB, chmurki ~2-3dB.

Dodatkowo zakup nowego odbiornika, ew. CAM.

Nie jest to oferta dla ogladajacych TV TRWAM - jest to kryminal.

********************************

Pzdr.J.P. ______________________________________________________________________

| Chyba nie do końca, gdzie masz kompletne zestawy HD po 200zł? | Kupiłbym kilkanaście w tej cenie, własnie szukałem dziś taniego tunera z | MPEG4 i zaczynają się koło 350zł do tego miska i reszta. | Następne pytanie to sławetne karty, jakoś nikt nie mówi w jakim systemie | będą kodować płatne, i co kupię sobie wypasiony tuner z dyskiem do | nagrywania >1000 a potem się okaże że nie ten system. | Na łapu capu to zrobili choć sama idea jest słuszna, conajmniej kilkanaście | procent ludzi ma kłopot z sygnałem naziemnym a abonament płaci.

Reply to
Jerzy Pastusiak

Dnia Thu, 17 Sep 2009 23:51:15 +0200, Jerzy Pastusiak napisał(a):

Jaroslaw Berezowski

Jakbys dobrze poszukal to bys wiedzial, ze sa takie po 200 zl i do tego dostajesz miesiac darmowego ogladania CP.

Niczego nie robili. TVP na astrze jest od kilku lat. Oni tylko to odkodowali. Zawsze mozesz kupic tuner ze slotem na modul, a potem modul dokupic.

Jingiel

Reply to
Jingiel

PP pisze:

Pokaż mi gdzie napisałem o HD.

Reply to
Zbych

PP pisze:

OK, ale da się kupić tuner z MPEG4 poniżej 200zł np. DSB-H370G

Zbych